Pickup-besatt.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag får nästan hålla med, den var ganska äcklig :D
Men som pilsnerhäck duger den väl.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Bakbladfjäderbyte på polarens gammeltjeva i vårsolen. Nu blire öl.
IMG_1485web.jpg

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Tycker det är ett väldans skruvande på dom där inga gamla Dådscharna och TJevOrna, hur är det med den där "kvalitén" ni alla pratar om?:D:arsele

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Tycker det är ett väldans skruvande på dom där inga gamla Dådscharna och TJevOrna, hur är det med den där "kvalitén" ni alla pratar om?:D:arsele

Det var tvenne 4" höjbladisar som skulle ersätta original + block. Inget fel på tjevan.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag har länge vidhållit att den är en myt. :fakta
Coola bilar dock.
Som dom sade på Top Gear nångång, "pålitlighet är ju såååå tråkigt".

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Man kan ju köpa en tüsk "kvalitets bil som BMW där bakfjädrarna går av efter några tusen mil och hela framvagnen börjar vobbla efter ytterligare ett par tusen (E46)... För att inte tala om all elektronik som utan anledning pajar och måste fixar med en specialdator för hutlösa pengar.

Själv fick man ovationer för blåfordens ypperliga bromsar på besiktningen och de har jag inte rört på de 15 år jag ägt bilen.

Men som tidigare nämnt i tråden så kan man ju köpa en snikpickis med klenaxlar och då blir det knut och ledbyte på reguljär basis som gäller.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Som gubben sade::glömdet
"Jag har haft samma yxa hela mitt liv, bara bytt skaftet åtta gånger och huvudet tre"

Jag återkommer när jag bytt något väsentligt. Min börjar närma sig 40kmil. En elektrisk bränslepump från bosch byttes vid 25kmil. Servicehistorik är loligt. Den är inte rostskyddad heller.
Visst det har bytts olja 20ggr, totalt 200liter. Hade jag istället haft en tysk kvalitetsbil typ audi med 2.0tfsi och kört 40000mil med, hade den konsumerat de där 200literna i ren förbrukning, utöver de 53 som åtgått vid byte. Men den hade troligen skurit innan dess... 1liter/200mil är "ganz normal" enligt tidigare nämnda tillverkare. Nä, jag fortsätter nog va naiv trots allt.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag återkommer när jag bytt något väsentligt. Min börjar närma sig 40kmil. En elektrisk bränslepump från bosch byttes vid 25kmil. Servicehistorik är loligt. Den är inte rostskyddad heller.

Ni är lika roliga att reta som folk som kör italienskt.:D

Eller HD....

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ni är lika roliga att reta som folk som kör italienskt.:D

Eller HD....

Haha, jag kör aprilia. Go figure. Men nä, retas vetefan. Jag var tidigare av samma åsikt, att det mest var meck med italienskt och amerikanskt. Därför ville jag själv testa. Antar att jag är undantaget som bekräftar regeln.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Haha, jag kör aprilia. Go figure. Men nä, retas vetefan. Jag var tidigare av samma åsikt, att det mest var meck med italienskt och amerikanskt. Därför ville jag själv testa. Antar att jag är undantaget som bekräftar regeln.

Bara så du vet så är jag inte av åsikten att vissa saker krånglar mer än andra, det är i regel samma skit alltihop.:gnissla

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC