Jag ser ett helt jävla berg i bakgrunden, vad är problemet
Jag skulle ju kunna ställa den ovanpå de andra bilarna också. Möjligheterna är oändliga...
Jag ser ett helt jävla berg i bakgrunden, vad är problemet
Jag skulle ju kunna ställa den ovanpå de andra bilarna också. Möjligheterna är oändliga...
Min gamla pickis är till salu!
Men vad har han gjort med den, bytt ut insprut och grejer. Är detta enkelt att byta tillbaka?
Har du aldrig köp en bil? Ja jösses.
Kolla:
*Bromsar, både skivor och belägg
*Rost, ytrost och elak rost på balkar och sånt
*Däck hur många mm kvar och är de jämt slitna över hela däcket
*Finns det glykol i kylarvattnet? Är det brunt? Det ska vara blå/grönt och rent. Olja i vattnet?
*Olja? Svart och fin? Brunt? Då har det kommit in vatten i den. Köp den inte.
Du kan lyfta på locket till luft filtret och kolla när det är bytt. Säger en del om man skött motorn.
* När är den bes och när är det dags igen? Hur ser protokollet ut? Vad är på väg? Avgashalter? Rost? Allt annat?
*Skatten är en stor kostnad, när, var, hur?
Du kan säkert söka på köp guider på nätet men detta är vad jag kom på så här.
Jo, blir ju till från jobbet och sen köra runt 120kg hoj på flaket, kanske x2 lite då och då om man får med sig nån polare.
Har grym beslutsångest! Köpa lite fjollig och billig bil, typ golf, köpa glidarbil, typ bmw 740 eller soppaslurkande pickis som jag velat ha sen man va 14 typ. Eller skita i bil och köra hoj/snylta på päronens bilar.
Skulle vara så grymmt skönt med egen bil dock! Behöver aldrig fråga om nån bil är ledig osv.
Och med pickis e det ju bara att lasta nån av hojjarna på flaket och dra ut i skogen eller till någon bana..
Jag blir så trött. Jag måste ev. göra mig av med pickisen då mina kära grannar gnäller som fan. Nu har styrelsen fått för sig att de kan säga upp mitt kontrakt på rutan om jag inte har en "personbil" på den. Det står exakt att de "styrelsen förbehåller sig rätten att vägra parkerings plats för icke normalstora personbilar". Det är typ omöjligt att parkera i krokarna om man inte har egen ruta och de kan man få vänta år på. Jag orkar inte ha två bilar så om jag inte lyckas smöra för den så ryker den. Frågan är ju då, får jag ha en höjd Suzuki Jimmy eller en Patrol? Jävla idiot gubbar/tanter.
Annan rolig udda bil i typ samma prisklass?
Varför har inte större pickisar/suvar raka (diesel)sexor längre?
Förstår att inte mindre bilar har det av utrymmesskäl men f250 etc..?
Blir V8r med invecklade vevaxlar så mycket mer vibrationsfria än den perfekta(i mina ögon) I-6 konfigurationen eller?
Prisskillnaden har dessutom varit så liten mellan bensin och diesel, samtidigt som det funnits färdiga storkubikare för bensindrift.Amerikanare är som regel jävligt skeptiska mot dieselmotorer också, dom påstår att dom inte går att starta när det är kallt ute uppe i dom norra delarna av USA....
Vilket dom kanske inte gör heller, jag vet inte hur kvaliten på deras motorer och dieseln står sig mot övriga världen.
Något som på senare tid vänts till en trend.Amerikanare är som regel jävligt skeptiska mot dieselmotorer också, dom påstår att dom inte går att starta när det är kallt ute uppe i dom norra delarna av USA....
Vilket dom kanske inte gör heller, jag vet inte hur kvaliten på deras motorer och dieseln står sig mot övriga världen.
Något som på senare tid vänts till en trend.
Det är korrekt. Cumminssexan brukar gå att starta i sträng köld men att försöka få igång en 7.3:a i -20 är inte ens lönt att försöka
Det har man som tur är en 9.1 kw Webasto som råder bot på. Låter som ett jetplan så folk går omvägar runt bilen under pågående värmning.
Vafan har du för monsterbatterier som klarar det? Eller kör du värmaren 30 sekunder innan start bara?Något som på senare tid vänts till en trend.
Det är korrekt. Cumminssexan brukar gå att starta i sträng köld men att försöka få igång en 7.3:a i -20 är inte ens lönt att försöka
Det har man som tur är en 9.1 kw Webasto som råder bot på. Låter som ett jetplan så folk går omvägar runt bilen under pågående värmning.
Vafan har du för monsterbatterier som klarar det? Eller kör du värmaren 30 sekunder innan start bara?
Vafan har du för monsterbatterier som klarar det? Eller kör du värmaren 30 sekunder innan start bara?
Har inte din tjerring batteridriven motorvärmare?Sedan när går en motorvärmare på batterier?
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|