Pickup-besatt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Min gamla pickis är till salu!

Men vad har han gjort med den, bytt ut insprut och grejer. Är detta enkelt att byta tillbaka?

Är nog inga större poblem men varför byta tillbaka, klart häftigare med 750-holley än original tbi-skit.
Bra pris med de där grejjerna, hade jag haft plats och användning för den så skulle man nog ha kikat på den :Bugar

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
Har du aldrig köp en bil? Ja jösses.
Kolla:
*Bromsar, både skivor och belägg
*Rost, ytrost och elak rost på balkar och sånt
*Däck hur många mm kvar och är de jämt slitna över hela däcket
*Finns det glykol i kylarvattnet? Är det brunt? Det ska vara blå/grönt och rent. Olja i vattnet?
*Olja? Svart och fin? Brunt? Då har det kommit in vatten i den. Köp den inte.
Du kan lyfta på locket till luft filtret och kolla när det är bytt. Säger en del om man skött motorn.
* När är den bes och när är det dags igen? Hur ser protokollet ut? Vad är på väg? Avgashalter? Rost? Allt annat?
*Skatten är en stor kostnad, när, var, hur?

Du kan säkert söka på köp guider på nätet men detta är vad jag kom på så här.

Är ju iof ungefär som att köpa hoj, fast vissa grejer kollar man 4 ggr istället för två :D

Totalvikten ligger på 2540kg, så det e lungt :tummenupp Har ju bara AB-kort än så länge

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Jo, blir ju till från jobbet och sen köra runt 120kg hoj på flaket, kanske x2 lite då och då om man får med sig nån polare.

Har grym beslutsångest! Köpa lite fjollig och billig bil, typ golf, köpa glidarbil, typ bmw 740 eller soppaslurkande pickis som jag velat ha sen man va 14 typ. Eller skita i bil och köra hoj/snylta på päronens bilar.
Skulle vara så grymmt skönt med egen bil dock! Behöver aldrig fråga om nån bil är ledig osv.
Och med pickis e det ju bara att lasta nån av hojjarna på flaket och dra ut i skogen eller till någon bana..

Jag har en Silverado sportside 1500 sen 99:a (nya karossen)
Bensin ca 270 hk 4WD till salu. Den är billigare än du anar.

Intresserade PMar finns i Norrort om 2 Veckor.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag blir så trött. Jag måste ev. göra mig av med pickisen då mina kära grannar gnäller som fan. Nu har styrelsen fått för sig att de kan säga upp mitt kontrakt på rutan om jag inte har en "personbil" på den. Det står exakt att de "styrelsen förbehåller sig rätten att vägra parkerings plats för icke normalstora personbilar". Det är typ omöjligt att parkera i krokarna om man inte har egen ruta och de kan man få vänta år på. Jag orkar inte ha två bilar så om jag inte lyckas smöra för den så ryker den. Frågan är ju då, får jag ha en höjd Suzuki Jimmy eller en Patrol? Jävla idiot gubbar/tanter.

Annan rolig udda bil i typ samma prisklass?

Du kan få byta den mot en grön (Jävligt grön faktiskt.) a4 tqs i mint condition om du vill :tungan

Har iof också problem att hitta parkeringsplats men det finns en folkpark brevid och p lisorna når väll inte upp till rutan?:fyllisar

Har ett garage som jag inte riktigt behöver... Överväger att köpa ett vrak till crewcab och fixa, är det en bra ide?

Å andrasidan pratar farsan om att bytta pikis och bygga camper på, om man lyckas övertala gubben om att de ska va höjd jänkedinosarie kan man ju låna den, att gubben inte kommer upp i den spelar väll ingen roll.:rolleyes:

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Det här känns som rätt tråd att fråga i.

Varför har inte större pickisar/suvar raka (diesel)sexor längre?
Förstår att inte mindre bilar har det av utrymmesskäl men f250 etc..?
Blir V8:eek:r med invecklade vevaxlar så mycket mer vibrationsfria än den perfekta(i mina ögon) I-6 konfigurationen eller?

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Varför har inte större pickisar/suvar raka (diesel)sexor längre?
Förstår att inte mindre bilar har det av utrymmesskäl men f250 etc..?
Blir V8:eek:r med invecklade vevaxlar så mycket mer vibrationsfria än den perfekta(i mina ögon) I-6 konfigurationen eller?

Dodge kör med Cummins raka sexa!
V8 är kung enligt jänkarna så det är nog av hävd och tradition det togs fram v8dieslar när det började. Chevas 5,7dx är en konverterad bensinare som man ska akta sig för om man vill ha ett bekymmersfritt dieseljärn och glida omkring i.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Amerikanare är som regel jävligt skeptiska mot dieselmotorer också, dom påstår att dom inte går att starta när det är kallt ute uppe i dom norra delarna av USA....

Vilket dom kanske inte gör heller, jag vet inte hur kvaliten på deras motorer och dieseln står sig mot övriga världen.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Amerikanare är som regel jävligt skeptiska mot dieselmotorer också, dom påstår att dom inte går att starta när det är kallt ute uppe i dom norra delarna av USA....

Vilket dom kanske inte gör heller, jag vet inte hur kvaliten på deras motorer och dieseln står sig mot övriga världen.
Prisskillnaden har dessutom varit så liten mellan bensin och diesel, samtidigt som det funnits färdiga storkubikare för bensindrift.
De dieselmotorer de bygger nu är alldeles utmärkta.
Däremot kan det mycket väl skillja på bränslekvalité.
Edit:
Glömde:
En våtta är lättplacerad.
Enklare att räkna hem utvecklingskostnaden om motorn går att placera i fler aplikationer.
Mycket därför jänkarna slutade med raka åttor och tolvor.

Last edited:

Suzukist

Guest
Jänkarna har ju så kass diesel att det inte är konstigt om vissa är skeptiska. De har också bytt till lågsvavlig diesel (inte i närheten av det europeiska men ändå) men utan att tillsätta något som smörjer pump/spridare :huvet
Sen har de rätt lågt cetan-tal på runt 40 jämfört med ca 50 här, jag har för mig att man lite förenklat kan säga att ju högre cetanvärde desto bättre kallstartsegenskaper. Alltså kallt bränsle, inte motorn...

Jag är också svag för pickuper så länge de är 4x4 och har en dieselspis under huven :tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Något som på senare tid vänts till en trend.

Det är korrekt. Cumminssexan brukar gå att starta i sträng köld men att försöka få igång en 7.3:a i -20 är inte ens lönt att försöka:näsblod

Det har man som tur är en 9.1 kw Webasto som råder bot på. Låter som ett jetplan så folk går omvägar runt bilen under pågående värmning.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Det är korrekt. Cumminssexan brukar gå att starta i sträng köld men att försöka få igång en 7.3:a i -20 är inte ens lönt att försöka:näsblod

Det har man som tur är en 9.1 kw Webasto som råder bot på. Låter som ett jetplan så folk går omvägar runt bilen under pågående värmning.

Caterpillarmodellen är kewlare.
En liten bensinmotor (helst encylindrig sidventilare) som värmer upp kylvattnet och cirkulerar smörjoljan några minuter innan man slår till kopplingen och låter den starta den riktiga motorn.
[YOUTUBE-ID]vVznsmwsd7I[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig

Vafan har du för monsterbatterier som klarar det? Eller kör du värmaren 30 sekunder innan start bara?

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Bra svar allesammans! Men hur är det med självaste skakfaktorn då? Inte för att jag har några problem med gratis massage, är allmänt nyfiken bara.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår