Pickup-besatt.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
mjaa, varför köpa nåt så futtigt?

satsa på lite stabilare saker, håller i längden.

Bifogat

• cement-truck-snowing.jpg
    cement-truck-snowing.jpg
    62.4 KB · Visningar: 2,574

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Alltså jag har kollat runt nu efter lite fullsize pickisar, men dom verkar ju sjukt överprissatta dom flesta man hittar. Folk begär ju vansinniga summor för rostiga lik. Hur kommer det sig.

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Päronen är Landrover-dårar. vi åkte på en terrängkörning vi blev bjudna till nere i flen nånstans för 7-8 år sen. Måste säga att jag blev impad av hur grymma de är att köra med i skogen.
Innan vi fick köra så körde instruktören och Jag satt brevid och mitt under monologen så svängde han av grysvägen och snett upp för en regnvåt, mossig bärghäll som var relativt brant. Jag tänkte att nu går det åt helvitte men den bara smög upp. Hajar inte ett skit.:va

Just den du har där är ju sjukt hård! Måste du sälja den? En landrover ska vara lite äldre och ha de där stuket enligt mig så man kan laga de med najtråd. De nya med digitalboxar är ju bara som obekväma XC90´s.

Jag gillar Land Rover skarpt, det är riktiga bilar för mig.
Tyvärr så fick denna offras för mer familjevänlig bil.
Tjejen köpte inte mina argument på att det är den säkraste bilen i världen. Bara köra över allt, stannar inte för något. Då behövs ju inte detaljer som säkerhetsbälten m.m. men hon bara tjatade om bilbarnstolar och airbags. :va

Fick den såld på mindre än en dag. Massor som ringde och ville ha den och den gick till en kompis som fick ge vika för habegäret.

Kommer absolut skaffa en till när jag har utrymme i kassan. Kanske blir en nyare Defender 90 PU i så fall.

landrover-defender-svx-carupdate-1.jpg

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Jag blev helt nostalgisk när jag läste denna tråden så jag gjorde en sökning på min gamla 454SS, helt original med dom rätta backspeglarna som bara SS-en hade. Inte många som är så fina som detta exemplar (om nuvarande ägare skött den)

Det är ingen Per Stefan som har en 454SS långt upp i landet som känner sig träffad va?

PS. Den babyblåa fården är kanske stor, men inte snygg. DS.

/ Jens

Per Stefan heter jag inte, men jag skall försöka att förvalta min SS så gott det går:tummenupp
Fast Chevas snyggaste pickiskaross tycker jag är 67-72:kär

Bifogat

• 454ss.JPG
    454ss.JPG
    147.4 KB · Visningar: 228

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Haha, här kan jag flika in min gamla skruttpickis. Som fattigt student som ändå ville komma ut på enduron så hade man inte råd med flådigare än så här. Mazda B1800 från '80. Lååågt växlad... tokvarvade i 100, drog mer olja än bensin tror jag och enkelhytt är som sagt inte praktiskt men flaket var fullångt och gick att ställa tre dyngsprättare på och ändå ha tailgaten stängd. :tummenupp
Blev stoppad av piketen på centralbron i Sthlm :rodnar Lite pundarpulkevarning på den när flakkåpan var på (pallknyckarpickis :D ) När de insåg att jag bara var en fattig crossåkare så fick jag åka vidare trots körförbudet :)
Modellen i sig var rätt snygg ändå tycker jag. Dubbla runda lysen fram is da shit!!

MazdaB180080.jpg

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Alltså jag har kollat runt nu efter lite fullsize pickisar, men dom verkar ju sjukt överprissatta dom flesta man hittar. Folk begär ju vansinniga summor för rostiga lik. Hur kommer det sig.

Överprissatta? Handlar om utbud och efterfrågan. Har bilen dessutom 4x4 och diesel så är den billig och pålitlig och entreprenörer kan fultanka från grävaren på jobbet.

Jag har sagt det tidigare men Långforden är den billigaste bilen Jag ägt. Köpte för 150k -03 men har blivit bjuden en tvåhundring ett par gånger för den. Värdeminskningen är den största kostnaden i ett bilägande, trots det gnäller folk om en bil drar 07 eller 09 l/milen.

Det är skicket som avgör priset snarare än årgång och "facelift"-status på strålkastarna.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Överprissatta? Handlar om utbud och efterfrågan. Har bilen dessutom 4x4 och diesel så är den billig och pålitlig och entreprenörer kan fultanka från grävaren på jobbet.

Jag har sagt det tidigare men Långforden är den billigaste bilen Jag ägt. Köpte för 150k -03 men har blivit bjuden en tvåhundring ett par gånger för den. Värdeminskningen är den största kostnaden i ett bilägande, trots det gnäller folk om en bil drar 07 eller 09 l/milen.

Det är skicket som avgör priset snarare än årgång och "facelift"-status på strålkastarna.

Jo men vissa pickisar ser man på blocket väldigt länge, det jag menar med överprissatt är att folk begär mycket för sånt som i mina ögon är uppenbart skrot, till exempel så tycker jag det är lite väl att begära 70k för en 89:as cheva silverado med enkelhytt, lägg dessutom till att den är rostig, har gått långt och är en bensinare.

Har inget emot och betala för en fin bil, men det verkar tyvärr inte finnas gått om fina pickisar med lagom mycket mil som dessutom är rostfria. Vägrar köpa nåt som ens har den minsta gnutta rost.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jo men vissa pickisar ser man på blocket väldigt länge, det jag menar med överprissatt är att folk begär mycket för sånt som i mina ögon är uppenbart skrot, till exempel så tycker jag det är lite väl att begära 70k för en 89:as cheva silverado med enkelhytt, lägg dessutom till att den är rostig, har gått långt och är en bensinare.

Har inget emot och betala för en fin bil, men det verkar tyvärr inte finnas gått om fina pickisar med lagom mycket mil som dessutom är rostfria. Vägrar köpa nåt som ens har den minsta gnutta rost.

Jo det har du faktiskt rätt i. Speciellt chevor kan vara sjukt dyra. 1500 stepside, bensinare från 94 för 75 schmacarou vilket är löjligt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
V6or som går "nästan som en våtta, men billigare" är ett patetiskt försäljningsknep.

Jo och enligt tidigare avhandla ärende så drar småpickisarna med sexor lika mycket, om inte mer än storjävlarna trots att de väger halvtonet/tonet mindre.
fifan.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Precis, det är dagens lögn att sexorna går billigare. Den enda jag hittills stött på är polarns gammelvan som med chryslers förnämliga gamla raksexa faktiskt tog mindre bränsle än min gör med 318 V8.

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Ni som vet, kan denna vara något?
http://www.blocket.se/vi/19081974.htm?ca=5_s&last=1
Känner ägaren och tror det går att få den en aning billigare..

Eller ska jag ha en diesel?
http://www.blocket.se/vi/20418219.htm?ca=5_s
Just denna har visserligen gått långt, men dessa bilar kanske bara går och går?

Lutar mera åt bil nr 1 iaf! Har kikat på s10 som säkert skulle vara mera praktiskt, men hur fräna är dom egentligen? Inte mycket!

Det är ju skit samma om man inte är dieselfanatiker. I det här fallet drar nog bensinaren nästan en liter mer men flår man inte runt så mycket är det ett ganska billigt ägande ändå iom övriga kostnader.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ni som vet, kan denna vara något?
http://www.blocket.se/vi/19081974.htm?ca=5_s&last=1
Känner ägaren och tror det går att få den en aning billigare..

Eller ska jag ha en diesel?
http://www.blocket.se/vi/20418219.htm?ca=5_s
Just denna har visserligen gått långt, men dessa bilar kanske bara går och går?

Lutar mera åt bil nr 1 iaf! Har kikat på s10 som säkert skulle vara mera praktiskt, men hur fräna är dom egentligen? Inte mycket!

Första bilen om du skall åka terräng.
Andra bilen om du skall ha den till söcken.

Stepside är opraktiskare men snyggare.
Därför ghej.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jaha då gjorde man slag i saken. Kanske var det denna som det länkades till lite tidigare, ser inte nu. Såg den dock för länge sen och tog lite tid på mig för att lösa det ekonomiska.

Slänger med en bild som visar att man kan ha kul med en Husa 258. Inte jag som kör dock.

Jo jag ska ta bort klibborna.

Bifogat

• pickis 1.JPG
    pickis 1.JPG
    178.1 KB · Visningar: 250
  • pickis 2.JPG
    pickis 2.JPG
    168.7 KB · Visningar: 180
  • pickis 3.JPG
    pickis 3.JPG
    180.6 KB · Visningar: 181
  • pickis 4.JPG