Pickup-besatt.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Såg en kille i stan med en såndär truck, han nåde knappt över ratten han såg extremt tanig ut, liten snopp giissar jag på, han såg dock jävligt stolt ut med sina tändstickearmar över den där stora ratten!

Varför kör du truck TEO ?
LITEN K**?

Jag räknar stenhårt med jordens undergång och då är jag väl förberedd.

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Nu har jag sökt en jävla massa utan resultat. Jag vill hitta frontbåge med winchfäste på ebay. Eller ritningar på något liknande. Vad ska jag söka på?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nu har jag sökt en jävla massa utan resultat. Jag vill hitta frontbåge med winchfäste på ebay. Eller ritningar på något liknande. Vad ska jag söka på?

Upplands svets ute på värmdö snidar ihop grejer fort som fan för billig peng. Fastna inte på kontoret med dansken bara för då får du sitta länge och lystna på stories...

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
jag kör runt en colorado crew cab, typ sån här fast snyggare färg;
http://195.149.144.149/images/38/3846863740.jpg
jag får ju tyvärr inte höjja den eftersom det är 2hjulsdrift och det är ju mot alla regler.
men, ska man montera dit pizza-fälgar och sänka, eller låta den va?
jag kan inte bestämma mig. den är ju "ganska" hög (okej Teo den är ganska låg men i alla fall högre än en audio a4) men den ser så standard ut.
hjälp mig, jag kan inte bestämma mig.

Dominator-Rocks

Guest
jag får ju tyvärr inte höjja den eftersom det är 2hjulsdrift och det är ju mot alla regler.
jag kan inte bestämma mig. den är ju "ganska" hög (okej Teo den är ganska låg men i alla fall högre än en audio a4) men den ser så standard ut.

En Zatzysticker skulle nog öka ballhetsfaktorn en hel del.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo

Sådan modell fast titan färgade fälgar ska du ha

Bifogat

• 3861653230.jpg
    3861653230.jpg
    31.7 KB · Visningar: 162

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Vad blev det av pickis-dagen? Inte för att jag själv kvalar in men vore intressant läsning :)

Upplands svets ute på värmdö snidar ihop grejer fort som fan för billig peng. Fastna inte på kontoret med dansken bara för då får du sitta länge och lystna på stories...

Jag ska ringa och kolla om de vill sälja en ritning. Har relativt mycket folk i kompiskretsen som kan bocka, svetsa och cnc-fräsa. Ev kunde jag få syrafast rör i ca 70 mm också, kanske för smalt dock.

Den 2 maj är det offroadkörning i Söderköping. 7 mil från mig och 17 för Teo. Jag ska i alla fall dit och testa lite. Ska någon annan med?

robinrobin

Ny medlem
Gick med
22 May 2007
Hoj
CB 600 White`n Red edition
Sålde min F-150 -02 för ett tag sen, dubbla 3 tums rör svt lightning fälgar och stepside flak, Rätt så ovanlig kärra i sverige som jag åkte långt för att hämta!
Drömmer fortfarande sköna drömmar om den kärran....

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj

Höjda 2wd är ju tvärtuffa! Sikta på en bajahöjning så blir den som en radiostyrd bil. Sånna får man ha klibbor på.

Bifogat

• 60644d1209820963-4x2-lift-100484_a_camburg-edge.jpg
    60644d1209820963-4x2-lift-100484_a_camburg-edge.jpg
    81.7 KB · Visningar: 402

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Den 2 maj är det offroadkörning i Söderköping. 7 mil från mig och 17 för Teo. Jag ska i alla fall dit och testa lite. Ska någon annan med?

Fasen det vore skoj! Ska iväg några dar nu men hinner jag få ihop min styrväxel tills dess så är jag på!

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Fasen det vore skoj! Ska iväg några dar nu men hinner jag få ihop min styrväxel tills dess så är jag på!

Det stod iofs att familjer var tillåtna men dyker det upp en XC60 lovar jag att skotta mängder av lera över den.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Förr fanns det gott om chevor som köpts in till gruvorna.
Dubbelhytt och stora flaket.
Betydligt större än en suburban.
Antagligen 5,7 bensin eller 6,2 diesel.
Har dom försvunnit?

Jepp, de har gått åter till elementen för länge sen... Man ser dem ute på blocket ibland, och synen som möter en när man klickar upp och får se bilden är sällan vacker...:3freak I vissa fall är det "eventuellt lagbar"-rost, i andra fall är det "Kom och hämta innan den blir damm"-rost... Men tja, vad annat ska man vänta sig när helgalvat inte ens var påtänkt när bilarna tillverkades... Och det faktum att folk är allmänt värdelösa på att rostskydda sina bilar i det här landet gör ju inte direkt överlevnadschanserna större......

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jepp, de har gått åter till elementen för länge sen... Man ser dem ute på blocket ibland, och synen som möter en när man klickar upp och får se bilden är sällan vacker...:3freak I vissa fall är det "eventuellt lagbar"-rost, i andra fall är det "Kom och hämta innan den blir damm"-rost... Men tja, vad annat ska man vänta sig när helgalvat inte ens var påtänkt när bilarna tillverkades... Och det faktum att folk är allmänt värdelösa på att rostskydda sina bilar i det här landet gör ju inte direkt överlevnadschanserna större......

Nää och myndigheterna gör ju sitt för att verkligen ta sista andetagen ur bilarna när de sprutar frätande pelletes på bilarna. Man borde ju få en lägesrapport på saltbilen så man hinner vika av och inte få hela chassiet impregnerat av salt.

Trots galvad långford så har hon tagit mycket stryk av våran acid-winter men som tur är bara flyglar, huv och dörrar vilka kan bytas mot nya.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fan, nu börjar även jag bli sugen på pickis...:va Har tittat lite extra på denna... Visserligen ingen fet jänkepryl med v8, men det är en hög pickis med feta sulor, 4x4 och dieselmotor... Någon som har några synpunkter? En generator kan man väl hitta på skroten för en billig peng, och om inte så är ju inte direkt 1600 kr för en ny något att gråta över...
http://www.blocket.se/vi/21425640.htm?ca=23_10_s

Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...