Pickup-besatt.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Jag ska definitivt till high chaparral.

Finns camping med stugor och även ett hotell.
Öl är sällan en bristvara på det stället.

Släng upp hojarna på flaket och passa på och köra lite på anderstorpsbanan som bara ligger ett par mil ifrån stället.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag ska definitivt till high chaparral.

Finns camping med stugor och även ett hotell.
Öl är sällan en bristvara på det stället.

Släng upp hojarna på flaket och passa på och köra lite på anderstorpsbanan som bara ligger ett par mil ifrån stället.

Grymt. Vi styr upp en mastodonique pickisträff 2011 där tycker jag! Kan man inte få lägga ett par varv med dieselflaket på banan?

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Grymt. Vi styr upp en mastodonique pickisträff 2011 där tycker jag! Kan man inte få lägga ett par varv med dieselflaket på banan?

Låter som en grym ide.

Skruva dit den här innan du åker från människobyn så vi andra kan lita på dig!

kofångare

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Var i helvete skaffar man ett flaklock till en Navara -10? Helst någon sorts fäll/vikbar historia. Blir vansinnig snart. Har halvhittat nått på nån värdelös sida utan nån som helst info. :gnissla:gnissla

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj

Då är det spikat!
Ett varav på banan fixar kanske fiver åt dej, fråga om du få dra skamkärran ett var när någon åkerav!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Asfalt är ghej.
[YOUTUBE-ID]JUBQS4GAzw4[/YOUTUBE-ID]

U bet!

[YOUTUBE-ID]YJ6gyzhnSJc&feature=fvsr[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]bqyWYZ-HOUI&feature=channel[/YOUTUBE-ID]

Vi får helt enkelt köra en terrängträff också för flakbilar. Det ser så jäkla trist ut när det kommer en niva eller något skit och förstör miljön.

[YOUTUBE-ID]uVbkH-NxXFc&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

750SOHC

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2010
Hoj
Honda 750 café -75
Har en fråga eller två till Teo angående den fantastiska Långforden;
Hade du enkelhytt eller 1.5? hyr rymlig är en 1.5 hytt? rymmer man vuxna människor i baksätet eller krävs det en crewcab för det?
Bränsleförbrukningen hur är den? har för mig det varit uppe tidigare men frågar igen. och det var 7.3 powerstroke du hade?
har blockat lite på några från tidigare hälften av 80-talet både med enkel och dubbelmontage. Tungregad lockar eftersom skatten blir billigare om man inte hittar en vettig skattebefriad.
Har egentligen inte behov av vare sig ett till fordon till eller en pickup men skulle va kul och praktiskt ibland....

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Har en fråga eller två till Teo angående den fantastiska Långforden;
Hade du enkelhytt eller 1.5? hyr rymlig är en 1.5 hytt? rymmer man vuxna människor i baksätet eller krävs det en crewcab för det?
Bränsleförbrukningen hur är den? har för mig det varit tidigare men frågar igen. och det var 7.3 powerstroke du hade?
har blockat lite på några från tidiager hälften av 80-talet både med enkel och dubbelmontage. Tungregad lockar efyersom skatten blir billigare om man inte hittar en vettig skattebefriad.
Har egentligen inte behov avvare sig ett till fordon elller en pickup men skulle va kul och praktiskt ibland....

Jag har enkelhytt. Det går att sitta vuxen bak i 1,5 men det är inget man gör en längre sträcka. Det är mer en bänk bak men utrymmet är bra att ha skit i.
Jag har 7.3 powerstroke som kom -94 och den drar 1.4 oavsett hur man kör eller vad man drar/lastar på flaket. Ska köpa hårdare turbin så jag får ner varvet lite och kommer då kanske ner till 1.2

750SOHC

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2010
Hoj
Honda 750 café -75
Vad är det för låda i din? någon 4-stegs med lockup eller?
Vet du vad som satt i tidigare 80-talare? c6 trestegs eller?
Kanske måste sikta in sig på en crewcab, då kanske den lilla frun kan se något positivt med inköpet... :rolleyes: Hon lyckades ju klämma fram tvillingar i slutet på sommarn så då kanske ja måste ha en crewcab så hela familjen får plats :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Vad är det för låda i din? någon 4-stegs med lockup eller?
Vet du vad som satt i tidigare 80-talare? c6 trestegs eller?
Kanske måste sikta in sig på en crewcab, då kanske den lilla frun kan se något positivt med inköpet... :rolleyes: Hon lyckades ju klämma fram tvillingar i slutet på sommarn så då kanske ja måste ha en crewcab så hela familjen får plats :D

Lådan heter E4OD. (elektroniskt styrd 4-växlare med overdrive).
Jupp C6 till dieslarna. Bra låda men man vill ha en växel till minst.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Teo din fegis du hade ju chansen när jag var ute med bettan förra sommaren.

Jag måste fan ha en pickis igen.

Bifogat

• 3271_86960908831_594973831_2468340_6117411_n.jpg
    3271_86960908831_594973831_2468340_6117411_n.jpg
    66.1 KB · Visningar: 129

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Teo din fegis du hade ju chansen när jag var ute med bettan förra sommaren.

Jag måste fan ha en pickis igen.

Det där är bara så sjukt kul, vi körde fast med LandRovern när vi skulle följa ett spår efter en skogsmaskin, vi skottade lera i fyra timmar för att ta oss loss...

Dagen därpå var vi tillbaka, tog ännumera ansats och tog oss några meter längre...

Vi höll på en hel dag för att ta oss loss, precis när vi tog oss ut på vägen kommer skogsägaren förbi och rastar sin hund, då säger han "Jag har inget emot att ni kör i mina skogsmaskinsspår, men just det där tycker jag att ni ska låta bli, jag satte skotaren så djupt ett par meter in att jag fick ringa tungbärgaren för att få loss den... :huvet

Det var tydligen en underjordisk kallkälla som kom upp just där.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Det där är bara så sjukt kul, vi körde fast med LandRovern när vi skulle följa ett spår efter en skogsmaskin, vi skottade lera i fyra timmar för att ta oss loss...

Dagen därpå var vi tillbaka, tog ännumera ansats och tog oss några meter längre...

Det är konstigt nog sjukt kul att köra fast och sen försöka ta sig loss. En grannbonde på Värmdö kollade väldigt undrande på oss för några år sedan när polarens långford satt djupt då fastkörning för honom var helvetets påfund.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är konstigt nog sjukt kul att köra fast och sen försöka ta sig loss. En grannbonde på Värmdö kollade väldigt undrande på oss för några år sedan när polarens långford satt djupt då fastkörning för honom var helvetets påfund.

Fastkörningar är ett helvete när man ska göra nytta, jag satte traktorn i ett djupt dike när jag skottade igår, någon hade stulit plogkäpparna, men efter lite brötande så tog jag mig upp 20 meter längre bort.

Nu sitter det plogkäppar där jag åkte av, men resten av vägen får man köra på känn.

Men när man är ute och leker så är ju hela vitsen att utmana vad man klarar, då är fastkörningar bara en krydda.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Var bara tvungen att testa hur det gick att köra på en åker idag.

45 cm snö + en rejäl snöval, inga problem :yoparty
Va faktiskt lite osäker eftersom däcken som sitter på inte har sådär jättemycket kvar att ge.

Få nog ta och letafram snowracer och pulka samt nån dum jävel som sätter sej på den också :D

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Hur är Navara? Polaren är lite sugen på en, är en 06:a med automat, diesel och 170-någonting pållar. Bra skit?

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Hur är Navara? Polaren är lite sugen på en, är en 06:a med automat, diesel och 170-någonting pållar. Bra skit?

nu är jag inte megapåläst. men jag har har hört att dom har haft problem med vevlagrerna. värt att kolla upp..

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning