Pickup-besatt.

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Hur är Navara? Polaren är lite sugen på en, är en 06:a med automat, diesel och 170-någonting pållar. Bra skit?

Vi har 2 på jobbet. Köp en utan partikelfilter för den som har det drar nästan 2dl mer milen.
Men han kommer ha svårt att få den gå under litern.
Övrigt kanonbil :tummenupp

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Just den där fastkörningen var väl mindre rolig. Grundkurs 1(!): Kolla hur djupt det är innan du försöker köra genom. Just där är det 1,6 meter. Bilen var ju 125 cm upp till huvkanten. Slutsteget under stolen dog den dagen... När vi drog upp den gick draget på andra bilen av och small sönder bakaxelkåpan. Det var mindre roligt...

Det där är bara så sjukt kul, vi körde fast med LandRovern när vi skulle följa ett spår efter en skogsmaskin, vi skottade lera i fyra timmar för att ta oss loss...

Dagen därpå var vi tillbaka, tog ännumera ansats och tog oss några meter längre...

Vi höll på en hel dag för att ta oss loss, precis när vi tog oss ut på vägen kommer skogsägaren förbi och rastar sin hund, då säger han "Jag har inget emot att ni kör i mina skogsmaskinsspår, men just det där tycker jag att ni ska låta bli, jag satte skotaren så djupt ett par meter in att jag fick ringa tungbärgaren för att få loss den... :huvet

Det var tydligen en underjordisk kallkälla som kom upp just där.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Just den där fastkörningen var väl mindre rolig. Grundkurs 1(!): Kolla hur djupt det är innan du försöker köra genom. Just där är det 1,6 meter. Bilen var ju 125 cm upp till huvkanten. Slutsteget under stolen dog den dagen... När vi drog upp den gick draget på andra bilen av och small sönder bakaxelkåpan. Det var mindre roligt...

Jo, vi satte oss djupt en annan gång, rekryterade en Sugga att dra loss oss, först slet han sönder sin dragögla, sedan slet han upp oss ur surhålet, tydligen hade paralellstaget hakat dast bakom någonting, så när vi kom upp så hade vi den här hjulvinkeln fram: / \

Vi lyckades lossa och vrida efter paralellstaget så vi kunde rikta det hjälpligt med domkraften, men vi hade konstant däcktjut på när vi kom ut på asfalten och skulle hem.

2 timmar senare var vi tillbaka i skogen igen, killen i Suggan trodde inte sina ögon.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Lagom turbofnys!

[YOUTUBE-ID]gzfoLL-AZuk&feature=related[/YOUTUBE-ID]

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Raminator var ganska cool.... :tummenupp
Jag kan ju nästan stå raklång under den...
Fast... det kanske säger mer om min längd än om bilens höjd... :gnissla

/issi

Bifogat

• USA-trip 2010 321.jpg
    USA-trip 2010 321.jpg
    253.9 KB · Visningar: 98

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är inte alltid den bästa lösningen att gasa mera, men det är oftast den roligaste!!![YOUTUBE-ID]kXRrl3I3JJY&feature=player_embedded[/YOUTUBE-ID]

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Klassiska "VS"-reklamer, mm från jänkarna!

[YOUTUBE-ID]Ejv8KbyyGq8&feature=related[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]3j-qy1s1RIM&feature=related[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]jaae2zF9YtU&feature=related[/YOUTUBE-ID][YOUTUBE-ID]x9c_9M5afQA&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Det är inte alltid den bästa lösningen att gasa mera, men det är oftast den roligaste!!![YOUTUBE-ID]kXRrl3I3JJY&feature=player_embedded[/YOUTUBE-ID]

Satan vad fränt:tummenupp

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Precis hemkommen ifrån en skön liten pickup tur.

Köra pickup är kul :)

Bifogat

• IMG_0143.jpg
    IMG_0143.jpg
    243.2 KB · Visningar: 100
  • IMG_0144.jpg
    IMG_0144.jpg
    243.1 KB · Visningar: 114

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Precis hemkommen ifrån en skön liten pickup tur.

Köra pickup är kul :)

Fan va najs alltså!

Själv väntar man på ett verktyg från djuvnajted stejts of amerika för att kunna dra låsringarna till framhjulslagren i rätt moment.

En vecka ska det tydligen ta :huvet

Sen ska jag fanimej också ut i snön och damma. Tycker det är på tiden med en fullsizepickisträff ute i någon snöhög någonstans då man kan köra en liten bit och sen bara sitta på läppen och snacka om alla drivaxlar, mm.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fan, det är skadligt att hänga här i tråden... Sitter på blocket och letar pickis för fullt, trots att jag egentligen inte har råd... Man blir förbannad:mad:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Fan, det är skadligt att hänga här i tråden... Sitter på blocket och letar pickis för fullt, trots att jag egentligen inte har råd... Man blir förbannad:mad:

Tjöp! Jag vet att du vill! Den där dodgen du hittade förut är ju grym. Annars en av dessa..

http://www.blocket.se/vasternorrlan...do_2500_4X4_6_2_diesel_31430404.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/dalarna/Cheva_pickup_31476975.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/Ford_f_250_pickup_Jeep_31481790.htm?ca=11&w=3

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...