Jag vet att den inte har flak, men cherokee'n innan hade en Pick up kusin i Comanche och dom funkade bra.
Farsgubben funderar på en sån då det är lite bök med vovven i hans nyvarande S10'a.
Jag kan inget om nya bilar och vänder mig till 4WD-expertisen här, hur fungerar den nya Cherokee'n? Ska man leta en gammal fin istället. Är 3,7L motorn lika bra som den gamla hederliga 4,0'an?
Bilen används som bruksbil, körs dagligen, oftast som 2WD men ibland ska det åkas på traktorväg och liknande. Den drar sällan något tyngre än en vanlig släpkärra.
Själv har jag panikångest, sålde min B2600 i somras och har varit utan flak sen dess, innan dess hade jag pickisar sen 1999, måste handla ny snart.
Pickup-tråden och diesel-tråden är bäst på sporthoj
Åker själv en Hilux årsmodell 89, tyvärr en bensinare. Drömmen är en Dogde Ram med Cummins-dieseln.
Nån som vet exakt vilka skruvar som framhjulsnaven sitter med (3st) på en -88 Silverado? M14x1,5 gissar jag, men vilken kvalitet? 10.9? 12.9? Och var köper man dom?
Aha, då är ju M14 uteslutet i alla fall. Får fortsätta att jaga på måndag då.Det är ju inte m-gänga iallafall så mycket vet jag, för på min är det tumgängat.
någon som vet om/var man kan få tag på tidningen sport truck magazine i sverige???
www.sporttruck.com
ps. någon som vet vad det är dom gjort för att bilen ska gnistra så från underredet. hoppas det ej är kaross eller ram som tar i. skulle gissa på att dom monterat någon platta eller liknande under bilen som ska ta i. någon som vet så skriv gärna.
ps. någon som vet vad det är dom gjort för att bilen ska gnistra så från underredet. hoppas det ej är kaross eller ram som tar i. skulle gissa på att dom monterat någon platta eller liknande under bilen som ska ta i. någon som vet så skriv gärna.
Minns jag inte helt galet så tror jag det är magnesiumplattor man kör med under bilen.
Såg en äldre herre på byggmaterialshandeln igår med en extremt bruksig sjuttiotals Dodge Ram pu. Naturligtvis hade jag ingen kamera.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|