Pickup-besatt.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag är iaf nöjd med min Jeep Comanche. Lagomt stöddig och tar sig fram som en hel karl. Synd att den används så sällan bara.

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
Vafan ska man ha en pickis för?
Dom är stora, osmidiga, drar massa jävla soppa, absolut ingen väghållning och är helt underbara :näsblod

Men till frågan, Disel eller soppa? hur slö är en 6.2l disel i en -88;s silverado, lär ju ha bottendrag som en oxe, men är det som på personbilar med lite mindre litrar att det blir ganska slött?
Tipps och trix mottages hjärtligt för att skona plånboken som kommer att hata mig ändå :rolleyes:

Helst skulle jag vilja ha en soppa slurkande sak, men kanske är smart att kompromissa lite om man ska använda den som vardagsbil?

sen 1500 vs 2500, fick tippset att jag skulle ha en 1500 och ingen 2500, men det e väll inprincip bara bakaxeln (6/8bult) som skiljer eller? Och då även hur mycket man kan lasta?

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Men till frågan, Disel eller soppa? hur slö är en 6.2l disel i en -88;s silverado, lär ju ha bottendrag som en oxe, men är det som på personbilar med lite mindre litrar att det blir ganska slött?
6.2 är slö som fan men drar bara litern. Dodges cummins-sexa och Fords 7.3:a är klart roligare motorer.
sen 1500 vs 2500, fick tippset att jag skulle ha en 1500 och ingen 2500, men det e väll inprincip bara bakaxeln (6/8bult) som skiljer eller? Och då även hur mycket man kan lasta?

Axlar är grövre och fjädring stummare på 2500 just för högre last. (3/4-ton, 1/2-ton)

Chevor har både 6 och 8 bult på sina 2500. Jag är inte så bevandrad bland chevorna men det är väl snik v.s HD-varriant eller något antar jag.

1500 går klart mjukare på vägen om du tänkte ha den till vardags. Själv kör jag 350 (3500 motsv) vilket ger njurarna en rejäl omgång över broskarvarna men det är det värt.

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Jo, blir ju till från jobbet och sen köra runt 120kg hoj på flaket, kanske x2 lite då och då om man får med sig nån polare.

Har grym beslutsångest! Köpa lite fjollig och billig bil, typ golf, köpa glidarbil, typ bmw 740 eller soppaslurkande pickis som jag velat ha sen man va 14 typ. Eller skita i bil och köra hoj/snylta på päronens bilar.
Skulle vara så grymmt skönt med egen bil dock! Behöver aldrig fråga om nån bil är ledig osv.
Och med pickis e det ju bara att lasta nån av hojjarna på flaket och dra ut i skogen eller till någon bana..

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Har grym beslutsångest! köpa glidarbil, typ bmw 740 eller soppaslurkande pickis

ÄR det pickis du vill ha så är det väl inget snack. Köp en 6.2:a så drar den betydligt mindre än 740´n. den är ganska slö men man åker inte pickis fort. Man har vänster armbåge utanför oavsett väder och bara hör motorn knalla. det är grejjer det.

MikkE

Guest
Finns ju modell större också. Ford F-650

112_2006_sema_299x+2007_ford_f650_by_DeBerti_Designs+side_view.jpg

voltage1.jpg

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
haha, inget ska stoppa camping semestern :yoparty

Vad kostar en ny/begagnad dieselpump till en 6.5 turbo diesel??
Har hittat en 2500 -95 som dör ibland, "Kan vara något med dieselpumpen enligt Nåkab." säger han

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tänk dig komma inrullandes med den där på "fincampingen", rutorna nere, rock'n roll på full volym, backa över husvagnsgrannens utegrill och plaststaket, burna lite när man rullar över hans blomlådor och sedan slänga ut ett par stolar och ett flak öl.... :yoparty

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
haha, inget ska stoppa camping semestern :yoparty

Vad kostar en ny/begagnad dieselpump till en 6.5 turbo diesel??
Har hittat en 2500 -95 som dör ibland, "Kan vara något med dieselpumpen enligt Nåkab." säger han

Låter precis som dieselpumpen, det är en styrenhet på pumpen som dör av värmen.
Finns lösa styrenheter att köpa om man vill skruva själv, GM hade 11års och 19000mils garanti på det här felet.
http://www.fsdcooler.com/swe_web/index.html

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag blir så trött. Jag måste ev. göra mig av med pickisen då mina kära grannar gnäller som fan. Nu har styrelsen fått för sig att de kan säga upp mitt kontrakt på rutan om jag inte har en "personbil" på den. Det står exakt att de "styrelsen förbehåller sig rätten att vägra parkerings plats för icke normalstora personbilar". Det är typ omöjligt att parkera i krokarna om man inte har egen ruta och de kan man få vänta år på. Jag orkar inte ha två bilar så om jag inte lyckas smöra för den så ryker den. Frågan är ju då, får jag ha en höjd Suzuki Jimmy eller en Patrol? Jävla idiot gubbar/tanter.

Annan rolig udda bil i typ samma prisklass?

Bifogat

• pickis 4.JPG
    pickis 4.JPG
    145 KB · Visningar: 265

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jag blir så trött. Jag måste ev. göra mig av med pickisen då mina kära grannar gnäller som fan. Nu har styrelsen fått för sig att de kan säga upp mitt kontrakt på rutan om jag inte har en "personbil" på den. Det står exakt att de "styrelsen förbehåller sig rätten att vägra parkerings plats för icke normalstora personbilar"....

Föreningar:mad:

Något av en våt dröm för mig....

129_0807_05_z+2008_4wheel_jamboree_nationals+2004_ford_f650_camper.jpg

Jädrar i min låda. Kommer man ner i medis parkeringshus med den? Den kan man ju parka var som helst och skulle det luta för mycket eller vara nån bumling under ett hjul eller 2 så är det bara att gå ut med vattenpass och lufta däcken tills den är i nivå.

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag blir så trött. Jag måste ev. göra mig av med pickisen då mina kära grannar gnäller som fan. Nu har styrelsen fått för sig att de kan säga upp mitt kontrakt på rutan om jag inte har en "personbil" på den. Det står exakt att de "styrelsen förbehåller sig rätten att vägra parkerings plats för icke normalstora personbilar". Det är typ omöjligt att parkera i krokarna om man inte har egen ruta och de kan man få vänta år på. Jag orkar inte ha två bilar så om jag inte lyckas smöra för den så ryker den. Frågan är ju då, får jag ha en höjd Suzuki Jimmy eller en Patrol? Jävla idiot gubbar/tanter.

Annan rolig udda bil i typ samma prisklass?

Vad ska du ha för den?

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Såå, på lördag ska jag ner i landet och kolla på en silverado enkelhytt o korta flaket.
Nåt särskilt man ska kolla på eller? Tipps och trix mottages hjärtligt då jag aldrig köpt bil förut :rodnar

kan man se på vv.se om den är reggad som lätt eller tung lastbil?

Står LB under fordonsslag, men står att man får dra 960kg med b-kort

Last edited:

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Såå, på lördag ska jag ner i landet och kolla på en silverado enkelhytt o korta flaket.
Nåt särskilt man ska kolla på eller? Tipps och trix mottages hjärtligt då jag aldrig köpt bil förut :rodnar

Kolla totalvikten, är den under 3500kg så är det lättLB

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S

Har du aldrig köp en bil? Ja jösses.
Kolla:
*Bromsar, både skivor och belägg
*Rost, ytrost och elak rost på balkar och sånt
*Däck hur många mm kvar och är de jämt slitna över hela däcket
*Finns det glykol i kylarvattnet? Är det brunt? Det ska vara blå/grönt och rent. Olja i vattnet?
*Olja? Svart och fin? Brunt? Då har det kommit in vatten i den. Köp den inte.
Du kan lyfta på locket till luft filtret och kolla när det är bytt. Säger en del om man skött motorn.
* När är den bes och när är det dags igen? Hur ser protokollet ut? Vad är på väg? Avgashalter? Rost? Allt annat?
*Skatten är en stor kostnad, när, var, hur?

Du kan säkert söka på köp guider på nätet men detta är vad jag kom på så här.

Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2