Pickup-besatt.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Precis så! Inget tjafs.

Typ..
Picture001.jpg

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
förjävla fett...

Nästa pkptrk blir en ford, den saken är klar.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Det här med att importera. Med tanke på bristande utbud är det något man bör kika på? Svårt att få dem b-reggade?

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Om jag inte är helt ute och cyklar så har dom väl gjort om reglerna för privatimport av bilar till i år, eller gäller det kanske bara veteranfordon? Det kanske nån guru kan svara på?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Om jag inte är helt ute och cyklar så har dom väl gjort om reglerna för privatimport av bilar till i år, eller gäller det kanske bara veteranfordon? Det kanske nån guru kan svara på?

Tror det bara är för veteranfordon plus att man får momsa för allt löst i bilen. Men jag har troligvis fel.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Nej du har rätt (har kollat i ett nummer av klassiker)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det gäller att hitta en liknande bil som är b-reggad som man kan åberopa som prejudikat.
Min F350 -96 är konstigt nog b-reggad.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
[YOUTUBE-ID]pF3Myc9w7OQ[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]-47nPCeukVc&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]BAJVJTNTLWM&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Fast jag är inte så märkesfantatisk. Gillar Dodgearna också. Även en gammal riktigt clean cheva kan få håret att resa sig.

Last edited:

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Det verkar dock vara enklare och höja fordarna, det är mest därför jag vill ha en ford. Fast jag gillar alla dieselpickisar.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Det verkar dock vara enklare och höja fordarna, det är mest därför jag vill ha en ford. Fast jag gillar alla dieselpickisar.

Negative. Ford F350 har Dana 60 fram som de större Dodgearna men F150/F250 har Fords IFS-axel som gjordes på licens av Dana. 44 för F150 och 44hd eller 50 för F250. Den är delad och har en "käft" som håller fast ena axelhalvan uppifrån medan den andra axelhalvan fäster i den första. Den måste förlängas vid höjning.

På F350, Dodgearna och äldre chevor/GMC är det bara bladisar eller så klossar man + pitman arm så klart.

http://www.therangerstation.com/tech_library/images/d44ttb1.jpg

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Negative. Ford F350 har Dana 60 fram som de större Dodgearna men F150/F250 har Fords IFS-axel som gjordes på licens av Dana. 44 för F150 och 44hd eller 50 för F250. Den är delad och har en "käft" som håller fast ena axelhalvan uppifrån medan den andra axelhalvan fäster i den första. Den måste förlängas vid höjning.

På F350, Dodgearna och äldre chevor/GMC är det bara bladisar eller så klossar man + pitman arm så klart.

http://www.therangerstation.com/tech_library/images/d44ttb1.jpg

Jo det var 350:n jag hade i åtanke. Det är ju lika jävligt och höja min cheva då den oxå har IFS fram.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Alltså det är löjligt roligt med vridmoment, tänk er minen på en förare i en äckel-flexi-fjoool fård när man kommer bakom dom runt rondellen i fullt ställ med dieselcheven på torr asfalt... :yoparty

:diesel

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Alltså det är löjligt roligt med vridmoment, tänk er minen på en förare i en äckel-flexi-fjoool fård när man kommer bakom dom runt rondellen i fullt ställ med dieselcheven på torr asfalt... :yoparty

:diesel

Och cheyerna blir ju så förbaskat tända när man sladdar I tells ya!

Förra veckan mötte jag polaren i hans CumminsRam 2500 i Grisslingerondellen. Jag ställde ut och tänkte vända i rondellen för att köra efter honom men han gjorde samma sak och resultatet blev ett par, tre varv på ställ på varsin sida i rondellen. Tjejerna borta vid busshållplatsen blev jettekåta är jag helt säker på.

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jeep Cherokee 2005 och nyare?

Jag vet att den inte har flak, men cherokee'n innan hade en Pick up kusin i Comanche och dom funkade bra.

Farsgubben funderar på en sån då det är lite bök med vovven i hans nyvarande S10'a.

Jag kan inget om nya bilar och vänder mig till 4WD-expertisen här, hur fungerar den nya Cherokee'n? Ska man leta en gammal fin istället. Är 3,7L motorn lika bra som den gamla hederliga 4,0'an?

Bilen används som bruksbil, körs dagligen, oftast som 2WD men ibland ska det åkas på traktorväg och liknande. Den drar sällan något tyngre än en vanlig släpkärra.

Själv har jag panikångest, sålde min B2600 i somras och har varit utan flak sen dess, innan dess hade jag pickisar sen 1999, måste handla ny snart.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning