Jag vill så in i helvete, men det finns ett par problem... Det som talar för en köp just nu är att jag för första gången på länge sitter på en liten summa pengar som jag väl egentligen kan göra lite som jag vill med (ca 30k). Problemet är att jag har många andra hobbyer och saker som tar pengar, och det i samband med ingen fast inkomst gör att jag nog dels borde spara en del av pengarna och dels måste låta dem gå till annat också... Och som om inte det vore nog har jag precis påbörjat bygget av en Super Seven replika, som också kommer kosta pengar... Det känns inte som att en pickis, oavsett hur feta de är, är vad pengarna borde gå till just nu tyvärr...
Och så länkar du till en av de fetaste fårrdjävlarna man någonsin sett, man blir förbannad! Dock ingen diesel, och det vill man ju ha... Kanske köpa denna och ta drivlinan ifrån?
http://www.blocket.se/uppsala/Ford_F250_29361855.htm?ca=23_10&w=3
Nej visst ja, pengabrist var det ju
De andra två hade jag hittat sen innan också och är sugen som fan... Den svarta är asfrän, men lite osäker blir man ju med lådan och sådär... Den andra har potential, men kommer kosta innan den blir precis som jag vill ha den... Faan Teo, ge mig din långford istället så är problemet ur världen
Släpp alla andra inköp du har på listan Bushido.
Du måste ha en pickup.
Finns inte ord för att förklara hur nöjd man är när man sakta rullar fram på lägväxlen i skogen.
Sen kanske man kan köra bättre och i skogen med nån fjantig suzukijepp eller liknande, men det är fan så mycket roligare att rulla fram med 2,5 ton och v8.
Sen åkar man så sjukt kungligt i dom, kanske mullrar och skakar lite. Men man sitter en halvmeter över resten av alla andra trafikanter och hytten är vääääääldigt rymlig.
Nån gång kanske det känns jobbigt när man står vid pumpen, men det försvinner snabbt när man vaknar på morgonen och vet att man få gå ut och starta i gång 5,7 liter v8.
Och nu på vintern är det extra roligt, måste se ganska så kul ut när man kommer på fullt fyrhjulsställ med en över 5 meter lång bil.
En pickup är inte ett köp, det är en investering både ekonomiskt och i livskvalite.
Skulle inte du börja smida saker och ting?!
Ska nog till verkstan på söndag ifall du har vägarna förbi.
Det med, måste svetsa mig en ässja någon dag
Just precis nu är det lite tjockt (tentatider), men det hade varit kul annars! Kanske någon dag när det lugnat sig lite, är helt ledig ett tag framöver efter den 20:e
Hehe, perfekt med ett break i tentaplugget då och komma ner och snacka lite skit
Visst, kul bilar, men vad har ni era pickuper till?
Har funderat på vad jag skulle ha på flaket, men kommer inte på något.
Vafan, varför finns det ingen snorbillig 4wd fullsize dieselpickis med enkelhytt i bra skick inom rimligt avstånd för?
För den köpte jag, precis den faktiskt Förlåt
Visst salta på bara. Rakt i såren. Man blir förbannad!
Grattis då, eller nåt...
he he ja hade tur som hittade den. (Cheva 3500 4x4 6.5TD -98) Den var faktiskt riktigt billig och fin i skicket, dessutom bara gått 11000 mil och 2 ägare.
Dessvärre var dieselpumpen defekt. Därav priset, för en ny pump kostar cirka 30k (!)....
(men jag hittade en beg pump från -05på 6000-7000mil för 2500kr)
Räknar förövrigt med byggtråd på ditt bilbygge
Fan vad fet!! Nu känner jag nästan att man borde har 2 pickisar... undra om han vill byta in en SUV Skulle dock varit en 7.3:a!
ÄR det någon som vet hur det funkar med att importera bil från staterna? Någon som har tips på bra och seriös firma som kan kolla upp bilen åt en först, få hem den om den är bra och dessutom regga in den?
I staterna kan man hitta fina dieselpickisar för småpengar (f250 med 7.3 TD för under 3000usd, dvs ca 20k...), börjar fundera seriöst på att importera en sån... Dock ett par frågor:
Vad kostar själva frakten, och vilka kostnader (moms, tull, inreggning osv) tillkommer?
Vad kan man regga som vad? Blir det c-reg på en så stor dieselpickis eller kan man få det till LB? Vad annat bör man tänka på? Kan man ringa/maila en importfirma och be om en gratis offert samt råd om ovanstående frågor eller gäller det att man har en mer "seriös" grund att stå på (dvs ett utvalt objekt och egen koll på vad som gäller)?
Vore tacksam för svar, är så jävla pickupkåt nu så det finns bara inte
he he ja hade tur som hittade den. (Cheva 3500 4x4 6.5TD -98) Den var faktiskt riktigt billig och fin i skicket, dessutom bara gått 11000 mil och 2 ägare.
Du skriver så vackert så man får tårna i ögonen
Och jag vill väldigt gärna ha en pickis, det är bara det att jag vill så mycket annat också... Främst på listan just nu står min Seven Replika, och för att kunna bygga den måste jag ha en AC/DC-tig och en vettig metallkap. Räknar med att dessa två inköp går på ca 10k totalt, och sen ska man ha diverse plåtar, aluminium och inte minst en donatorbil (ska bygga på ford sierra har jag tänkt). Plus lite annat smått och gott, typ coilovers nya uppdaterade bromsar och så vidare. Vi pratar kanske 10k till. Och så ramen som jag redan köpt rören till (gick på ca 5k). Bara där är 20 av mina 30 borta, och 10k får man ingen pickis för... Och jag måste slutföra detta bygge, både för att jag vill ha en seven och för att jag inte kan ha svårsålda rör för flera tusen liggandes ute i verkstaden... Men jag vill ha pickis också, känner igen mycket av det du skriver från tiderna jag körde cheva van... Saknar de tiderna... Faaan vad svårt allt ska vara
Klart du får en pickis för 10 lopps. Såg en Skoda till salu här på forumet för 6900.- Skitbil, men ger en smak av vad pickis är, jävlar vilka zigenarlass man kan köra även med en sådan liten sak. Saknar min gamla emellanåt. Sen tänker jag tillbaka på det fina ljudet i kupén (gick inte att föra en normal konversation i 100 km/h) och den tjeckiska kvalitetskänslan, och så sköljer en våg av välbehag över mig av att jag faktiskt har sålt den.
Som ekonomisk och finansiell hjälp kan du få två backspeglar med inbyggda blinkers från en Blackbird.
Bushido: Jag har också funderat på import.
Men att importera en sån billig bil är tveksamt om det lönar sej efter alla skatter frakter och registreringar.
Sen ska man ju ha någon som faktiskt köper bilen där och kör den till hamnen.
Jag ska nog dra dit om ett par år och köpa en riktigt fin pickis, så kan man slänga in en hoj i containern också, och passa på att ta ett par veckors semester.
Sen är ju planen att köpa en 330d till våren, det här med att ha två någorlunda maffiga bilar som 19-åring känns ju lite sådär
Men tillgång till skattefri diesel är ju rätt trevligt!
Asfalt är ghej.
[YOUTUBE-ID]JUBQS4GAzw4[/YOUTUBE-ID]
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |