Pickup-besatt.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Lyckades dessutom gräva ner mej idag.

Och spaden hade jag glömt hemma.
Så det blev till att gräva med händerna, och med hjälp av en rejäl luftning av däcken och spännband och granris under hjulen kom jag tillslut loss.

Vad är de för modell på din cheva? Årsmodell? Cool vinterbil!

det är en 2500-88
Kul vinterbil, men för mej är det en åretrunt bil. :)

Fan va najs alltså!

Själv väntar man på ett verktyg från djuvnajted stejts of amerika för att kunna dra låsringarna till framhjulslagren i rätt moment.

En vecka ska det tydligen ta :huvet

Sen ska jag fanimej också ut i snön och damma. Tycker det är på tiden med en fullsizepickisträff ute i någon snöhög någonstans då man kan köra en liten bit och sen bara sitta på läppen och snacka om alla drivaxlar, mm.

Måste väll finnas någon i hela tokholm som har ett sådant verktyg?

Och fan va sugen jag blir på en 3'' chassiehöjning och ett par 35'or när jag såg den första annonsen du länkade till. :gnissla

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Visst, kul bilar, men vad har ni era pickuper till?
Har funderat på vad jag skulle ha på flaket, men kommer inte på något.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Allt som jag har gubbkombin till + mycket mer. Gubbkombin ska bort nu för jag är trött på den. Visst den går fort och cheyer från Jacobsberg blir 0,2 % kåtare av den men man sitter bra i Långforden, man ser bättre, den är billigare att äga och med färre bekymmer. Man kan dra upp folk ur dikena, jag kan sjösätta bajamajan och hjälpa farsan när han kört fast med traktorn, köra hojar och snöskotrar på flaket, mm.
Sen kan man stå och hånle när dieselvärmaren fräser.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt

Jag skulle kunna ploga både gård och isbana. Ditcha släpvagnen när jag måste köra farsans alla ärenden eftersom jag inte har råd att betala hyra. Slippa skotta fram släp på skotersemester. Slippa släp när man hämtar material till något av byggprojekten på gården. Dra lös vänner och bekanta. Roa sig.

Äger förvisso ingen, men jag ser helt klart nyttan av en.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Allt som jag har gubbkombin till + mycket mer. Gubbkombin ska bort nu för jag är trött på den. Visst den går fort och cheyer från Jacobsberg blir 0,2 % kåtare av den men man sitter bra i Långforden, man ser bättre, den är billigare att äga och med färre bekymmer. Man kan dra upp folk ur dikena, jag kan sjösätta bajamajan och hjälpa farsan när han kört fast med traktorn, köra hojar och snöskotrar på flaket, mm.
Sen kan man stå och hånle när dieselvärmaren fräser.

Det är ett väldans snack om långforden. Den har helt gått mig förbi.
Vad är det för bil?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Det är ett väldans snack om långforden. Den har helt gått mig förbi.
Vad är det för bil?

Ford F350 4x4 -96 med 7.3 liter turbodiesel. Min bäjbi.

Ska lägga upp lite renoveringsbilder när den blir klar om någon vecka. Det som skulle ett enkelt knutkorsbyte råkade bli totalrenovering av framaxel med nya lager, lagerbanor, damasker, mm samt nytt avgassystem, underredsbehandling, skärmbreddare, stereo+högtalare och nya hjul men de kommer inte för ens om några veckor.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Jag vill så in i helvete, men det finns ett par problem... Det som talar för en köp just nu är att jag för första gången på länge sitter på en liten summa pengar som jag väl egentligen kan göra lite som jag vill med (ca 30k). Problemet är att jag har många andra hobbyer och saker som tar pengar, och det i samband med ingen fast inkomst gör att jag nog dels borde spara en del av pengarna och dels måste låta dem gå till annat också... Och som om inte det vore nog har jag precis påbörjat bygget av en Super Seven replika, som också kommer kosta pengar... Det känns inte som att en pickis, oavsett hur feta de är, är vad pengarna borde gå till just nu tyvärr...:(

Och så länkar du till en av de fetaste fårrdjävlarna man någonsin sett, man blir förbannad!:mad: Dock ingen diesel, och det vill man ju ha... Kanske köpa denna och ta drivlinan ifrån?
http://www.blocket.se/uppsala/Ford_F250_29361855.htm?ca=23_10&w=3
Nej visst ja, pengabrist var det ju:huvet

De andra två hade jag hittat sen innan också och är sugen som fan... Den svarta är asfrän, men lite osäker blir man ju med lådan och sådär... Den andra har potential, men kommer kosta innan den blir precis som jag vill ha den... Faan Teo, ge mig din långford istället så är problemet ur världen:D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
De andra två hade jag hittat sen innan också och är sugen som fan... Den svarta är asfrän, men lite osäker blir man ju med lådan och sådär...

Fan 700-lådor växer ju på trän! Det är bara att hitta en sån för ett par tusen eller lämna den i pickisen som inbyteslåda.

Billig bil att äga så det är en ekonomisk investering :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fan 700-lådor växer ju på trän! Det är bara att hitta en sån för ett par tusen eller lämna den i pickisen som inbyteslåda.

Billig bil att äga så det är en ekonomisk investering :)

Förvisso, men man ska väl gärna hitta en dieseldito också så att den inte varvar satan?

Jo, det är väl sant... Men man ska ju ha råd att köpa också:( Dessutom vill jag ha långflak, som du:tummenupp Shortbeds ser så korta och bulliga ut... Fullsize ska det vara:yoparty Och diesel och 4x4 också, basta!

Edit: Vad är det för flak på den svarta chevan? Original? Gillar den lite buligare formen, undrar om det finns längre varianter med samma utseende? Skulle man kunna byta till ett sånt på en sån här:
http://www.blocket.se/kiruna/Ford_F250_Tri_Star_30833833.htm?ca=23_10&w=3
Möjligen?:)

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Förvisso, men man ska väl gärna hitta en dieseldito också så att den inte varvar satan?

Jo, det är väl sant... Men man ska ju ha råd att köpa också:( Dessutom vill jag ha långflak, som du:tummenupp Shortbeds ser så korta och bulliga ut... Fullsize ska det vara:yoparty Och diesel och 4x4 också, basta!

Edit: Vad är det för flak på den svarta chevan? Original? Gillar den lite buligare formen

Den har 6,5-fotsflak men 1,5 hytt så den är lika lång som forden. Den har skärmbreddare. Det är det som får den att se bullig ut.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Den har 6,5-fotsflak men 1,5 hytt så den är lika lång som forden. Den har skärmbreddare. Det är det som får den att se bullig ut.

Ah förstår. Ser ändå knas ut, men kan ju vara 1,5-hytten som gör det... Vafan, varför finns det ingen snorbillig 4wd fullsize dieselpickis med enkelhytt i bra skick inom rimligt avstånd för?:(

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Ah förstår. Ser ändå knas ut, men kan ju vara 1,5-hytten som gör det... Vafan, varför finns det ingen snorbillig 4wd fullsize dieselpickis med enkelhytt i bra skick inom rimligt avstånd för?:(

Äh fan åk swebuss och dunka hem i pickisen.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Äh fan åk swebuss och dunka hem i pickisen.

Mjo, men då gäller det ju också att den är skattad, besiktigad och körduglig... Sen är jag väl inte jättesugen på att åka hur långt som helst heller, man ska ju orka köra hem också. Kan väl sträcka mig upp till stockholm och strax däröver... Och så finns allt roligt på typ dubbla avståndet, det är ju fan!:mad:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Skulle jag har en pickis skulle det bli en sån här:

hzj79_211.jpg

Är mer sugen på en sån här. En dag ska jag ha en.

Bifogat

• MAN.JPG
    MAN.JPG
    19.9 KB · Visningar: 72

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Mjo, men då gäller det ju också att den är skattad, besiktigad och körduglig... Sen är jag väl inte jättesugen på att åka hur långt som helst heller, man ska ju orka köra hem också. Kan väl sträcka mig upp till stockholm och strax däröver... Och så finns allt roligt på typ dubbla avståndet, det är ju fan!:mad:

Äh vaffan det ä ju bara å åk! Lite skön country sen dunkar man på fint! Fräschare bilar norrifrån dessutom.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Äh vaffan det ä ju bara å åk! Lite skön country sen dunkar man på fint! Fräschare bilar norrifrån dessutom.

Förvisso sant... Då var det bara pengaproblemen kvar...:(

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Släpp alla andra inköp du har på listan Bushido.
Du måste ha en pickup.
Finns inte ord för att förklara hur nöjd man är när man sakta rullar fram på lägväxlen i skogen.
Sen kanske man kan köra bättre och i skogen med nån fjantig suzukijepp eller liknande, men det är fan så mycket roligare att rulla fram med 2,5 ton och v8.
Sen åkar man så sjukt kungligt i dom, kanske mullrar och skakar lite. Men man sitter en halvmeter över resten av alla andra trafikanter och hytten är vääääääldigt rymlig.

Nån gång kanske det känns jobbigt när man står vid pumpen, men det försvinner snabbt när man vaknar på morgonen och vet att man få gå ut och starta i gång 5,7 liter v8.
Och nu på vintern är det extra roligt, måste se ganska så kul ut när man kommer på fullt fyrhjulsställ med en över 5 meter lång bil. :)

En pickup är inte ett köp, det är en investering både ekonomiskt och i livskvalite.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping