Pickup-besatt.

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Fan vad de gammla chevorna är snygga.
Denna är perfekt, skulle sitta en cummins i'n bara.. Funkar väl med en gammal 6,2'a oxå.



Bensin är ju helt ok har bensin idag men den är lite trött i botten i 100 på 4'an så varvar den typ 1700 så minsta uppför lägger den gärna i 3an... :död
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
wehoo! Fick precis ett brev i vilket det står att mina kofångare anlänger till götet om någon vecka!:banana

#236- 87-96 Bronco-F150 PreRunner Light Tabs (2).jpg
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
När ska du tjöpa trukk rå?

Jag letar här i bakgrunden :D Men jag vet inte vad jag vill riktigt än, men amerikanskt blir det inte för då vill jag ha alldeles för nytt för min plånbok.
Dessvärre är plånboken på långsemester verkar det som för den har inte kommit hem än efter husrenoveringen i somras :näsblod
Jag har chansen att köpa en jäkligt fin Navara för underpris, fullsmetad med tv, skinn och allt sånt där. Men det är fortfarande mycket pengar för en bil som egentligen är rätt oduglig i mitt arbete.
Det perfekta vore om det dök upp en fin Hiace D4D 4wd med fabrikshöjning, vore ganska kul att bränna runt i skogen med en skåpbil :D

Men vi får se, hinner jag inte få tag på någon så får jag åka gammal Mazda pickis istället. Vi ska för övrigt ut i skogen om någon helg eller två för att reka lite, och eventuellt köra upp ett spår med traktorn.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Bah håller på att bli helt slut på det här dubbeltank systemet. :crash

Tydligen kom brytar ventilerna vid en återkallning och min är utan dessa, bara plast y-stycken på slangarna.
Tydligen var planen att ett fjäderbelastat membran i pumpen skulle stoppa att soppan går fel väg, och därmed förhindra övesvämning i tanken. Dessa var tydligen inge vidare pålitliga. :dummer

Då är ju frågan, finns dessa membranen i en ny soppa pump om man köper en piratdel, eller är de utan då ventiler ändå monterades vid återkallningen, så det slutar med att man måste koppla in brytarsystem från grunden...? :va
 

Hondafredde

Medlem
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Malmö/Bacong
Hoj
Hynda lowrider byggprojekt, Suzuki flash.
Skulle behöva lite idéer om vad jag skall göra med flaket på min -91 silverado. Just nu sitter det original träskivor som ser lite halvtråkiga ut. Finns det något snyggt och bra trä på brädgården som man använda? Jag vill inte ha bedliner men har sett att i USA så sprutar man på ett plastskikt, finns det i Sverige? Någon som har andra bra idéer?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Skulle behöva lite idéer om vad jag skall göra med flaket på min -91 silverado. Just nu sitter det original träskivor som ser lite halvtråkiga ut. Finns det något snyggt och bra trä på brädgården som man använda? Jag vill inte ha bedliner men har sett att i USA så sprutar man på ett plastskikt, finns det i Sverige? Någon som har andra bra idéer?

Släng åpp en bild! :fakta
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Bah håller på att bli helt slut på det här dubbeltank systemet. :crash

Tydligen kom brytar ventilerna vid en återkallning och min är utan dessa, bara plast y-stycken på slangarna.
Tydligen var planen att ett fjäderbelastat membran i pumpen skulle stoppa att soppan går fel väg, och därmed förhindra övesvämning i tanken. Dessa var tydligen inge vidare pålitliga. :dummer

Då är ju frågan, finns dessa membranen i en ny soppa pump om man köper en piratdel, eller är de utan då ventiler ändå monterades vid återkallningen, så det slutar med att man måste koppla in brytarsystem från grunden...? :va

Kan helt klart vara värt att regga dig på den här sidan http://www.ford-trucks.com/forums/index.php
Finns forumsdelar som avhandlar just din bil och massa örnar som kan allt fanimej där. Hjälpsamma å.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Cool film men jänkaren lät ju överaskad över resultatet... Kan ju inte vara en nyhet att baja truckarna är snabba..

Det knepiga är väl att den trots total avsaknad av kränghämmare + annat väghållningsbjäfs bränner av en så pass bra tid på bana. Raptorn är ju inte direkt slö den heller och har betydligt mer väganpassat chassi...
 

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Det knepiga är väl att den trots total avsaknad av kränghämmare + annat väghållningsbjäfs bränner av en så pass bra tid på bana. Raptorn är ju inte direkt slö den heller och har betydligt mer väganpassat chassi...

Jo, fast det är trots allt jämförelse mellan tävlingsbil - gatbil , men som sagt, den går finfint
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jo, fast det är trots allt jämförelse mellan tävlingsbil - gatbil , men som sagt, den går finfint

Fast plockar man ut en Porsche gt3 cup i trophy truckens hemmahabitat så skulle man ju steka den med en standard Pajero diesel...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top