Kanske dags att starta en Hk vs Vrid-tråd så vi inte förpestar den här?
Får man på en simpel gathoj på 6ft flak med stängd lucka?
Men varför ha stängt läpp? Nedfälld läpp är ju att beaka sin frihet som människa, dessutom blir brewdarna kåta av det har jag hört.
Ingen av de tre parametrarna är försumbara om det tillhör formeln. Den kraft du tillsätter med högerarmen för att dra åt muttern representerar vridmomentet i motorn och muttern det som vevaxeln är kopplad till. Manövern är en rotation = varvtal (om än väldigt lågt).
Oavsett om det är ett stillastående hjul som behöver vridas eller ett rullande som ska öka sitt varvtal så är det vridmoment som måste tillföras hjulets axel.
En glödlampa saknar både vrid och varvtal...
Kanske dags att starta en Hk vs Vrid-tråd så vi inte förpestar den här?
Nog med förslag. ja allts nån effekttråd skiter ja i, åter till huvudingrediensen. Får man på en simpel gathoj på 6ft flak med stängd lucka?
Suck. När du försöker dra lös dina fastrostade hjulbultar på gammelforden så tillför du ett moment på hjulbultarna även om de inte snurrar en endaste vinkelgrad.
Du har då alltså ett moment men ingen rotation och därmed ingen effekt.
Så snart dina hjul roterar så kan du inte ha vridmoment utan att du även har effekt.
När du tvärnitar med låsta hjul så har du vridmoment på hjulen men ingen effekt på drivaxeln. Förvisso producerar dina däck en hel del effekt i form av friktion/värme.
Det finns flera områden inom fysiken. Kan vi begränsa oss till det område som kallas mekanik tack?
Det är ju inte så att 12v är gudomligt på nått sett, de flesta sledpullers kör säkert 6,9 idag. Men gillar man mekanik och får huvudvärk av ohms-lag så är det rätt melodi. Jag ska byta till elfläkt på pickisen och har mardrömmar.
Så trots att jag förbränner energi och omvandlar denna till en kraft jag riktar mot något så räknas den kraften inte som något alls för ens motståndet ger vika? En 750 KW vinkelkap som nyper fast levererar då 0 KW trots full fräs på gasknappen?
För att prata om annat än glödlampor/vinkelslip.
Ge mej tips på pickup.
Diesel
Automat
Dubbelhytt
Stort/långt flak
4wd
Bekväm
100000-180000kr
Jänkare eller japanare? Annat?
Tack. Känns som mkt mil, ngt man får räkna med i den prisklassen? Hur står sej motor och låda efter 20000 mil?
bilder på trucken... lite fundersam borde ja ta bort kofångaren fram och stacksen bak + bågen? vettefan tycker de ser lite epa ut....
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|