View attachment 378497
Enda bilden jag har än så länge, det är ju så jävla mörkt när man kommer hem från joppet.
Najs majämi vajs-grafik! Har den fyr juls drift?
View attachment 378497
Enda bilden jag har än så länge, det är ju så jävla mörkt när man kommer hem från joppet.
Najs majämi vajs-grafik! Har den fyr juls drift?
Ajjamän! Det var rätt gött att ha fo' bah fo' när jag körde hem den i snöyran, roslagen visade inte upp sin bästa sida i söndags direkt.
Jag såg någon som körde fast i snömodden med en Z71a. Skulle smita förbi en parkerad bil som stod lite dumt. Hen fastnade mot trottoarskanten. Är detta möjligt eller har jag supit?
Har denna varit med i diskussionerna?
http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_f_350_crewcab_dually_44787805.htm?ca=22&w=3
Är det någon som har koll på vilken sockel en lampa med tjevy original part# 194 skulle motsvara här hemma? Har ett par döda lampor i instrumentbelysningen och google ger mig bara skräp. Känns onödigt att beställa från US när jag har både Biltema och Mekonomen på vägen hem från joppet typ.
Någon som är het på dubbeltank systemet på dessa bilar?
Min ford pumpar över soppa i andra tanken (den man inte kör på) när man kör, vilket ju resulterar i att andra tanken blir överfull och flödar över. Men det är ju också ohållbart när det pumpar som satan och tar slut på några minuter i den tanken man kör på.
Antar väl att det är någon ventil som inte funkar som den skall(?). Men vad kan en sån heta, hur funkar den (inte), och hur bär man sig smidigast åt att råda bot på detta?
Blir väl att felsöka antar jag, men alltid smidigt med lite kött på benen.
"fuel selector valve"
Sitter i rambenet på vänster sida framför den främre tanken. Både sug och retur till båda tankar går in i den och sen vidare till fram.
Testa att koppla mellan tankarna med tändningen på så ska du höra hur den switchar. Den kan ha brakat ihop.
Hmm, hörs bara när pumparna primar. Får testa i garaget att ha hjälp av nån som knappar när man är under & lyssnar.
Backventil eller elektriskt mumbo-jumbo?
(gissar väl på det senare med facit i hand iofs, frågan är sen varför i helvete då har de inte bara satt backventiler på skiten??? )
Backventil efter pumparna, en vanlig T-koppling och sedan bara byta matning till pumparna måste ju funka hur bra som hellst?Hur ska en backventil veta att du vill byta tank?
Min ser konstigt nog inte ut som de jag hittar på ebay men de ska vara motsv...
Den ska höras från dörren när du trycker på knappen. "tjuck" när du byter tank... Måste vara i den problemet sitter då det bara är där tankarna har kontakt med varann.
Den kan ha kärvat ihop i ventilerna eller så får den inte ström. Sitter solenoider i den.
Nu tycker jag att vi alla hjälps åt att hålla tummarna för mig att det snart står en till pickis på gården.
Vaharu på g?
Håller tummar å stortår!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring