Pickup-besatt.

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Varför köper man pickup om man inte ska köra utanför asfalten?

Hmm.. För att transportera hojen? För att köra trädgårdsavfall? För att transportera allt mellan himmel och jord.. Jag har också en 2WD Cheva och det finns ingen anledning i hela världen för mig att lägga mer pengar på att köpa en 4WD som:

1. Har mer saker som kan gå sönder, och är då dyrare att reparera
2. Är dyrare i drift
3. Är dyrare i skatt
4. Är dyrare i inköp

Syftet med en pick-up är väl last och transportförmågan..

a45bf996462b11e3877122000a1fbc4f_8.jpg

Min Cheva Colorado 2.8i 4 cyl, 2 wd.. drar c:a 0.7 landsväg, kostar 2000 i skatt, 140/mån i försäkring.. Går tyst och mjukt och framförallt billigt :)

Last edited:

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
View attachment 397942

Min Cheva Colorado 2.8i 4 cyl, 2 wd.. drar c:a 0.7 landsväg, kostar 2000 i skatt, 140/mån i försäkring.. Går tyst och mjukt och framförallt billigt :)

Far man plats med två sporthojar på flaket i en sån där? Samt hur lastar man egentligen sportisar, ser ut som att lämmen ändå är relativt högt upp, och man har juh sett några youtubeklipp på hur man INTE går till väga så att säga :rolleyes:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Far man plats med två sporthojar på flaket i en sån där? Samt hur lastar man egentligen sportisar, ser ut som att lämmen ändå är relativt högt upp, och man har juh sett några youtubeklipp på hur man INTE går till väga så att säga :rolleyes:

Ett par hyggliga ramper som är vikbara. Det går fint med lite lätt kalibrerad kopplingshand att tuffa upp. En ramp för hojen å en för en själv.
Tipsar om Oxfords fina vikbara ramp.

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Ett par hyggliga ramper som är vikbara. Det går fint med lite lätt kalibrerad kopplingshand att tuffa upp. En ramp för hojen å en för en själv.
Tipsar om Oxfords fina vikbara ramp.

Brorsan har en vikbar ramp av något slag som vi använder till Transportern, men redan där känns det lite högt och ostadigt. Kanske bara är en fråga om vana iofs...

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös

Som skrevs ovan, en vikbar ramp är att föredra eller en lång. Flaklämmen kommer ner långt på just denna modellen så det är inget problem. Två sporthojar får plats utan problem när man låser flaklämmen i 45 graders läge. Flaket är 187 cm har jag för mig.

rearpass.jpg

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Lite snöstorm har förärat flakskyddet med en hög med snö. Skönt med en riktig bil som man kan stå uppe på och skotta av. Bildbevis saknas. Men ändå.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Najs. Snyggt byggd, men milen var höga.

Det är ju ändå inte av högsta prioritet på dessa fordon. Är de bara rostskyddade och upphängningen är underhållen så går den många mil till. Inga dyra reparationer av motorn pga höga mil ändå.
En sån momsbil vill jag ha tag på och byta ut Jumpern mot, börjar bli lagom sugen på pickis :(

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fast vem vill åka manuellt i en jänkare, eller i någon annan bil heller för den delen :va
Och C-reggat, varför ska de envisas med det :(

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Fast vem vill åka manuellt i en jänkare, eller i någon annan bil heller för den delen :va
Och C-reggat, varför ska de envisas med det :(

För att det är billigare att äga och man får lasta ett ton till? Så är det i alla fall i mitt fall, sen kan jag förstå att det inte passar alla pga att man inte har C-kort.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC