Pickup-besatt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ford 460. Den klassiska snutmotorn. Bara blunda när man tankar

Usch ja... Fast man kanske kan hitta en billig 7.3D att slänga in i containern när man ändå fraktar från staterna och regga med den istället?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Usch ja... Fast man kanske kan hitta en billig 7.3D att slänga in i containern när man ändå fraktar från staterna och regga med den istället?

Om du prompt vill ha en jättedieselpickis så skulle jag istället bida min tid, gneta ihop lite mer pengar, sedan köpa en rostfri välskött dieselpickis norrut i landet. Kanske tex en inbytt lågmilare som stått för länge hos en handlare.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Om du prompt vill ha en jättedieselpickis så skulle jag istället bida min tid, gneta ihop lite mer pengar, sedan köpa en rostfri välskött dieselpickis norrut i landet. Kanske tex en inbytt lågmilare som stått för länge hos en handlare.

Det vill jag.
Och du har nog rätt, som vanligt... Det är bara så svårt att veta exakt vad man vill ha, och samtidigt veta att man inte kommer ha råd med det på ett bra tag...:( Det är inte lätt att vara fattig student...:( Lust att hyra in mig som massör Jörgen?:D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Du får ju endå inte ligga :hihi :hihi

Det är bara för att jag har en BMW också :mad:

http://www.autotraderclassics.com/c...ml:uShipController.init&conversationId=579755

Jag är kär...:kär
Kostar bara ca 20 k att ta in också (veteranare är billigare, om jag tolkat saken rätt. Någon som kan bekräfta att det gäller pickis också?), plus inregning. Fan att man inte har sisådär en 55 lax:huvet

Löjligt fin! I senaste numret av tidningen "Diesel Power" är det en kille som slängt i en 7.3 IDI-diesel i en F250 med den karossen.

:banana

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Löjligt fin! I senaste numret av tidningen "Diesel Power" är det en kille som slängt i en 7.3 IDI-diesel i en F250 med den karossen.

:banana

Det finns ju faktiskt en donatorbil med 7.3:a på blocket för 20 papp... Bilen i länken kostar 5000usd ca 35k. Frakten går på 20 (om den klassas som veteran och inte pickup, måste kolla det), och sen kanske ett par 5000 till för reggning och så. Gör man motorbytet själv har man en skattebefriad f250 med diesel för sisådär 80 000... Varför har jag inte 80 000!?:gråta

Du får ju endå inte ligga :hihi :hihi

Han kanske kör för lite i skogen?:va

Last edited:

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Teo, är din truck höjd?
Tycker alla fordar ser höga ut. Vill också ha en disel ford.

Blev en liten tur i mörkret idag iaf :)

Bifogat

• IMG_0171.jpg
    IMG_0171.jpg
    239.2 KB · Visningar: 86

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vad för bil ska en gubbe kolla efter som vill lägga 35-50k på bilen? Den ska fungera som vardagsbil, 4wd, gärna diesel och så bra som möjligt.
Det är styvfar som vill ha en som andrabil då han kör fast med sin äckliga Passat i tid och otid när han är ute på småvägar och ska jaga och dylikt.
Han har snöat in på Jeep men där finns det ju inte så mycket pickup att välja bland, så har ni några förslag?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Vad för bil ska en gubbe kolla efter som vill lägga 35-50k på bilen? Den ska fungera som vardagsbil, 4wd, gärna diesel och så bra som möjligt.
Det är styvfar som vill ha en som andrabil då han kör fast med sin äckliga Passat i tid och otid när han är ute på småvägar och ska jaga och dylikt.
Han har snöat in på Jeep men där finns det ju inte så mycket pickup att välja bland, så har ni några förslag?

Kan han leva utan diesel så är klassiska lill-Cherokeen en jäkligt bra bil. Billiga, går hur långt som helst, starka och tar sig fram. Sen kan man lägga i och ur fyrhjulsdriften i fart upp till 70 knutar.

Låt den dra lite soppa i stället om det ändå inte är en pendlarbil.

Teo, är din truck höjd?
Tycker alla fordar ser höga ut. Vill också ha en disel ford.

Blev en liten tur i mörkret idag iaf :)

Fordarna är ganska höga, speciellt F350 men min är klossad 1,5" också.
Men nästan ohöjd är hon :)

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
En bit över litern milen får du räkna med (har jag hört). Dessutom ganska liten bil jämfört med fullsize, kolla bilden på teos ford på första sidan i tråden (en bit ner):D

Men på en budget är det säkert en trevlig bil, jänkekänsla i gången och en ganska trevlig motor (har jag också hört):)

Och går upp på GDS-lyften så att man kan byta olja och tvätta utan att hyra lastbilsverkstad på vintern. Går även att hyra vanlig garageplats till. Det är sjukt mycket bängel med en stor bil om man inte har tillgång till tomt med lada eller hangar.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Och går upp på GDS-lyften så att man kan byta olja och tvätta utan att hyra lastbilsverkstad på vintern. Går även att hyra vanlig garageplats till. Det är sjukt mycket bängel med en stor bil om man inte har tillgång till tomt med lada eller hangar.

Sant, och jag skulle hellre manövrera runt i en sån på stan. Försöka parkera med Teos långford mitt i centrala stan, huga... Men bor man ute på landet med stora öppna vägar och gårdsplan att parkera på så är det roligare med stora bilar:) Man måste ju inte ha bilen i garage om det inte är en finbil liksom, lite extra väder på en bil som redan sett mycket gör ingen större skillnad.

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
jo det var ju skillnad...:rofl
men jag behöver ingen stor, är bara ute efter en jänke-pickis.
har en kompis som har en GMC 454, riktigt avundsjuk...:gnissla
men vad får man annars för kul för max 40k? allt kul man hittar är i övre halvan av landet..tex:
http://www.blocket.se/alvsbyn/Chevrolet_silverado_C20_30726371.htm?ca=23_3&w=3&last=1
http://www.blocket.se/stockholm/Chevrolet_W_T_1500_31353436.htm?ca=23_3&w=3
finns lite i skåne också:
http://www.blocket.se/kristianstad/Chevrolet_pickup_31111935.htm?ca=23_3&w=3

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Och går upp på GDS-lyften så att man kan byta olja och tvätta utan att hyra lastbilsverkstad på vintern. Går även att hyra vanlig garageplats till. Det är sjukt mycket bängel med en stor bil

Varför ska man upp på en lyft för att byta olja? Jag har ett trevligt arbeteutrymme under min bil. Kan sitta upp utan problem och har många balkar att nypa tag i när man slungar sig runt på horan under.

:)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping