Pickup-besatt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ajjamän! Det var rätt gött att ha fo' bah fo' när jag körde hem den i snöyran, roslagen visade inte upp sin bästa sida i söndags direkt. :3freak

Najs. Då fick du en riktig pickisresa i alla fall...
De är sjukt billiga och enkla att höja de där tjevorna. Sitter ju torsionsfjädrar fram så man byter bara
en liten knapgrej som vrider fjäderstålet lite fram.

Sen skulle jag nog pilla bort de där kjolarna på sidorna också, de samlar bara på sig rost.

Den ser jäkligt fräsch ut faktiskt.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag såg någon som körde fast i snömodden med en Z71a. Skulle smita förbi en parkerad bil som stod lite dumt. Hen fastnade mot trottoarskanten. Är detta möjligt eller har jag supit?
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Är det någon som har koll på vilken sockel en lampa med tjevy original part# 194 skulle motsvara här hemma? Har ett par döda lampor i instrumentbelysningen och google ger mig bara skräp. Känns onödigt att beställa från US när jag har både Biltema och Mekonomen på vägen hem från joppet typ.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är det någon som har koll på vilken sockel en lampa med tjevy original part# 194 skulle motsvara här hemma? Har ett par döda lampor i instrumentbelysningen och google ger mig bara skräp. Känns onödigt att beställa från US när jag har både Biltema och Mekonomen på vägen hem från joppet typ.

Plocka ut dom och ta med. Ska själv byta ett par döda instrumentlampor men jag glömmer alltid.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Någon som är het på dubbeltank systemet på dessa bilar?

Min ford pumpar över soppa i andra tanken (den man inte kör på) när man kör, vilket ju resulterar i att andra tanken blir överfull och flödar över. Men det är ju också ohållbart när det pumpar som satan och tar slut på några minuter i den tanken man kör på. :gnissla

Antar väl att det är någon ventil som inte funkar som den skall(?). Men vad kan en sån heta, hur funkar den (inte), och hur bär man sig smidigast åt att råda bot på detta?

Blir väl att felsöka antar jag, men alltid smidigt med lite kött på benen. :)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Någon som är het på dubbeltank systemet på dessa bilar?

Min ford pumpar över soppa i andra tanken (den man inte kör på) när man kör, vilket ju resulterar i att andra tanken blir överfull och flödar över. Men det är ju också ohållbart när det pumpar som satan och tar slut på några minuter i den tanken man kör på. :gnissla

Antar väl att det är någon ventil som inte funkar som den skall(?). Men vad kan en sån heta, hur funkar den (inte), och hur bär man sig smidigast åt att råda bot på detta?

Blir väl att felsöka antar jag, men alltid smidigt med lite kött på benen. :)

"fuel selector valve"

Sitter i rambenet på vänster sida framför den främre tanken. Både sug och retur till båda tankar går in i den och sen vidare till fram.
Testa att koppla mellan tankarna med tändningen på så ska du höra hur den switchar. Den kan ha brakat ihop.

http://www.ebay.com/itm/F1UZ-9B263-...pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
"fuel selector valve"

Sitter i rambenet på vänster sida framför den främre tanken. Både sug och retur till båda tankar går in i den och sen vidare till fram.
Testa att koppla mellan tankarna med tändningen på så ska du höra hur den switchar. Den kan ha brakat ihop.

Hmm, hörs bara när pumparna primar. Får testa i garaget att ha hjälp av nån som knappar när man är under & lyssnar.

Backventil eller elektriskt mumbo-jumbo?
(gissar väl på det senare med facit i hand iofs, frågan är sen varför i helvete då har de inte bara satt backventiler på skiten??? :va)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hmm, hörs bara när pumparna primar. Får testa i garaget att ha hjälp av nån som knappar när man är under & lyssnar.

Backventil eller elektriskt mumbo-jumbo?
(gissar väl på det senare med facit i hand iofs, frågan är sen varför i helvete då har de inte bara satt backventiler på skiten??? :va)

Hur ska en backventil veta att du vill byta tank?

Min ser konstigt nog inte ut som de jag hittar på ebay men de ska vara motsv...

Den ska höras från dörren när du trycker på knappen. "tjuck" när du byter tank... Måste vara i den problemet sitter då det bara är där tankarna har kontakt med varann.

Den kan ha kärvat ihop i ventilerna eller så får den inte ström. Sitter solenoider i den.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hur ska en backventil veta att du vill byta tank?

Min ser konstigt nog inte ut som de jag hittar på ebay men de ska vara motsv...

Den ska höras från dörren när du trycker på knappen. "tjuck" när du byter tank... Måste vara i den problemet sitter då det bara är där tankarna har kontakt med varann.

Den kan ha kärvat ihop i ventilerna eller så får den inte ström. Sitter solenoider i den.
Backventil efter pumparna, en vanlig T-koppling och sedan bara byta matning till pumparna måste ju funka hur bra som hellst?

Edit: Fack ändå! Tänkte inte på returen, där skulle det kunna trilskas lite... :näsblod

Nåja får halta den till päronens garage och börja med att mäta med multimeter antar jag. :)
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Nu tycker jag att vi alla hjälps åt att hålla tummarna för mig att det snart står en till pickis på gården. :):banana
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top