Biturbo
Min går i etthundra!
EDIT: Såld
Last edited:
Snabb fråga medans jag läser igenom tråden, vilken pickis rekommenderas med följande önskemål:
- 4wd
- Diesel
- Ac
- Gärna ganska bränslesnål, alltså inte runt 1,5 l/mil
- Helst inte dubbelhytt, har inget större behov av baksäte.
- Prisläge mellan 30-70 000
Snabb fråga medans jag läser igenom tråden, vilken pickis rekommenderas med följande önskemål:
- 4wd
- Diesel
- Ac
- Gärna ganska bränslesnål, alltså inte runt 1,5 l/mil
- Helst inte dubbelhytt, har inget större behov av baksäte.
- Prisläge mellan 30-70 000
Blazer = det bästa från två världar eller totalt värdelös? gamm modellen såklart
Cheva/GMC 1500 med 6.2l diesel om du vill ha jänkare. Slö men billig. Drar en liter eller mindre om du kör långt och inte för fort. Se till att få 700-lådan och inte 350 då den bara har 3 växlar vilket får upp varvet på landsväg/motorväg och ökar förbrukningen.
Med dieselvärmare
http://www.blocket.se/vastmanland/Chevrolet_Silverado_2500_6_2L_Diesel_4x4_27589190.htm?ca=11&w=3
Annars om du vill ha en billig men sjukt bra japan det bästa alternativet konstigt nog VW Taro Diesel. Det är EXAKT samma bil som Toyota Hilux vilken är kronjuvelen bland de japanska pickisarna fast med folkamärke vilket gör den billigare.
Om man jämför med en transporter 1.9tdi som ligger i samma pris som chevan. Vilket är det bästa valet, jag ska ha den till lite hojtransport och små skräp nångång. Budgeten ska hållas så låg som möjligtDom är driftsäkra, det som kan rackla på en jänk är elsystemet särskilt om det är ett gäng klåpare som kopplat in diverse tillbehör. Torkarmotorn är en grej som kan glappa på dom, skitlätt och fixa med en lödkolv dock.
Reservdelar är billigare än till volvo 240 så går nåt sönder så har du råd att laga det.
Snabb fråga medans jag läser igenom tråden, vilken pickis rekommenderas med följande önskemål:
- 4wd
- Diesel
- Ac
- Gärna ganska bränslesnål, alltså inte runt 1,5 l/mil
- Helst inte dubbelhytt, har inget större behov av baksäte.
- Prisläge mellan 30-70 000
Hur är en gammal cheva v6a med 26000mil på mätaren? Är det nåt att ha eller bara att glömma och gå vidare. Jag vill ha en billig bil som jag kan köra hojen med. Är den driftsäker eller kan jag förvänta mig att det blir dyrt som fan?
typ denna:
http://www.blocket.se/skaraborg/Cheva_pickup_1500_27027210.htm?ca=15&w=3
Tack för alla bra svaren, fortsätt gärna svara
Jänkepickis går nog bort pga. törsten. Visst de japanska är inte snåla men ändock snålare.
Taro/Hilux är helt klart intressanta.
Hur är det med Ford Ranger/Mazda B2600/Mitsubishi L200 ?
KingCaben för de pengarna skottar väl motorer så dem undviker jag.
Jag tjöppte ju en Ssang yong buss för ett tag sedan.
Deras pickup (actyon) är ganska populär här i trakterna.
Pålitlig drivlina (mercedes), hög komfort, lågt pris.
Jag retar mig på att de bara verkar säljas med 2 liters motorn.
2,7an känns mer lagom.
Men 140 hästar räcker nog om man inte lastar tungt.
Skall dricka 0,8 blandad körning.
[YOUTUBE-ID]_cAK7d48uXg[/YOUTUBE-ID]
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |