Pickup-besatt.

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Skulle aldrig sålt min Comanche MJ. Skoj att köra i skogen :)

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Jag vill så in i helvete, men det finns ett par problem... Det som talar för en köp just nu är att jag för första gången på länge sitter på en liten summa pengar som jag väl egentligen kan göra lite som jag vill med (ca 30k). Problemet är att jag har många andra hobbyer och saker som tar pengar, och det i samband med ingen fast inkomst gör att jag nog dels borde spara en del av pengarna och dels måste låta dem gå till annat också... Och som om inte det vore nog har jag precis påbörjat bygget av en Super Seven replika, som också kommer kosta pengar... Det känns inte som att en pickis, oavsett hur feta de är, är vad pengarna borde gå till just nu tyvärr...:(

Och så länkar du till en av de fetaste fårrdjävlarna man någonsin sett, man blir förbannad!:mad: Dock ingen diesel, och det vill man ju ha... Kanske köpa denna och ta drivlinan ifrån?
http://www.blocket.se/uppsala/Ford_F250_29361855.htm?ca=23_10&w=3
Nej visst ja, pengabrist var det ju:huvet

De andra två hade jag hittat sen innan också och är sugen som fan... Den svarta är asfrän, men lite osäker blir man ju med lådan och sådär... Den andra har potential, men kommer kosta innan den blir precis som jag vill ha den... Faan Teo, ge mig din långford istället så är problemet ur världen:D

Skulle inte du börja smida saker och ting?! :p
Ska nog till verkstan på söndag ifall du har vägarna förbi.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Släpp alla andra inköp du har på listan Bushido.
Du måste ha en pickup.
Finns inte ord för att förklara hur nöjd man är när man sakta rullar fram på lägväxlen i skogen.
Sen kanske man kan köra bättre och i skogen med nån fjantig suzukijepp eller liknande, men det är fan så mycket roligare att rulla fram med 2,5 ton och v8.
Sen åkar man så sjukt kungligt i dom, kanske mullrar och skakar lite. Men man sitter en halvmeter över resten av alla andra trafikanter och hytten är vääääääldigt rymlig.

Nån gång kanske det känns jobbigt när man står vid pumpen, men det försvinner snabbt när man vaknar på morgonen och vet att man få gå ut och starta i gång 5,7 liter v8.
Och nu på vintern är det extra roligt, måste se ganska så kul ut när man kommer på fullt fyrhjulsställ med en över 5 meter lång bil. :)

En pickup är inte ett köp, det är en investering både ekonomiskt och i livskvalite.

Du skriver så vackert så man får tårna i ögonen:Bugar

Och jag vill väldigt gärna ha en pickis, det är bara det att jag vill så mycket annat också...:( Främst på listan just nu står min Seven Replika, och för att kunna bygga den måste jag ha en AC/DC-tig och en vettig metallkap. Räknar med att dessa två inköp går på ca 10k totalt, och sen ska man ha diverse plåtar, aluminium och inte minst en donatorbil (ska bygga på ford sierra har jag tänkt). Plus lite annat smått och gott, typ coilovers nya uppdaterade bromsar och så vidare. Vi pratar kanske 10k till. Och så ramen som jag redan köpt rören till (gick på ca 5k). Bara där är 20 av mina 30 borta, och 10k får man ingen pickis för...:( Och jag måste slutföra detta bygge, både för att jag vill ha en seven och för att jag inte kan ha svårsålda rör för flera tusen liggandes ute i verkstaden... Men jag vill ha pickis också, känner igen mycket av det du skriver från tiderna jag körde cheva van... Saknar de tiderna...:( Faaan vad svårt allt ska vara:huvet

Skulle inte du börja smida saker och ting?! :p
Ska nog till verkstan på söndag ifall du har vägarna förbi.

Det med, måste svetsa mig en ässja någon dag:D
Just precis nu är det lite tjockt (tentatider), men det hade varit kul annars! Kanske någon dag när det lugnat sig lite, är helt ledig ett tag framöver efter den 20:e:)

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Det med, måste svetsa mig en ässja någon dag:D
Just precis nu är det lite tjockt (tentatider), men det hade varit kul annars! Kanske någon dag när det lugnat sig lite, är helt ledig ett tag framöver efter den 20:e:)

Hehe, perfekt med ett break i tentaplugget då och komma ner och snacka lite skit:p

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hehe, perfekt med ett break i tentaplugget då och komma ner och snacka lite skit:p

Det har du ju i och för sig rätt i... Ska se vad jag hinner! lite lätt stressad då bruden fyller år i början av nästa vecka dessutom... Men slå mig en signal på söndag så kan vi ju se:)

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Visst, kul bilar, men vad har ni era pickuper till?
Har funderat på vad jag skulle ha på flaket, men kommer inte på något.

Man har dem till allt, summerar ett par dagar nedan:

*70cm snö här, inte skottat någon gång denna vinter, kör upp till dörren

*bärgade en ledsen fiat från krondike imorse.

*ska flytta en byggbod 5mil imorgon, får 2 dagar snickarhjälp med huset som betalning(bra affär)

*på grund av punkten ovan ska jag lasta stort lass på bygghandeln imorgon.

+ att den är skön slit och släng bruksbil att skumpa omkring i....
:)

Vafan, varför finns det ingen snorbillig 4wd fullsize dieselpickis med enkelhytt i bra skick inom rimligt avstånd för?:(

För den köpte jag, precis den faktiskt:tungan Förlåt

Fan vad fet!! Nu känner jag nästan att man borde har 2 pickisar... undra om han vill byta in en SUV:gnissla Skulle dock varit en 7.3:a!

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Visst salta på bara. Rakt i såren. Man blir förbannad!:mad:

Grattis då, eller nåt...:rolleyes::tummenupp

he he ja hade tur som hittade den. (Cheva 3500 4x4 6.5TD -98) Den var faktiskt riktigt billig och fin i skicket, dessutom bara gått 11000 mil och 2 ägare.:)

Dessvärre var dieselpumpen defekt. Därav priset, för en ny pump kostar cirka 30k (!)....

(men jag hittade en beg pump från -05på 6000-7000mil för 2500kr):banana:banana

Räknar förövrigt med byggtråd på ditt bilbygge:tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
he he ja hade tur som hittade den. (Cheva 3500 4x4 6.5TD -98) Den var faktiskt riktigt billig och fin i skicket, dessutom bara gått 11000 mil och 2 ägare.:)

Dessvärre var dieselpumpen defekt. Därav priset, för en ny pump kostar cirka 30k (!)....

(men jag hittade en beg pump från -05på 6000-7000mil för 2500kr):banana:banana

Räknar förövrigt med byggtråd på ditt bilbygge:tummenupp

Amenförhelvete, nu blir jag sur på riktigt:mad: Somliga har fan flyt, jävla räkmacka!:mad:

Byggtråd kommer på Locost sweden forumet så fort det börjar komma någonvart:) Tänkte vänta tills jag åtminstone kommit en bit innan jag startar tråd och laddar upp bilder, mest för att slippa känna pressen över att tråden är startad men tom på innehåll liksom. Så kan jag ta det lite i min egen takt:)

Fan vad fet!! Nu känner jag nästan att man borde har 2 pickisar... undra om han vill byta in en SUV:gnissla Skulle dock varit en 7.3:a!

Sälj din pickis billigt till mig och köp den istället?:yoparty

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
ÄR det någon som vet hur det funkar med att importera bil från staterna? Någon som har tips på bra och seriös firma som kan kolla upp bilen åt en först, få hem den om den är bra och dessutom regga in den?

I staterna kan man hitta fina dieselpickisar för småpengar (f250 med 7.3 TD för under 3000usd, dvs ca 20k...), börjar fundera seriöst på att importera en sån... Dock ett par frågor:

Vad kostar själva frakten, och vilka kostnader (moms, tull, inreggning osv) tillkommer?
Vad kan man regga som vad? Blir det c-reg på en så stor dieselpickis eller kan man få det till LB? Vad annat bör man tänka på? Kan man ringa/maila en importfirma och be om en gratis offert samt råd om ovanstående frågor eller gäller det att man har en mer "seriös" grund att stå på (dvs ett utvalt objekt och egen koll på vad som gäller)?

Vore tacksam för svar, är så jävla pickupkåt nu så det finns bara inte:D

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
ÄR det någon som vet hur det funkar med att importera bil från staterna? Någon som har tips på bra och seriös firma som kan kolla upp bilen åt en först, få hem den om den är bra och dessutom regga in den?

I staterna kan man hitta fina dieselpickisar för småpengar (f250 med 7.3 TD för under 3000usd, dvs ca 20k...), börjar fundera seriöst på att importera en sån... Dock ett par frågor:

Vad kostar själva frakten, och vilka kostnader (moms, tull, inreggning osv) tillkommer?
Vad kan man regga som vad? Blir det c-reg på en så stor dieselpickis eller kan man få det till LB? Vad annat bör man tänka på? Kan man ringa/maila en importfirma och be om en gratis offert samt råd om ovanstående frågor eller gäller det att man har en mer "seriös" grund att stå på (dvs ett utvalt objekt och egen koll på vad som gäller)?

Vore tacksam för svar, är så jävla pickupkåt nu så det finns bara inte:D

http://www.nordtrafik.se/default.asp?go=1&sgo=0

Ingen aning om de är bra, men ger en uppskattning i hur mycket det kostar.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

...och så slänger vi upp en bild på den.

Man måste ha en 1-tonspickis. Onödigt och ryggen blir lidande när hon är olastad men det är så sjukt ballt. Drivaxlarna fram på min är som ett par underarmar och knutkorsen är minst sagt väl tilltagna....

Bifogat

• IMG_0371.jpg
    IMG_0371.jpg
    239.2 KB · Visningar: 128

CamaroR1

Däckbrännare
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
R1
Vilken skön tråd :tummenupp
Bodde i USA för många år sen i Mellanvästern... då var det trucks som gällde - för att glida runt i (och dra en och annan lawn job på kvällarna hehe)... Har varit jäkligt sugen att skaffa en här hemma. Får se hur det blir :D

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Fint stuk på denna..
http://www.blocket.se/alvsborg/Ford_f_250_pickup_29912722.htm?ca=11&w=3
5513250793.jpg

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Blev en runda idag också :)

Bushido: Jag har också funderat på import.
Men att importera en sån billig bil är tveksamt om det lönar sej efter alla skatter frakter och registreringar.
Sen ska man ju ha någon som faktiskt köper bilen där och kör den till hamnen.

Jag ska nog dra dit om ett par år och köpa en riktigt fin pickis, så kan man slänga in en hoj i containern också, och passa på att ta ett par veckors semester. :tummenupp

(notera min copilot som syns i bilen på bild 1, han sitter som en kung på mittkonsollen mellan sätena. Och han älskar att åka pickup lika mycket som sin husse :) )

Bifogat

• IMG_0155.jpg
    IMG_0155.jpg
    255.1 KB · Visningar: 244
  • IMG_0159.jpg
    IMG_0159.jpg
    238.5 KB · Visningar: 155
Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Du skriver så vackert så man får tårna i ögonen:Bugar

Och jag vill väldigt gärna ha en pickis, det är bara det att jag vill så mycket annat också...:( Främst på listan just nu står min Seven Replika, och för att kunna bygga den måste jag ha en AC/DC-tig och en vettig metallkap. Räknar med att dessa två inköp går på ca 10k totalt, och sen ska man ha diverse plåtar, aluminium och inte minst en donatorbil (ska bygga på ford sierra har jag tänkt). Plus lite annat smått och gott, typ coilovers nya uppdaterade bromsar och så vidare. Vi pratar kanske 10k till. Och så ramen som jag redan köpt rören till (gick på ca 5k). Bara där är 20 av mina 30 borta, och 10k får man ingen pickis för...:( Och jag måste slutföra detta bygge, både för att jag vill ha en seven och för att jag inte kan ha svårsålda rör för flera tusen liggandes ute i verkstaden... Men jag vill ha pickis också, känner igen mycket av det du skriver från tiderna jag körde cheva van... Saknar de tiderna...:( Faaan vad svårt allt ska vara:huvet

Klart du får en pickis för 10 lopps. Såg en Skoda till salu här på forumet för 6900.-:p Skitbil, men ger en smak av vad pickis är, jävlar vilka zigenarlass man kan köra även med en sådan liten sak. Saknar min gamla emellanåt. Sen tänker jag tillbaka på det fina ljudet i kupén (gick inte att föra en normal konversation i 100 km/h) och den tjeckiska kvalitetskänslan, och så sköljer en våg av välbehag över mig av att jag faktiskt har sålt den.
Som ekonomisk och finansiell hjälp kan du få två backspeglar med inbyggda blinkers från en Blackbird.

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Jag vill också ha en pickis! :mad:
Blir ju inte mindre sugen när man läser lovorden som skrivits på sista tiden i denna tråden.
Stora däck, 4x4, stort flak, stor diesel, stora extraljus, åka runt i skogen med motorsågen på flaket och köra runt på åkrarna.
Sen kan de jävla snödreven på Öland dra åt helvet!1

Men hur ären att pendla med?
Just nu har jag åtta mil till jobbet, samåker med 3-4 gubbar så man kör ju inte varje dag, men de måste ju ändå få plats.

Åttafotsflak går ju inte ihop med dubbelhytt, men vem fan vill ha dubbelhytt? Jo de feta snickarna som ska åka med mig..

Sen är ju planen att köpa en 330d till våren, det här med att ha två någorlunda maffiga bilar som 19-åring känns ju lite sådär :gnissla
Men tillgång till skattefri diesel är ju rätt trevligt!

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Klart du får en pickis för 10 lopps. Såg en Skoda till salu här på forumet för 6900.-:p Skitbil, men ger en smak av vad pickis är, jävlar vilka zigenarlass man kan köra även med en sådan liten sak. Saknar min gamla emellanåt. Sen tänker jag tillbaka på det fina ljudet i kupén (gick inte att föra en normal konversation i 100 km/h) och den tjeckiska kvalitetskänslan, och så sköljer en våg av välbehag över mig av att jag faktiskt har sålt den.
Som ekonomisk och finansiell hjälp kan du få två backspeglar med inbyggda blinkers från en Blackbird.

Njä, jag vill ha en "riktig" pickis. En jänkepickis, v8 (helst diesel) och 4x4. Och en sån har jag inte råd med, vare sig med eller utan backspeglar. Tack för erbjudandet dock:D

Bushido: Jag har också funderat på import.
Men att importera en sån billig bil är tveksamt om det lönar sej efter alla skatter frakter och registreringar.
Sen ska man ju ha någon som faktiskt köper bilen där och kör den till hamnen.

Jag ska nog dra dit om ett par år och köpa en riktigt fin pickis, så kan man slänga in en hoj i containern också, och passa på att ta ett par veckors semester. :tummenupp

Saken för min del är ju den att faderskapet råkar vara pilot, så rent sådär skulle jag väl kunna åka dit billigt och kolla ut en själv och så. Problemet är ju som sagt just pengarna, de 30k jag har räcker ju knappt till frakt och avgifter... Så det blir väl till att spara ihop lika mycket till först, vilket inte är det allra enklaste när man lever på csn...

Lönar sig tror jag det kan göra, har sett f250:eek:r för under 3000usd... Och med frakt och avgifter kanske man kommer upp i en 50k totalt innan den är färdig och regad. Billigaste på blocket ligger på ca 70, så visst kan man tjäna en del. Om allt bara går väl och smidigt vill säga... Får se hur jag gör, blir ju inte aktuellt än på ett tag. Letar vidare här hemma så länge:)

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Sen är ju planen att köpa en 330d till våren, det här med att ha två någorlunda maffiga bilar som 19-åring känns ju lite sådär :gnissla
Men tillgång till skattefri diesel är ju rätt trevligt!

Bajsa i 330´n och tjöp en finare dieselpickis i stället!
Har en 330-bensinare. Jätte skön bil MEN!
Den har elektronik som vilken modern bil som helst vilket jäklas hela tiden. "Bloing" -ditt däcktryck är lågt, stanna och hör av dig till din auktoriserade återförsäljare!, NEJ mitt däckstryck är helt perfa! Däcken är sprojlans och jag har 2,4 runt om TYST! Men det går inte att döda felmeddelandena.
Man får inte byta hjul själv för den kommer med "run flat tyres" så det finns ingen domkraft eller reservhjul utan får man punka på ett av de BRA däcken man satt dit i stället får man vänta på bärgare.
Batteriet ska man inte få pilla på själv så det har de gömt inne i bilen någonstans så har det frusit sönder får man ringa till sin auktoriserade återförsäljare, osv,osv...

:mad:

330´n åker när Långforden är besiktigad. Efter det gäller regeln "ingen bil nyare än -04"

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping