Jag fick ett erbjudande som var alldeles för bra för att avstå, en 99:ans King cab 2,5 double cab för 7000:-.
Risig i plåten förvisso men den gick igång med startkablar och går förvånansvärt bra för att ha varit ur trafik de senaste tre åren och bara rullat lite på en gård.
Turbon låter riktigt fint utan avgassystem som ligger på flaket
Nu återstår att se vad som ska ske med bilen bara. Det är säkert 10-15k för att få den i bra skick igen och då är man ju uppe i vad det kostar att köpa en skaplig begagnad så jag tippar på att den får bli ersätta den gamla Mazda 2600:an som är gårdsbil i dagsläget.
Vart köper man höjningssatser och dylikt till en King cab? Och är King cab detsamma som Navara? Hittar inte mycket vid sökning på King cab i Australien och dylikt men Navara finns det gott om, samma bil?
Jag tänker mig något i stil med att slita bort flaket och bygga rakt flak, höja den, montera 35", bygga kraftig kofångare i 3mm plåt fram och bak och sen montera massa extraljus, vinsch och liten kran på flaket så har man den perfekta skog/jaktbilen med vettig motor. 104hk är inte så porrigt förvisso, men det är ju en turbodiesel och rörde på sig ganska bra. 4x4 så klart.