Pickup-besatt.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Amerikanare är som regel jävligt skeptiska mot dieselmotorer också, dom påstår att dom inte går att starta när det är kallt ute uppe i dom norra delarna av USA....

Vilket dom kanske inte gör heller, jag vet inte hur kvaliten på deras motorer och dieseln står sig mot övriga världen.

Brukar det inte räcka med en skvätt bensin i dieseln i kallgrader? Har för mig det är gammalt knep från norr när man kör på smugglat mörg i dieslarna

Sedan när går en motorvärmare på batterier? :rolleyes:

Sedan när går inte en dieselvärmare på batteri? :rolleyes:

Jetplans-kommentaren låter misstänkt likt dieselvärmare..

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Amerikanare är som regel jävligt skeptiska mot dieselmotorer också, dom påstår att dom inte går att starta när det är kallt ute uppe i dom norra delarna av USA....

Vilket dom kanske inte gör heller, jag vet inte hur kvaliten på deras motorer och dieseln står sig mot övriga världen.

Deras diesel har högre kokpunkt än vår så det kanske inte är utan anledning dom säger så.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nja.
Det hindrar parafinutfällningen.
Afknaserna tror jag snarare blir värre.

Mindre risk för ispluggar i bränslesystemet alltså? Tänkte inte på den detaljen...

Definiera värre! :) Röken är det som bilprovningen mäter på dieselbilar och den minskar med bensin. Några andra besiktiningsalternativ är fotogen, sprit och metanol

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Mindre risk för ispluggar i bränslesystemet alltså? Tänkte inte på den detaljen...

Definiera värre! :) Röken är det som bilprovningen mäter på dieselbilar och den minskar med bensin. Några andra besiktiningsalternativ är fotogen, sprit och metanol
Det som inte blir energi blir materia.
Bensin har lägre energiinnehåll.

Är ganska säker på att förbränningen blir sämre med bensin i dieselen

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Fyfan de va fan droppen.. Nu ska nått manligare köpas på stört!
Min gamla lärare kör en likadan bil som mig, i samma färg!:brinnerup
Trodde jag va rätt ensam med den orginal färgen!

Köpa någon?
prulle1252144740.jpg

Vilken cheva diesel är att föredra om man vill ha lite mer än vanliga 6.5 td? Eller lönar det sig att gulla med pumpen på dom? Fördel om dom finns i bilar för under 80 lök.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag körde också J20 i det militära, det ryktades om att det var en nedstrypt snikversion som köptes in till försvaret.

Vi körde flera dragrace mot flygplatsbrandkårens utryckningsbil, och den var avsevärt vassare trots att den skulle vara av samma modell...

Våran jeep var dock marginellt vassast av dom vanliga tack vare en erfaren jänkeskruvare som finjusterade tändning och annat åt oss.
(försvaret hade väl beställd dom med tändkurva för 85oktan)

Så mot alla andra vann vi dragracen, men fick spö av brandkåren

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
Jag körde också J20 i det militära, det ryktades om att det var en nedstrypt snikversion som köptes in till försvaret.

Vi körde flera dragrace mot flygplatsbrandkårens utryckningsbil, och den var avsevärt vassare trots att den skulle vara av samma modell...

Våran jeep var dock marginellt vassast av dom vanliga tack vare en erfaren jänkeskruvare som finjusterade tändning och annat åt oss.
(försvaret hade väl beställd dom med tändkurva för 85oktan)

Så mot alla andra vann vi dragracen, men fick spö av brandkåren

Ja dom var ordentligt strypta. Vi hade en ute på flygbas (tror det var Råda) som var ostrypt. Ritade långa svarta spår i backan utan bekymmer :tummenupp

Snackades om att dom ostrypta lämnade över 200 hkr och de som var strypta runt 130-140 hkr.

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Nu när polaren har köpt en pickis kommer suget på en egen.
En fråga, hur mycket behöver man köra för att en diesel skall löna sig att ha med tanke på att de kostar rätt så mycket mer än en med bensin.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår