Pickup-besatt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tack för infon!

Nej, konvertera orkar jag nog inte ge mig in på... Hade det varit en lätt sak, typ Bolt-on bara, så kanske det hade varit intressant, men det verkar krångligt. Får försöka leta efter en 4x4.

Tackar, ska lägga till k10 i mina sökord och se vad det ger!

Kör med K15 och K20 också så får du med de med lite grövre axlar.

Sen kan du söka på 6.2l och 6.5l också.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Det där är grejjer det! Den kan nog dricka en hel del soppa eftersom det är en bensinare. Sitter säkert 5.8l i den. En 7.5l borde ha bra mycket fler hästar.

Dessutom är den nyare än -91. Karossen är från -92 och framåt. Men det är ju klart att hytten kan vara bytt. Om någon köper den och ska fixa spindelleden så har jag snart verktyget som behövs :)

Det är det enda jag väntar på för att få ihop Långforden :mad:

Har man inte C-kort så kvittar det sig nästan mot skatten på en diesel :gnissla
Iofs var det där både bensin och C-reggad men ändå.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Aha, du menar så!:crash Är det inget du ska ha/försöka få sålt själv då?

Tack för länken förresten!
Verkar ju kosta en slant, men fan om det ändå inte kan löna sig... Dock verkar det vara över min nuvarande budget ändå, så det får nog vänta. Letar vidare och ser om det dyker upp något här hemma så länge, annars kanske det blir import lite senare:)

Blir nog inge verkstad i morn, en bakfylla (jobbigt att fylla 25) och bortglömt löfte om flytthjälp har gjort att jag får omplanera söndagen.

Jo, det kostar en del. Verkar som pickisar är belagda med någon form av extra importskatt som drar upp priset lite (om du jmf med vanlig personbil). Sedan tror jag pickisar "över där" blir lite mer slit och släng behandlade. De är visserligen byggda för att hålla, men slitaget lär märkas. Misstänker jag. Framför allt på bilar i lägre prisklasser/utrustningsnivåer.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Blir nog inge verkstad i morn, en bakfylla (jobbigt att fylla 25) och bortglömt löfte om flytthjälp har gjort att jag får omplanera söndagen.

Jo, det kostar en del. Verkar som pickisar är belagda med någon form av extra importskatt som drar upp priset lite (om du jmf med vanlig personbil). Sedan tror jag pickisar "över där" blir lite mer slit och släng behandlade. De är visserligen byggda för att hålla, men slitaget lär märkas. Misstänker jag. Framför allt på bilar i lägre prisklasser/utrustningsnivåer.

Förstår:) Grattis på fösleda'n!:fyllisar Vi får ta det en annan gång:)

Jo, precis... Och du har antagligen rätt. Dock har jag inga enorma krav på skicket rent allmänt på min bil. Vill att den ska funka maskinellt (dvs alla besiktningsprylar ska vara good to go), men rent utseendemässigt får den gärna ha lite rostfläckar, bucklor, repor och skavsår. Det enda det påverkar är utseendet, inte funktionaliteten. Men det dra ju ändå ner priset, dvs perfekt för mig. Dessutom är det bara bra om den är lite skavd redan från början, då behöver man inte oroa sig för att skita ner den utan kan ha den som faktisk bruksbil:tummenupp Det är ju ingen utställningsbil jag vill ha, utan en arbetshäst:) En "Jaha, det ska fraktas tungt stor och smutsigt? Släng upp det på flaket bara! *BADONG!*"-bil:D Till skillnad då från en "nja, jag vet inte... Den kan ju bli smutsig, tänkt om det repar lacken?:sissy"-bil:gnissla

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
22%tull på priset med frakt och försäkring inräknat och sen 25%moms.

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Kan folk sluta länka massa tokfina pickisar:mad:
Jag har redan en, men ska ni hålla på såhär så har man ju snart en till...:gnissla

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Snygg som synden, fast inte vidare praktisk... Där snackar vi ju alla "Njä, vågar inte skita ner fälgarna"-pickisars urmoder...:D

Kan folk sluta länka massa tokfina pickisar:mad:
Jag har redan en, men ska ni hålla på såhär så har man ju snart en till...:gnissla

Sälj den billigt till mig och tjöp vafan du vill sen:D

22%tull på priset med frakt och försäkring inräknat och sen 25%moms.

Det var ännu dyrare än vad jag läst på fraktbolagens sidor...:skrämd Då är det ju knappt att det lönar sig... Hatar skatt på moms och sånt där elände, jävla tårtapåkakapolitik!:mad: :bränslepris :brinnerup

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Lyckas jag skrapa ihop 10lök till tror jag nog fasen att det blir ett chöp av GMCn...
Om den är rätt reggad.
Och körbar.
Och inte totalt skrotig.
Och den inte blir såld innan dess.

Om den skulle bli för dyr att äga borde de gå att få pengarna tillbaka om inte annat.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Lyckas jag skrapa ihop 10lök till tror jag nog fasen att det blir ett chöp av GMCn...
Om den är rätt reggad.
Och körbar.
Och inte totalt skrotig.
Och den inte blir såld innan dess.

Om den skulle bli för dyr att äga borde de gå att få pengarna tillbaka om inte annat.

Ge helvet, den är min ju!:mad:

Om jag lyckas få ihop ca 10k till vill säga.
Om den är rätt reggad.
Och körbar.
Och inte skrot.
Och inte har crewcab (ser dock inte så ut).
Och inte blir såld innan dess...

Faan:huvet

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Nu när vi vill ha så lång pickis som möjligt och ändå kunna köra offroad men den så vill jag höja ett varningen finger. Ju längre mellan axlarna desto högre måste den vara för att få skapliga frigångsvinklar. Min som var höjd 7 tum och med 35 tums lerdäck fastnade i skogen hela tiden för att den var för lång. Ganska fjantiga hinder stoppade den och så kom det en jävla Suzuki Jimmy och brände förbi. Jag vet inte hur axelavståndet påverkas av hytt och flak men överhäng och är inte heller bra.

Kör man fast kan man ofta bara dra loss sig men står ramen på berget vid en knalla så är det mindre enkelt.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nu när vi vill ha så lång pickis som möjligt och ändå kunna köra offroad men den så vill jag höja ett varningen finger. Ju längre mellan axlarna desto högre måste den vara för att få skapliga frigångsvinklar. Min som var höjd 7 tum och med 35 tums lerdäck fastnade i skogen hela tiden för att den var för lång. Ganska fjantiga hinder stoppade den och så kom det en jävla Suzuki Jimmy och brände förbi.......

Fast du mådde bättre i själen. Hur glad var Jimmyföraren på en skala? Vem vill ligga med honom LiCkSåM.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...