Pickup-besatt.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Antagligen;) Frågar är dock hur mycket, kanske att den kan ha problem med vissa farthinder ändå...

Ja du, vet inte slaglängden på sådana doningar men 10 cm borde den ju upp för att funka skapligt.
Tuff var den i vilket fall :tummenupp

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-

Är även lite bekant med killen som sålde den.
Han tyckte tydligen det var jobbigt med folk som sa att han måste sluta åka epa :D

Så det blev en Cadillac istället. Inte så tokig den heller.
(Ursäkta för OT.)

Cadi.jpg

5330_112572065734_603695734_2410084_6212552_n.jpg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är även lite bekant med killen som sålde den.
Han tyckte tydligen det var jobbigt med folk som sa att han måste sluta åka epa :D

Så det blev en Cadillac istället. Inte så tokig den heller.
(Ursäkta för OT.)

View attachment 325980

5330_112572065734_603695734_2410084_6212552_n.jpg

Killen är något lite kåt på luftfjädring va?:D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag är lite sugen på en sån här.. passar min budget :)
Hur är spisen? snål...?

http://www.blocket.se/jonkoping/Cheva_S10_30672566.htm?ca=23_3&w=3
Nja... de går att få den dra typ 1.1 och det är ju snålt som fan men gasar man lite är det drygt 2 liter. Annars en helt okej motor, mer än nog åt den bilen.

Gillar de där faktiskt inte yber amnliga men praktiska och bekväma. Fan nu blev jag sugen på en själv..

Edit: tänkte på vortex sexan som är mindre men med mer effekt..

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bushido: Skulle du inte sälja civicen för att du aldrig körde med den? :va

Saken är den att jag pluggar inne i lund och bor där på deltid kan man väl säga. Men jag har ingen parkeringsplats till bilen där inne, så den ha blivit stående ute hos mina föräldrar. Ska jag någonstans från Lund tar jag bussen, åker liksom inte ut till päronen för att hämta bilen och köra någonstans (om jag inte ska åka långt). Har inte kört med bilen alls nu under vintern, så jag tyckte det var synd att den bara skulle stå och kosta skatt och försäkring. Därför avyttras den nu. Köper jag en pickis kommer den också få stå här ute, men då kommer den vara mer nytto- och nöjesbil liksom. En bil som jag vill ha för vad den är, inte för ett transportmedel i första hand liksom. Så slipper jag dessutom låna päronens minivan när det ska fraktas hojar eller byggmaterial (exempelvis) fram och tillbaka, och vill jag åka någonstans kan jag göra det med stil:D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ahhhhh i dag lyckades jag knåpa ihop fjärren till dieselvärmaren som egentligen var till en annan modell än den 9.1kw-värmaren jag har.
Plockade bort timerpanelen och kör bara med fjärren nu. Funkar klockrent!
När returvattnet till värmaren är varmt hoppar kupéfläkten igång och allt bara funkar med ett litet klick på dosan som sitter på nyckelringen!

:banana

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Ahhhhh i dag lyckades jag knåpa ihop fjärren till dieselvärmaren som egentligen var till en annan modell än den 9.1kw-värmaren jag har.
Plockade bort timerpanelen och kör bara med fjärren nu. Funkar klockrent!
När returvattnet till värmaren är varmt hoppar kupéfläkten igång och allt bara funkar med ett litet klick på dosan som sitter på nyckelringen!

:banana

Haha 9,1 kw :hihi

Med den skulle du kunna värma upp en mindre lägenhet ju :tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Klart den behöver el men jag har kört i två timmar med den utan att det märkts på batterikapaciteten. Har två st 110 ah batterier i Långforden. Men hon blir kronvarm efter en halvtimme.

Två batterier, två tankar, två rader cylindrar, osv. allt är bättre med dubbelt :cool:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...