Pickup-besatt.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Grymt! Vi får styra upp en pickisdag i veckan. Jag föreslår torsdagar vid donken-sveav sen kan vi dunka ner till skogis och manövrera lite.

Synd bara att bilen bor i Nyköping. Men det är väl bara att släpa upp den någon bra dag.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nån som vet om man får en cross/mc på en El Camino?

(finns riktigt billiga med 8:a på finska sidan...)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vet du hur stora dom e? Du får helt klat upp en mc på dom, du får upp en mc på en s10 så :hihi

En Harley Street Rod går inte upp IAF, Boyd skulle ju bygga om en så att en sån skulle rymmas. men det såg ut som ankskit så dom byggde tillbaka den och hällde på en hink spackel och slipade fram en orginalbil igen.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
En Harley Street Rod går inte upp IAF, Boyd skulle ju bygga om en så att en sån skulle rymmas. men det såg ut som ankskit så dom byggde tillbaka den och hällde på en hink spackel och slipade fram en orginalbil igen.
Just fan det har jag ju sett haha nu va man lite styv i korken allt!

mickelin

Guest
Grymt! Vi får styra upp en pickisdag i veckan. Jag föreslår torsdagar vid donken-sveav sen kan vi dunka ner till skogis och manövrera lite.

ÅHHHH, Jag är med på det! Skullle vara grymt kul med lite sällskap.

Bifogat

• DSC00021 - Kopia.JPG
    DSC00021 - Kopia.JPG
    165.1 KB · Visningar: 127
  • DSC00019.JPG
    DSC00019.JPG
    72.7 KB · Visningar: 156

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
När det står bilar på andra sidan på min parkering är det sjukt svårt att parkera. Inte för att jag är särskilt orolig för gjutjärnet i mina kofångare men jag träffar den där stackars Opels i C-stolen ju. Inget jag vill göra när jag är trött och hungrig. Sen blev jag nästan inparkerad vid gymet häromdagen. Visst jag tar mig ut men till vilken kostnad för de som parkerat in mig. Ingen bil man smiter från en parkeringskada med heller. Därför funderar jag på att slå till på en parkeringsradar. Tips på någon bra och billig? Detta blev första träffen på google iaf. http://www.netonnet.se/index.asp?sid=1004545

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Fan vad den här tråden dog. Någon som har tips på något offroadforum? Tänkte ge mig ut och testa lite.

Kolla in denna föresten. http://www.blocket.se/vi/21097101.htm?ca=12_s

4366712827.jpg

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Per Stefan heter jag inte, men jag skall försöka att förvalta min SS så gott det går:tummenupp
Fast Chevas snyggaste pickiskaross tycker jag är 67-72:kär

Jag är ledsen att säga det men du saknar 2 saker: Små backspeglarna och originalkromfälgarna med dom stora naven...

Sen är den mycket finare...

/ Jens

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
När det står bilar på andra sidan på min parkering är det sjukt svårt att parkera. Inte för att jag är särskilt orolig för gjutjärnet i mina kofångare men jag träffar den där stackars Opels i C-stolen ju. Inget jag vill göra när jag är trött och hungrig. Sen blev jag nästan inparkerad vid gymet häromdagen. Visst jag tar mig ut men till vilken kostnad för de som parkerat in mig. Ingen bil man smiter från en parkeringskada med heller. Därför funderar jag på att slå till på en parkeringsradar. Tips på någon bra och billig? Detta blev första träffen på google iaf. http://www.netonnet.se/index.asp?sid=1004545

Manövreringen kommer. Efter ett tag känner du var du har bilen. Man vill inte paja nån bil när man parkerar men Jag har vid 2 tillfällen använt kofångarna när Jag ska ut .En gång på tulegatan då Jag parkats in löjligt tight av en sprojlans S80 som stod i princip mot framfångarn samt en helt ny SAAB 95 som hade kört in nosen under häcken på långforden!!:näsblod

SAABens lycktglas låg mot min bakfångare, hur är man funtad då? Kommer man in ska man ha rätt att komma ut också men i sthlm trocklar man in bilen sen är det någon annans problem. Men Jag var försiktig med att flytta på bilarna så Jag inte skadade någon av de övriga som inte hade med det att göra.

Kolla på www.4x4sweden.se

ÅHHHH, Jag är med på det! Skullle vara grymt kul med lite sällskap.

Finns det bra countryvägar i Uppsala? Då kan man ha comradio och hög keps.

Last edited:

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Med risk för att vissa av er kommer att få en mindre fontänorgasm så postar jag modern av alla pickup`s :yoparty killen på bilden är ca 175cm

Bifogat

• Simon.jpg
    Simon.jpg
    215.4 KB · Visningar: 239
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När jag körde LandRover med 35" så hade man i ett bostadskvarter där jag körde ibland ställt ut egna "farthinderblomlådor" trots att det skrevs om att det inte var tillåtet i tidningen.

Jag lotsade runt bilen trots avsaknad av styrservo ett flertal gånger, men en dag hade dessutom ett snille backat ut sin bil och parkerat den inne i labyrinten så jag lackade ur, jag tänkte knuffa undan lådan.

Tyvärr stack däcken ut framåt mer än stötfångaren på bilen, så det guppade till lite och lådan blev kvar på samma ställe, bara väääldigt mycket lägre och mindre välorganiserad...

Då kände jag mig nästan som en huligan... nästan... men jag log....

Dominator-Rocks

Guest
Såg en kille i stan med en såndär truck, han nåde knappt över ratten han såg extremt tanig ut, liten snopp giissar jag på, han såg dock jävligt stolt ut med sina tändstickearmar över den där stora ratten!

Varför kör du truck TEO ?
LITEN K**?

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Såg en kille i stan med en såndär truck, han nåde knappt över ratten han såg extremt tanig ut, liten snopp giissar jag på, han såg dock jävligt stolt ut med sina tändstickearmar över den där stora ratten!

Varför kör du truck TEO ?
LITEN K**?

För att den är ball, snygg, billig att äga, miljövänlig (för er som tror på koldioxidsagan), skön att åka i, bra att ha till mycket och i vissa fall nödvändig.

Fast i första hand är Jag 7.3l-fetishist.

Men man kan ju köpa en A4 också, då sticker man inte ut, åker på värdeminskning, ådis vansinnesserviceintervaller, 200 irritationsmoment, dyr försäkring, dyra delar, kort livstid påde på sig själv och på bilen.

Last edited:

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Synd att det finns ont om långfordar, annars hade det blitt en sån.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Synd att det finns ont om långfordar, annars hade det blitt en sån.

Har gått ett par finfina på sistånne. Man måste söka rätt på blocket...

f250, f350, 7.3, 7.3l, tristar, tri star, powerstroke, ford 250/350 osv... folk har ofta ingen aning om vilka klenoder de sitter på.

Gick en tokfräsh F250 -95 med entreprenörflak för 60 kakor och för några månader sen en F350 med dito flak men samtidigt fanns ett orginalflak på bildelar och tillbehör i samma färg och modell för en skitsumma. Var lite sugen själv på den senare men svårt att motivera...

Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2