Fejk big time.
Skulle han hissa den korgen hade han behövt följebil med hydraultank.
För att inte snacka om pumpen hade tagit halva baksätet...
Undra vilken bakfjäding dom har??
Kollar man in vilken belastning dom har på vändskivan är det konstigt att pickisarna inte slår en baklänges frivolt rätt in i deras egen röv o försvinner
Nja.
Det beror på hur stora kolvstänger man använder.
Hydraultanken behöver bara ta hand om den mängd olja som kolvstången tränger undan.
Till det behövs en högtryckspump.
Inte heller den tar mycket plats.
Hela idén med trailer är att lägga vikt mitt på dragbilen.
Slår runt gör det icke.
Så i teorin är ekipaget fullt möjligt.
Men konstruktionsmässigt tror jag inte bilen tål att man lägger på mer än ett par ton på flaket.
Så särskilt praktiskt är det inte.
Men de vanligare semitrailrarna man ser som fungerar som hästkärror, husvagnar och liknande fungerar fantastiskt bra.
Med samma ekipagelängd får man oerhört mycket mer utrymme (dragstångens längd plus en meter över flaket) och bättre fäste till både drivning och bromsar.
Blir dessutom lättmanövrerat vid backning.
En bra modell.
Som "racebuss" skulle det passa utmärkt.
Med samma ekipagelängd som med en vanlig husvagn så får man verkstadsdel på köpet.
Ner med stödbenen, så står den stadigt och bilen är fri.