Pickup-besatt.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Åka å kika på en -03 2wd cummins Dodge imorgon. Ska man ens lägga en tanke på att den gått strax över 30 000mil? Tänkte ha den i sådär 8-10år och rulla 1500-2000/år. Runt 100kkr kan det va värt? Enkelhytt, 8ft.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Åka å kika på en -03 2wd cummins Dodge imorgon. Ska man ens lägga en tanke på att den gått strax över 30 000mil? Tänkte ha den i sådär 8-10år och rulla 1500-2000/år. Runt 100kkr kan det va värt? Enkelhytt, 8ft.

Varför 2WD? Du kommer aldrig kunna bli av med den. Finns ju 4WD för samma pengar...

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Bestämde du dig att stanna borta hela livet? Bra bil förövrigt. Blir det inte fullsize får det bli en sån.

Njae, kmr nog tillbaka till sommaren. Landcruiesern ar en bra pickis. Men verkligen hatkarlek till den jag har.
Lider av deb lojligt klena motorn, och lilla kupen.
Men har gjort ett par 100 mil resor i den och det funkar anda.
Chefen har turbokonventerat sin, den gar fint. Och dom nya gar att fa med turbo8 ifran fabrik, den gar riktigt bra, men kostar darefter

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Jäs! Då har man införskaffat en Dådj 2500 2wd med Cummins CR. Jävlar så lent den går. Inte lönt att köra personbil mer :yoparty

4dr och shortbox.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jäs! Då har man införskaffat en Dådj 2500 2wd med Cummins CR. Jävlar så lent den går. Inte lönt att köra personbil mer :yoparty

4dr och shortbox.

Grattis! Jag kommer själv aldrig mer köpa en "vanlig bil". Så sjukt skönt att sitta i trucken med en kaffe och bara dunka lite.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag vet inte hur ni reagerar när ni tittar på dakar, men jag blir i alla fall jävligt sugen på en Hilux. (det är väl det som är meningen) Visst skulle en raptor vara roligare men det blir så jävla dyrt. Får undersöka lite eftermarknadsgrejer.
Hängde nere i riktigt jävla öken i Algeriet i november, och där verkar det vara Toyota som gäller. Om med tanke på hur jävla långt från allt det är så kanske de har rätt. Såg knappt en enda jänkebil. Frågan är bara om man ens kan ha något på flaket med en hilux korthytt.

Ni får ursäkta den dåliga musiken och klippningen. Verkar vara en trevlig bil.

http://www.youtube.com/watch?v=0J_wNtprbVs

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jag vet inte hur ni reagerar när ni tittar på dakar, men jag blir i alla fall jävligt sugen på en Hilux. (det är väl det som är meningen) Visst skulle en raptor vara roligare men det blir så jävla dyrt. Får undersöka lite eftermarknadsgrejer.
Hängde nere i riktigt jävla öken i Algeriet i november, och där verkar det vara Toyota som gäller. Om med tanke på hur jävla långt från allt det är så kanske de har rätt. Såg knappt en enda jänkebil. Frågan är bara om man ens kan ha något på flaket med en hilux korthytt.

Ni får ursäkta den dåliga musiken och klippningen. Verkar vara en trevlig bil.

Dakar är grymt! Kika på en Tundra då. De kommer med en lillcummins framöver verkar det som.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Dakar är stenhårt!

Fick erbjudande för ett par år sen (tror det var 08/09) att köpa Peterhansels fjolårsbil, Mitsubishi MPR13, inkl service för ett rally. Seriösa satsningar är dyra!
DeVillier tycker jag kör rätt bra med sin pickup, bättre och bättre sen han körde den 1a ggn.

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Dakar är grymt! Kika på en Tundra då. De kommer med en lillcummins framöver verkar det som.

Tundra eller Titan står högt på listan. Men det beror på lite vilket spår man gå efter. Ska man ha den som extra arbetsfordon så tar jag hellre en K20 eller motsvarande (skattefritt och så mycket motor som möjligt). Ska man ha den som ända bil och åka pendel till jobbet så får det bli en så nya som möjligt.

Får fan ta och köpa hus. Lider med grannen som kör silverado och letar efter parkeringplats dagarna i ända. Jag har det tillräckligt svårt med en 7-serie.

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Dakar är stenhårt!

Fick erbjudande för ett par år sen (tror det var 08/09) att köpa Peterhansels fjolårsbil, Mitsubishi MPR13, inkl service för ett rally. Seriösa satsningar är dyra!
DeVillier tycker jag kör rätt bra med sin pickup, bättre och bättre sen han körde den 1a ggn.

Vad ville de ha?

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Vad ville de ha?

Ca 6-700 för bil
Ca 6-700 för service

6-700 000 €uro

Tror Robby Gordon ska ha 1,5 milj $ för hans HST i år, tror dock det handlar om leasing. Osäker där på vad som ingår i den dealen, förutom bil såklart.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Grattis! Jag kommer själv aldrig mer köpa en "vanlig bil". Så sjukt skönt att sitta i trucken med en kaffe och bara dunka lite.

Frun bifaller, "dethär var ju kanon"! Övriga i familjen "du betala vadå, för en 11gammal bil som gått huur långt"??? Gemene man vet inte vad fullsize truck är, än mindre cummins...
Hel och fin i plåten, nåt stensprut vid framhjulen. :yoparty qvalität! Sätena är stadiga i stoppningen, trots ålder och mil. Fiffan så najs. Motorn är mysig, minst sagt.

Var är bilden då?

Det är mörkare än ett smedsarsle ute och dessutom regnar det. Men återkommer.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Frun bifaller, "dethär var ju kanon"! Övriga i familjen "du betala vadå, för en 11gammal bil som gått huur långt"??? Gemene man vet inte vad fullsize truck är, än mindre cummins...
Hel och fin i plåten, nåt stensprut vid framhjulen. :yoparty qvalität! Sätena är stadiga i stoppningen, trots ålder och mil. Fiffan så najs. Motorn är mysig, minst sagt.
Jo folk undrar varför de kostar men de håller ju värdet och är även värda att lägga pengar på den dagen något krånglar. Sen sitter man skönt och de är över lag billiga som fan att leva med. Grymt att du har frugan på din sida :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC