Pickup-besatt.

Hejhå

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2012
Hoj
Rasad mille kraschad xt, g450x
20130212_130511.jpg

Håller på och renoverar kåken, behövde en entreprenadare.
Skattad och besiktigad i dec ua, winch i fronten och på takbågen som jag dock inte hade tänkt ha monterad vintertid, massor med extraljus.

Kostade billigare än att montera dragkrok på familjebilen...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Hur kommer det sig att det dyker upp så många gamla coola "auzzie" Land Cruisers i vinter?
Jag tycker att det var år och dar sedan någon dök upp men i vinter har dom poppat up.
Coolt är det.

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Hur kommer det sig att det dyker upp så många gamla coola "auzzie" Land Cruisers i vinter?
Jag tycker att det var år och dar sedan någon dök upp men i vinter har dom poppat up.
Coolt är det.
jag sökte säkert i ett halv år efter en Land Cruiser pickis före jag köpte min l200a, men då hittade jag föståss ingen:mad: men efter att jag skaffat mig pickis, då börjar de dyka upp...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Äntligen!

Hade lite kjall på blåfården för tre veckor sedan då den började gå illa och till slut lade av.

Efter idel felsökning (google) och geniknölsgnidande så började man så klart i fel ände vilket resulterade i att jag renoverade spridarna med nya o-ringar, bytte bränslefilterkoppen inkl bränsletrycksregulator och tillhörande kabelstam. Nötandet på starten i kombo med -14 gjorde att även den sa upp sig så en ny start klämde jag dit den dagen det var plusgrader så jag fick ligga i snöblasket.

Sen hoppade den igång hjälpligt så jag körde in den i verkstaden och gick igenom bränsletanksväljarventilen samt blåste genom samtliga bränsleledningar utan större framgång.

Polletten trillade senare ner och allt tydde på att bränslepumpen var orsaken vilket stod klart efter testrepa med ikopplad bränsletrycksregulator.
Ny pump kom på posten dagen efter och i dag pulade jag i skiten och nu knallar hon på som en liten dvärgsilkesapa!

:banana

Tyvärr kan jag inte ladda upp bilder för den funktionen måste vara paj eller något.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Hur är det med e-märkning egentligen, får man stryk av besiktningsgubben om man kommer med strålkastare från ebay som inte är e-märkta? Funderar på att byta på tjevan nämligen, halvljuset är ett skämt. Har inte tänkt skaffa nåt avancerat, typ OEM-del som liknar original. Tusen spänn stycket kostar de här, mot typ $40 paret ex frakt på ebay. :gnissla

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Fick nästan ont i magen över hur fräsig den var! Tjevas snyggaste kaross/front ever!:kär

I en sådan skulle jag nästan hellre ha en bensinare faktiskt. Ingen skatt och pissbillig i övrigt att äga gör att totalkostnaden inte blir mycket att bråka om. Då kan hon gott få lite bensin tycker man...

Synd bara att man får skämmas storleksmässigt bredvid din. Men en redig höjning och en vass bigblock så har man den ultimata pickisen. Bilden på din framför en cheva är väl en 1500 i storlek med denna?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha