Pickup-besatt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Förvisso, men herr skatteverk kan likväl utkräva körjournal. Alltså så kan man förmånsskattas för det..
Det är till för att släpa maskiner, motorer och annat stort hem till verkstaden.. och annat passande..

Sant men risken är nog liten. Jag har bil skriven på firman och har tre privata varav bara en körs med. Men jag har å andra sidan cykel och verkstaden ligger bara en kilometer från jobbet så det är ju helt naturligt att jag cyklar till jobbet och tar bilen därifrån ut till mina kunder. Eller nåt.
Fördelen är ju att du får dra hela momsen på en pickis, varför jag åker omkring i ett skåp är för mig en gåta...

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
0-100 är Zatzyghay. 6.2:an gör det långt över tian men den gör det även om flaket är fullt... Vrid rules!:banana

Kan inte du , som har lite koll, skriva ner en liten lista vad man ska- respektive inte ska-ha?

Bilarmodeller, motorer och årsmodeller.

Bara lite kort alltså...

Du ska inte sälja din?

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Flak är det enda rätta.:tummenupp

Så är det!
Jag har dessutom fastnat för flatbed. De är ju fult men jävlar vad smidigt det är med plant flak med lämmar. Har haft det till allt ifrån att köra traktor på till grus. Även perfekt som arbetsbord mm.
DSC00858.jpg
chevy.jpg

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Beror väl lite på vikten men min går väl på dryga 5 lök. Är så jäkla billig att äga i övrigt så den bjuder jag på.

Ah, det är ju ingen idiotsumma så som jag befarade. Hur är det med försäkringen?

Min Comanche är allt annat än billig för vad det är.

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Ah, det är ju ingen idiotsumma så som jag befarade. Hur är det med försäkringen?

Min Comanche är allt annat än billig för vad det är.

5078 i skatt på min, men den är skattebefriad om ett år så :tungan
4000 i trafik fick jag på IF, men har ställt av den nu och kommer ta entusiast försäkring på bilsport sen i vår. Borde bli ganska billigt.

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Så är det!
Jag har dessutom fastnat för flatbed. De är ju fult men jävlar vad smidigt det är med plant flak med lämmar. Har haft det till allt ifrån att köra traktor på till grus. Även perfekt som arbetsbord mm.

Najs, jag gillar flatbeds såpass att jag har tänkt att bygga ett. Tänkte bygga först nått ramverk sen ha sån durkplåt i stål med lite inbyggda lådor i sidan framför bakdäcken.
typ:
custom_flatbed_2.jpg

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Nån som tycker att Teos truck är för liten och vill ha större? Såg den här till salu på fejjan.

Bifogat

• uploadfromtaptalk1386120058185.jpg
    uploadfromtaptalk1386120058185.jpg
    60.6 KB · Visningar: 161

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nån som tycker att Teos truck är för liten och vill ha större? Såg den här till salu på fejjan.

Men det är ju bara en sur tjeva... Tung och effektlös samt svampig som stjärjen på "Fia 26" från Jakan som lägger upp bilder på sig själv på fejsbovk.

:mad:

edit: jag var full. Det är ett riktigt as det där. Undrar om det siter stordetroitare i den..

Last edited:

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
esch lastbilar ..
kameran på min mobil har smakat alldeles för mycket betong och byggdamm så det går knappt att se vad saker och ting föreställer.
Men slänger in en bild iaf på vad som är under uppbyggnad till chevan :tummenupp
DSC_0522.jpg

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
esch lastbilar ..
kameran på min mobil har smakat alldeles för mycket betong och byggdamm så det går knappt att se vad saker och ting föreställer.
Men slänger in en bild iaf på vad som är under uppbyggnad till chevan :tummenupp
View attachment 395877

Det där måste väl nästan ha varit direkt när den kom hem?
Ser nu att vi borde nästan ha gjort någon liten knixvinkel på de där kickersarna, eller har du redan borrat fästen till dem? När blire lack? :D Vill ju se slutresultat :D

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Mja nästan, det är efter andra omgången jobb på den.
Vi har kapat och svetsat och fixat om den lite grann på sina ställen och även lagt till lite lastögglor osv.
Har inte hunnit slipat nå mer på den men det blir väl över julledigheten då jag kan vara lite ledig från jobb.
Lack kommer som småningom , har inte riktigt bestämt mig ännu.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...