Päronen är Landrover-dårar. vi åkte på en terrängkörning vi blev bjudna till nere i flen nånstans för 7-8 år sen. Måste säga att jag blev impad av hur grymma de är att köra med i skogen.
Innan vi fick köra så körde instruktören och Jag satt brevid och mitt under monologen så svängde han av grysvägen och snett upp för en regnvåt, mossig bärghäll som var relativt brant. Jag tänkte att nu går det åt helvitte men den bara smög upp. Hajar inte ett skit.
Just den du har där är ju sjukt hård! Måste du sälja den? En landrover ska vara lite äldre och ha de där stuket enligt mig så man kan laga de med najtråd. De nya med digitalboxar är ju bara som obekväma XC90´s.
Jag blev helt nostalgisk när jag läste denna tråden så jag gjorde en sökning på min gamla 454SS, helt original med dom rätta backspeglarna som bara SS-en hade. Inte många som är så fina som detta exemplar (om nuvarande ägare skött den)
Det är ingen Per Stefan som har en 454SS långt upp i landet som känner sig träffad va?
PS. Den babyblåa fården är kanske stor, men inte snygg. DS.
/ Jens
Ta inte illa upp.Per Stefan heter jag inte, men jag skall försöka att förvalta min SS så gott det går
Fast Chevas snyggaste pickiskaross tycker jag är 67-72
Alltså jag har kollat runt nu efter lite fullsize pickisar, men dom verkar ju sjukt överprissatta dom flesta man hittar. Folk begär ju vansinniga summor för rostiga lik. Hur kommer det sig.
Överprissatta? Handlar om utbud och efterfrågan. Har bilen dessutom 4x4 och diesel så är den billig och pålitlig och entreprenörer kan fultanka från grävaren på jobbet.
Jag har sagt det tidigare men Långforden är den billigaste bilen Jag ägt. Köpte för 150k -03 men har blivit bjuden en tvåhundring ett par gånger för den. Värdeminskningen är den största kostnaden i ett bilägande, trots det gnäller folk om en bil drar 07 eller 09 l/milen.
Det är skicket som avgör priset snarare än årgång och "facelift"-status på strålkastarna.
...
Vägrar köpa nåt som ens har den minsta gnutta rost.
Jag tänkte lika dant, så jag köpte en med aluminiumkaross
Jo men vissa pickisar ser man på blocket väldigt länge, det jag menar med överprissatt är att folk begär mycket för sånt som i mina ögon är uppenbart skrot, till exempel så tycker jag det är lite väl att begära 70k för en 89:as cheva silverado med enkelhytt, lägg dessutom till att den är rostig, har gått långt och är en bensinare.
Har inget emot och betala för en fin bil, men det verkar tyvärr inte finnas gått om fina pickisar med lagom mycket mil som dessutom är rostfria. Vägrar köpa nåt som ens har den minsta gnutta rost.
Vad blev det då?
V6or som går "nästan som en våtta, men billigare" är ett patetiskt försäljningsknep.Jo det har du faktiskt rätt i. Speciellt chevor kan vara sjukt dyra. 1500 stepside, bensinare från 94 för 75 schmacarou vilket är löjligt.
V6or som går "nästan som en våtta, men billigare" är ett patetiskt försäljningsknep.
Ni som vet, kan denna vara något?
http://www.blocket.se/vi/19081974.htm?ca=5_s&last=1
Känner ägaren och tror det går att få den en aning billigare..
Eller ska jag ha en diesel?
http://www.blocket.se/vi/20418219.htm?ca=5_s
Just denna har visserligen gått långt, men dessa bilar kanske bara går och går?
Lutar mera åt bil nr 1 iaf! Har kikat på s10 som säkert skulle vara mera praktiskt, men hur fräna är dom egentligen? Inte mycket!
Ni som vet, kan denna vara något?
http://www.blocket.se/vi/19081974.htm?ca=5_s&last=1
Känner ägaren och tror det går att få den en aning billigare..
Eller ska jag ha en diesel?
http://www.blocket.se/vi/20418219.htm?ca=5_s
Just denna har visserligen gått långt, men dessa bilar kanske bara går och går?
Lutar mera åt bil nr 1 iaf! Har kikat på s10 som säkert skulle vara mera praktiskt, men hur fräna är dom egentligen? Inte mycket!
Jaha då gjorde man slag i saken....
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |