Pickup-besatt.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tittar oxå på king cab med 2,4 liters bensinare men dom är
dyrare och mer sällsynta!

Antagligen tittar du på nyare King Cab. Har ingen större erfarenhet av dem. Såg precis inslaget från Plus ovan och tycker att det är en skandal att man inte vårdar sina kunder bättre.

Vi har en gammal King Cab från -87 på vårt sommarställe med 2.4 liters bensinmotorn. Den drar strax över litern vid långkörning om man inte lastat den tungt. Det är inget fartvidunder, men som arbetsredskap fungerar den utmärkt. Med tanke på dess ålder har den varit problemfri för oss under många år. Otroligt driftsäker.

Jag skulle även titta på Toyotas motsvarighet. Toyota har ett gott kvalitets rykte (om man bortser från senaste skandalerna).

Att få tag i rostfria äldre japanska lätta lastbilar är nog inte särskilt lätt. Kolla bilar som rullat norrut. Vår är i princip rostfri. Lite ytrost där lacken slagits av. Alla bärande delar som ram och annat är fri från rost.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Hellre S10 än nyare kingcab, du åker oändligt mkt bättre i en s10 och det är ap-billiga delar till dom.

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Antagligen tittar du på nyare King Cab. Har ingen större erfarenhet av dem. Såg precis inslaget från Plus ovan och tycker att det är en skandal att man inte vårdar sina kunder bättre.

Vi har en gammal King Cab från -87 på vårt sommarställe med 2.4 liters bensinmotorn. Den drar strax över litern vid långkörning om man inte lastat den tungt. Det är inget fartvidunder, men som arbetsredskap fungerar den utmärkt. Med tanke på dess ålder har den varit problemfri för oss under många år. Otroligt driftsäker.

Jag skulle även titta på Toyotas motsvarighet. Toyota har ett gott kvalitets rykte (om man bortser från senaste skandalerna).

Att få tag i rostfria äldre japanska lätta lastbilar är nog inte särskilt lätt. Kolla bilar som rullat norrut. Vår är i princip rostfri. Lite ytrost där lacken slagits av. Alla bärande delar som ram och annat är fri från rost.

Tja,nyare vetefan,jag tittar efter King cab runt 00-02 bensinare, 2wd,alla
4wd är ju som höghus,jobbigt att baxa upp en hoj på flaket!

Känns som man får åka en bit för att hitta nåt,pickismarknaden i tokholm känns ju rätt begränsad.

Hellre S10 än nyare kingcab, du åker oändligt mkt bättre i en s10 och det är ap-billiga delar till dom.

Det är ju just kvalituttan man undrar över på S10?
Har ju letat runt lite på nätet och omdömena går ju från
helt ok pickis till amerikanskt skrot :va

Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Det största problemet med min gammla pickis i skogen var att det var för långt axelavstånd. Vete fan om jag vill ha mindre än 1,5 hytt. Så det enda rimliga är väl att höja nästa bil ännu mer.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Det är ju just kvalituttan man undrar över på S10?
Har ju letat runt lite på nätet och omdömena går ju från
helt ok pickis till amerikanskt skrot :va

Kvalitén är helt ok i min mening, okej det är ingen bmw eller merca vi pratar om men ändå. Elsystem är väl den svaga punkten på alla amerikanare, å andra sidan så är tillochmed det ganska straight forward och lättrepat. Dom är ju lättmekade så det lilla som blir fixar man ju enkelt själv.

Om jag vore dig skulle jag leta efter en FYRHJULSDRIVEN (mkt viktigt) :tummenupp Vortec med automat. Dom med rak fyra är sinnesjukt slöa och drar lika mkt som vortecen. Sen är jänkarna duktiga på automatlådor så är den bara bra och oljebyte/filterbyte i lådan sköts så är dom problemfria.

Fast ännu hellre en schysst fullsizetruck, förslagsvis med diesel.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kvalen på en jänkepickis sitter i chassie och drivlina. Sen är karossen och inredningen mer till för att dölja underredet. Men att instrumentbrädan "snackar lite" ibland har jag inget emot.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kvalen på en jänkepickis sitter i chassie och drivlina. Sen är karossen och inredningen mer till för att dölja underredet. Men att instrumentbrädan "snackar lite" ibland har jag inget emot.

Precis, och packar det ihop så är det lättmeckat och billigt... bytte fläktmotstånd på min och det kostade facila 300:- Torkarna pajjade men då lödde jag om lödningarna på kretskortet i torkarmotorn för dom var spruckna, sen funkade det finfint.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tjo. Någon som vill ha en laddning hjul gratis? Har en uppsättning Bf Goodrick 35:eek:r (12,5" breda) på 16,5 tums, 8-bultade plåtfälgar. 2 st är ganska fräscha och den lite nyare AT-modellen, de andra 2 är relativt slut med bara lite rugg på kanterna men går att rulla på. Styr upp 2 nya 35:eek:r så är det bara å kör. Följer med en extra uppsättning chromespokefälgar i fantastiskt bra skick. Bara använda ett litet tag.

Är det någon i stor-Sthlm som vill ha kan jag tjöra förbi med Långforden för leverans.

De står i vägen.

Gick med
20 Jul 2009
Hoj
KTM lc4 prestige
Tjo. Någon som vill ha en laddning hjul gratis? Har en uppsättning Bf Goodrick 35:eek:r (12,5" breda) på 16,5 tums, 8-bultade plåtfälgar. 2 st är ganska fräscha och den lite nyare AT-modellen, de andra 2 är relativt slut med bara lite rugg på kanterna men går att rulla på. Styr upp 2 nya 35:eek:r så är det bara å kör. Följer med en extra uppsättning chromespokefälgar i fantastiskt bra skick. Bara använda ett litet tag.

Är det någon i stor-Sthlm som vill ha kan jag tjöra förbi med Långforden för leverans.

De står i vägen.

Tjena Jag har en polare som är i stort behov av däck! ska kolla upp hans däckdimensioner bara
:Bugar

Gick med
20 Jul 2009
Hoj
KTM lc4 prestige
Också en utlovad bild på efter vi krängt på hjulen sponsrade av Teo:tummenupp
24980_399373110729_627670729_5494510_5778587_n.jpg

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...