Pickup-besatt.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
o jävlar, skulle vilja se minen på killen när han inser att det är på väg att gå åt skogen :tummenupp

Rolf S

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Pickup-tråden och diesel-tråden är bäst på sporthoj :Bugar

Åker själv en Hilux årsmodell 89, tyvärr en bensinare. Drömmen är en Dogde Ram med Cummins-dieseln.

Bifogat

• 1122.jpg
    1122.jpg
    197.1 KB · Visningar: 193
  • 3.jpg
    3.jpg
    238.3 KB · Visningar: 178

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Jag vet att den inte har flak, men cherokee'n innan hade en Pick up kusin i Comanche och dom funkade bra.

Farsgubben funderar på en sån då det är lite bök med vovven i hans nyvarande S10'a.

Jag kan inget om nya bilar och vänder mig till 4WD-expertisen här, hur fungerar den nya Cherokee'n? Ska man leta en gammal fin istället. Är 3,7L motorn lika bra som den gamla hederliga 4,0'an?

Bilen används som bruksbil, körs dagligen, oftast som 2WD men ibland ska det åkas på traktorväg och liknande. Den drar sällan något tyngre än en vanlig släpkärra.

Själv har jag panikångest, sålde min B2600 i somras och har varit utan flak sen dess, innan dess hade jag pickisar sen 1999, måste handla ny snart.

4.0:an är ju en redig hyvelbänk som funkar bra, jeep har ju erkänt bra drivlina. Som med alla andra jänk så är det ju elsystem och inredning som fallerar, 3.7:an har jag noll koll på.

Pickup-tråden och diesel-tråden är bäst på sporthoj :Bugar

Åker själv en Hilux årsmodell 89, tyvärr en bensinare. Drömmen är en Dogde Ram med Cummins-dieseln.

Precis min åsikt :) Pickup och diesel är skiten helt enkelt :tummenupp

Ser ut o va i skick hiluxen, men catgrävaren ser aningens manligare ut haha

Last edited:

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Håller på att byta hjulnav på Silveradon

Nån som vet exakt vilka skruvar som framhjulsnaven sitter med (3st) på en -88 Silverado? M14x1,5 gissar jag, men vilken kvalitet? 10.9? 12.9? Och var köper man dom?

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Nån som vet exakt vilka skruvar som framhjulsnaven sitter med (3st) på en -88 Silverado? M14x1,5 gissar jag, men vilken kvalitet? 10.9? 12.9? Och var köper man dom?

Det är ju inte m-gänga iallafall så mycket vet jag, för på min är det tumgängat.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Gissningsvis så är det nog UNC 5/8" (15.8750mm) eller UNC 9/16" (14.2875mm) gänga men jag har inte vart ut och mätt gängan/diametern.

Last edited:

mickelin

Guest
En kompis med fru har en King Cab -04 som motorn sköt på i fredags, inga lager bytta på goodwill sedan tidigare. Ngn som har bra förslag på var jag kan hitta en motor till dem? Ngn som har ett bra förslag i allmänhet? Märkesverkstad vill, efter felsökning, ha en slant över 100 lök för jobb och material.
Och nej, det ÄR inte pojken som är med i filmen som skrivit brevet....

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
[YOUTUBE-ID]QcBtcqkWthQ&feature=related[/YOUTUBE-ID]

litet bidrag till pickup besatta.
dock har det mesta av det praktiska med en pickis försvunnit, men va faen. det är ju ballt ändå.

ps. någon som vet vad det är dom gjort för att bilen ska gnistra så från underredet. hoppas det ej är kaross eller ram som tar i. skulle gissa på att dom monterat någon platta eller liknande under bilen som ska ta i. någon som vet så skriv gärna.

mickelin

Guest
@ Q-Ball, skön film och jag trodde aldrig att det skulle yttras från min mun men dom var rätt häftiga dom där sakerna (placera valfri produkt från filmen här)!
Bidrar med en bild på hur pickuper funkar i originalskick.

Bifogat

• DSC00153.jpg
    DSC00153.jpg
    256 KB · Visningar: 167

Bjarras

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Hoj
Yamaha Warrior
ps. någon som vet vad det är dom gjort för att bilen ska gnistra så från underredet. hoppas det ej är kaross eller ram som tar i. skulle gissa på att dom monterat någon platta eller liknande under bilen som ska ta i. någon som vet så skriv gärna.

Minns jag inte helt galet så tror jag det är magnesiumplattor man kör med under bilen. :va

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm

Troligen titan, bruka användas i bla knäpuckar för att ge ett fint gnistregn.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Minns jag inte helt galet så tror jag det är magnesiumplattor man kör med under bilen. :va

Förr fanns det magnesiumstavar med hållare som fästes under lowridern. Nu är det säkert något elektroniskt mumbo-jumbo. Såg en äldre herre på byggmaterialshandeln igår med en extremt bruksig sjuttiotals Dodge Ram pu. Naturligtvis hade jag ingen kamera.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Får påminna om en dänga från mitt favvoband när jag körde Kawa Trepip på 80-talet.

"Jesus Christ Drives a Dodge" :D

[YOUTUBE-ID]AQVvtecOhGg[/YOUTUBE-ID]

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Såg en äldre herre på byggmaterialshandeln igår med en extremt bruksig sjuttiotals Dodge Ram pu. Naturligtvis hade jag ingen kamera.

Sådant gör en varm inombords. När man ser folk som har äldre brukisar som inte är skitbilar utan något som har någon form av affektionsvärde hos ägaren. Finns ett par brukisjänkare ute på Värmdö också som man håller koll på (där ibland min).

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning