Pickup-besatt.

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Får nog plats fler barnvagnar i den än i en V70 skulle Jag tippa. Syrran, RoadRunner har fanimej lasturtymme som en minivan.
Inte om man ska ha en "General Lee" med tillhörande moonshine-lådor i bagaget.

Bifogat

• General Lee.jpg
    General Lee.jpg
    5 KB · Visningar: 1,104

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Får nog plats fler barnvagnar i den än i en V70 skulle Jag tippa. Syrran, RoadRunner har fanimej lasturtymme som en minivan.
Tycker man att den känns liten så kan man satsa på sportmodellen.
Superbird.
plymouth-superbird-1a.jpg

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Vad kostar det att höja och kasta på monsterdäck, 33 eller 35 tum, på säg en Silverado? Om man funderar på en tidig 90-talare är det bensin eller diesel som är skiten? Att den kostar en förmögenhet oavsett fattar jag men typ vad kan man räkna på. Sen får man lura sig själv att det är rimligt.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vad kostar det att höja och kasta på monsterdäck, 33 eller 35 tum, på säg en Silverado? Om man funderar på en tidig 90-talare är det bensin eller diesel som är skiten? Att den kostar en förmögenhet oavsett fattar jag men typ vad kan man räkna på. Sen får man lura sig själv att det är rimligt.

GMC/Cheva är rätt dyra att höja då de inte har stela framaxlar så man får nåt plockepinnkit till dom. Men de är å andra sidan vanliga. Kolla med Rindab. För att få på 35:eek:r på chevan måste den upp ganska mycket. Vet inte om det räcker med 4", man måste ju kunna svänga utan att få med sig flyglarna.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
GMC/Cheva är rätt dyra att höja då de inte har stela framaxlar så man får nåt plockepinnkit till dom. Men de är å andra sidan vanliga. Kolla med Rindab. För att få på 35:eek:r på chevan måste den upp ganska mycket. Vet inte om det räcker med 4", man måste ju kunna svänga utan att få med sig flyglarna.

Är det Ford man ska satsa på? Vad ska man då söka på eller vad blir det för kostnad att göra själv. Vete fan om det gör något men alla raggare/rockabilly jag känner kör cheva. Så det finns lite motordelar inbillar jag mig.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Är det Ford man ska satsa på? Vad ska man då söka på eller vad blir det för kostnad att göra själv. Vete fan om det gör något men alla raggare/rockabilly jag känner kör cheva. Så det finns lite motordelar inbillar jag mig.

I så fall så tjöp cheva. Dodge och Ford var ju väldigt sällsynta fram tills för 5 år sen då Dodge blev "the new chevy". Chevadelar finns det gott om. Ford är alltid ovanligast men Jag har aldrig haft problem med de få delar Jag har behövt.

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Bara amerikanska pickisar här?
Jag kör brittiskt, men tyvärr måste babyn säljas :( :4skrika

Bifogat

• Landy.jpg
    Landy.jpg
    85.1 KB · Visningar: 126

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Bara amerikanska pickisar här?
Jag kör brittiskt, men tyvärr måste babyn säljas :( :4skrika

Päronen är Landrover-dårar. vi åkte på en terrängkörning vi blev bjudna till nere i flen nånstans för 7-8 år sen. Måste säga att jag blev impad av hur grymma de är att köra med i skogen.
Innan vi fick köra så körde instruktören och Jag satt brevid och mitt under monologen så svängde han av grysvägen och snett upp för en regnvåt, mossig bärghäll som var relativt brant. Jag tänkte att nu går det åt helvitte men den bara smög upp. Hajar inte ett skit.:va

Just den du har där är ju sjukt hård! Måste du sälja den? En landrover ska vara lite äldre och ha de där stuket enligt mig så man kan laga de med najtråd. De nya med digitalboxar är ju bara som obekväma XC90´s.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Hehe ok.
Får kika lite på dem med. någon som du rekomenderar?

Beror väl lite på prisklass eller motoralternativ. Men det finns ju klart flest av cheva/gmc 1500/2500 om du är ute efter en truck i dom lägre prisklasserna. Letar du nästan nytt så skulle iaf jag kolla på dodge eller ford gärna diesel. Fast för 25 så finns det nog inte mycket som klår en fin S-10 det är svårt (för och inte säga omöjligt) och hitta bra fullsize för det priset.

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Beror väl lite på prisklass eller motoralternativ. Men det finns ju klart flest av cheva/gmc 1500/2500 om du är ute efter en truck i dom lägre prisklasserna. Letar du nästan nytt så skulle iaf jag kolla på dodge eller ford gärna diesel.

ok, min ekonomi är inte den störta när man pluggar.
men en bil får max kosta 30-40 tusen.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Ok om jag vore i din sits så skulle jag nog köpt s-10 då för det är bra grejer, och sen högat undan lite pengar och köpa en fullsize senare.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår