Pickup-besatt.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Njä, jag vill ha en "riktig" pickis. En jänkepickis, v8 (helst diesel) och 4x4. Och en sån har jag inte råd med, vare sig med eller utan backspeglar. Tack för erbjudandet dock:D

Hmm. Var nog lite otydlig, som finansiell hjälp för super seven-bygget.

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Bajsa i 330´n och tjöp en finare dieselpickis i stället!
Har en 330-bensinare. Jätte skön bil MEN!
Den har elektronik som vilken modern bil som helst vilket jäklas hela tiden. "Bloing" -ditt däcktryck är lågt, stanna och hör av dig till din auktoriserade återförsäljare!, NEJ mitt däckstryck är helt perfa! Däcken är sprojlans och jag har 2,4 runt om TYST! Men det går inte att döda felmeddelandena.
Man får inte byta hjul själv för den kommer med "run flat tyres" så det finns ingen domkraft eller reservhjul utan får man punka på ett av de BRA däcken man satt dit i stället får man vänta på bärgare.
Batteriet ska man inte få pilla på själv så det har de gömt inne i bilen någonstans så har det frusit sönder får man ringa till sin auktoriserade återförsäljare, osv,osv...

:mad:

330´n åker när Långforden är besiktigad. Efter det gäller regeln "ingen bil nyare än -04"

Fast det är ju en e46a jag vill ha, en arbetskompis har en som han eventuellt ska sälja, 04a, touring, 9000 mil, Guldlackad :tuttar och bra skött.

Sen fungerar det ju inte riktigt med en pickis som pendlarbil till jobbet..

Känner rätt stort sug efter Bmw-dieseln, har velat köpa en sedan förra sommaren, men har tagit ett moget beslut att vänta tills jag har fyllt madrassen med fler slantar.
Det är lite av en drömbil just nu.

Men en fullsize är ju också rätt fräckt att glida runt i på sommarn!
Och praktiskt.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Fast det är ju en e46a jag vill ha, en arbetskompis har en som han eventuellt ska sälja, 04a, touring, 9000 mil, Guldlackad :tuttar och bra skött.

Sen fungerar det ju inte riktigt med en pickis som pendlarbil till jobbet..

Känner rätt stort sug efter Bmw-dieseln, har velat köpa en sedan förra sommaren, men har tagit ett moget beslut att vänta tills jag har fyllt madrassen med fler slantar.
Det är lite av en drömbil just nu.

Men en fullsize är ju också rätt fräckt att glida runt i på sommarn!
Och praktiskt.

Vad kostar bmw'n i inköp? Och i skatt, försäkring märkesservice, värdeminskning osv?

Det är inte ofta som just drivmedelskostnaden är det dyraste i att åka bil.

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Det var ju fan att man börja läsa denna tråden... Ha-begäret väcktes efter att ha legat på is ett tag, men shit så sugen jag blev nu!
Någon som har koll: Har ca 35k att lägga på bil, kan man få en hyfsad pickup för det priset? (inget okjekt)
Hade helst velat ha en skattebefriad men då blir dom ju såpass mkt dyrare vid inköpet kan jag tycka.
Men säg t.ex en s10, absolut inte lika fräckt som en stor, men endå en pickis ju.. Något att ha?

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming

Vad kostar bmw'n i inköp? Och i skatt, försäkring märkesservice, värdeminskning osv?

Ska man ha pickis vill man ju ha stora flaket.
Då kan det väl bli svettigt att klämma in två-tre mer eller mindre tjocka medelålders byggarbetare också?
Och så ser ju dubbelhytt rätt taskigt ut..
Räcker det med 1,5? Vilket är det största flaket som finns till 1,5-hytten?

Bmwn kommer gå på 110 - 130 lök, kusinen jobbar på mekonomenverkstad, räknar med att kunna serva där?

Bränslekostnaden bryr jag mig inte såå mycket om, kan tanka hemma i bondtanken ibland, och har rätt schysst milersättning från jobbet.
Försäkring och värdeminskning vill jag inte tänka på i samband med bmw :rolleyes:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Helt sant. Långforden är utan tvekan den billigaste bilen jag haft totalt sett. Helt ok skatt, billig försäkring, billiga delar, drar inte så mycket 1,3-1,4 l, och värdeminskningen finns inte. Har blivit erbjuden 50 lök mer än vad jag gav för den 4 gånger :)

Då kan det väl bli svettigt att klämma in två-tre mer eller mindre tjocka medelålders byggarbetare också?

Du kan ha 1,5 hytt med 8-fotsflak. Trångt bak för gubbarna men de får väl köra själv. Inte ska man väl behöva anpassa sig till andra när man tjöper pickis.

http://www.blocket.se/alvsborg/Ford_f_250_pickup_29912722.htm?ca=11&w=3
Långflak, 1,5-hytt, 4x4, turbodiesel och världens bästa dieselpump.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

En deciliter/mil i skillnad blir sisådär enofemti (tror jag, ingen koll på soppapriset).
Kör man 2000 mil/år, så blir det 3000 spänn om året.
Fikaslantar.

Jag diskuterade det ofta i min ungdom, när jag körde Plymouth Belvedere och äldre jobbarkompisar försökte få mig att tjöpa 740.

Dessutom spelar kostnaden ingen större roll när man får känna sig som:
[YOUTUBE-ID]n4r6_ZMA4RA[/YOUTUBE-ID]

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm

Bmwn kommer gå på 110 - 130 lök, kusinen jobbar på mekonomenverkstad, räknar med att kunna serva där?

Bränslekostnaden bryr jag mig inte såå mycket om, kan tanka hemma i bondtanken ibland, och har rätt schysst milersättning från jobbet.
Försäkring och värdeminskning vill jag inte tänka på i samband med bmw :rolleyes:

Fyrdörrars finns med 8 fots flak, men ganska så ovanligt.
Med en 1,5'a tro jag inte du skulle bli så populär bland dina arbetskamrater.

MEN du kan köpa golf disel ifrån typ 98, då åker man faktiskt billigt med hyfsad komfort.
Och sen en schyst pickup för resten av pengarna.
Kommer troligen bli ungefär samma inköp och driftkostnad på de 2 fordnonen som bmw'n.
För inte fan vill du släpa in 3 tjocka gamla byggarbetare i en fin bmw?

Helt sant. Långforden är utan tvekan den billigaste bilen jag haft totalt sett. Helt ok skatt, billig försäkring, billiga delar, drar inte så mycket 1,3-1,4 l, och värdeminskningen finns inte. Har blivit erbjuden 50 lök mer än vad jag gav för den 4 gånger :)

Precis, alla frågar vad man ska ha en sån stor bil till
Sen bruka dom idiotförklara en för att den dra såååå mycket bensin.

Du bruka jag säga ''vad fan ska du ha din skit bil till? och vi kan testa sälja bilarna om 5 år och se vem som har åkt billigast''.

Du blir det oftast tyst.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hmm. Var nog lite otydlig, som finansiell hjälp för super seven-bygget.

Aha, du menar så!:crash Är det inget du ska ha/försöka få sålt själv då?

http://www.nordtrafik.se/default.asp?go=1&sgo=0

Ingen aning om de är bra, men ger en uppskattning i hur mycket det kostar.

Tack för länken förresten!
Verkar ju kosta en slant, men fan om det ändå inte kan löna sig... Dock verkar det vara över min nuvarande budget ändå, så det får nog vänta. Letar vidare och ser om det dyker upp något här hemma så länge, annars kanske det blir import lite senare:)

Last edited:

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
...och så slänger vi upp en bild på den.

Man måste ha en 1-tonspickis. Onödigt och ryggen blir lidande när hon är olastad men det är så sjukt ballt. Drivaxlarna fram på min är som ett par underarmar och knutkorsen är minst sagt väl tilltagna....

Finns i tråden, men här kommer en till. Först störde jag mej på att jag hade fult flak(utan lemmar på bilden), men jävlar vad man kan lasta! (dessutom 1,7 ton på flaket lagligt)

Jävlar vad grovt knutkors, kan det möjligen vara så att fordarna är lite grövre än Chevorna?

Amenförhelvete, nu blir jag sur på riktigt:mad: Somliga har fan flyt, jävla räkmacka!:mad:

Skulle aldrig retats med dej, karman slog tillbaka, så idag sprack framrutan :mad::mad: (som såklart var felfri innan) :tungan

Bifogat

• DSC00727.jpg
    DSC00727.jpg
    228.1 KB · Visningar: 115
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
http://www.blocket.se/dalarna/GMC_Pickup_6_2_Diesel_2500_4wd_30973353.htm?ca=23_10&w=3

Vad tror folk om den? Något för mig kanske? Är det mycket svårare att hitta delar till GMC eller är det mesta interchangeable mellan chevorna och dem? Vad säger panelen om den läckande lådan, allvarligare än det låter eller helt lugnt?

Annars är jag lite inne på denna:
http://www.blocket.se/kristianstad/Chevrolet_silverado__Diesel_Doris__29726247.htm?ca=23_10&w=3
Gillar de äldre modellernas utseende, och den är ju nära och bra. Skattebefriad dessutom:yoparty Dock ett stort minus: Bakhjulsdriven:huvet Är det svårt att konvertera till fyrhjulsdrift tro?:va :tungan OBS, helt seriös fråga. Är det bara att hitta en framaxel och en fördelarlåda och montera så är det fan mycket möjligt att jag gör det. Skattebefriad 4wd dieselpickis vore mumma:kär

Det här är ju dock bara slöseri:gråta
http://www.blocket.se/ystad/Cheva_6_5_silverado_30717277.htm?ca=23_10&w=3
Vad gör man egentligen åt något sånt? Lär ju inte vara säker för fem öre med all den intryckta plåten runt hytten, tänk om man välter med den liksom... Är det till att byta hytt eller hur fan fixar man något sånt?:va Montera stödbur?:va

Skulle aldrig retats med dej, karman slog tillbaka, så idag sprack framrutan :mad::mad: (som såklart var felfri innan) :tungan

Är inte skadeglad av mig till så till den milda grad, tycker synd om dig...:krama

Last edited:

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old

Du sitter i samma sits som jag, student = ingen cash = ingen pickis.
Jag sålde min gamla kadett c nu, för jag vill ha pickis.

Finns dock bara ett alternativ för mig.

F9E3B8E81138F9399B33B47B532.jpg

Om en bil har ett krig uppkallat efter sig, så är det nog en bra bil. :Bugar

Wikipedia - Toyota War

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många

Wikipedia - Toyota War
Men hallå!? Har den inte en v-8 på minst tjugoelva liter, fyrhjulsdrift och fyra meters flak kan man ju inte kalla det pickis!!1 :rolleyes:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Wikipedia - Toyota War

Prexis så.

Jag vill dock inte kompromissa, det är inte bara en vilken pickis som helst jag är ute efter liksom. ska jag ha pickis (vilket jag vill) så måste det vara 4x4 och v8. Helst diesel, men jag kan väl sträcka mig så långt som till att kompromissvälja en bensinare:tungan Suck, det är inte lätt detta...:(

Men hallå!? Har den inte en v-8 på minst tjugoelva liter, fyrhjulsdrift och fyra meters flak kan man ju inte kalla det pickis!!1 :rolleyes:

EggsakCt:D

Nej, men som sagt. För min del handlar det inte bara om en bil med flak. Då hade jag lika gärna kunnat köpa en liten skoda eller nåt. Jag vill ju åt V8-mullret, kraften, greppet som fyrhjulsdriften ger, att kunna ta sig fram överallt och hela köret. Det är skillnad på pickis och pickis:)

Last edited:

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old

Psst! Unbreakable!

Prexis så.

Jag vill dock inte kompromissa, det är inte bara en vilken pickis som helst jag är ute efter liksom. ska jag ha pickis (vilket jag vill) så måste det vara 4x4 och v8. Helst diesel, men jag kan väl sträcka mig så långt som till att kompromissvälja en bensinare:tungan Suck, det är inte lätt detta...:(

EggsakCt:D

Nej, men som sagt. För min del handlar det inte bara om en bil med flak. Då hade jag lika gärna kunnat köpa en liten skoda eller nåt. Jag vill ju åt V8-mullret, kraften, greppet som fyrhjulsdriften ger, att kunna ta sig fram överallt och hela köret. Det är skillnad på pickis och pickis:)

Absolut.

Jag gillar hela grejen med äventyr, grym ingenjörskonst och pålitlighet. Lone wolf car liksom, trotsa ödemarken. :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Psst! Unbreakable!

Absolut.

Jag gillar hela grejen med äventyr, grym ingenjörskonst och pålitlighet. Lone wolf car liksom, trotsa ödemarken. :)

Det hör ju lite till konceptet "ta sig fram överallt", så håller helt med. Vafan, man vill ju inte fastna och behöva bli lossdragen av någon annan liksom:D så 4x4 är ju minimum krav. Sen så är jag svag för v8:eek:r, ljudet, vridet och allt. Gotta love that!:tuttar

Det är jobbigt att veta precis vad man vill ha och samtidigt veta att man inte har råd med det...:(

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping