Pickup-besatt.

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Eftersom det är en lastbil och ingen familjebil som skjuter bakdämparna om man sätter två fullvuxna i baksätet så är det inget problem.

Att det håller tvivlar jag inte på. Utom kanske i de mest extrema fallen.

Mina funderingar gäller snarare vad svensk byråkrati/Bilprovningen säger.
Så det inte blir något liknande: "Jaha, men den här är ju inte gjord för för att ha kula på flaket, då blir max släpvagnsvikt din förra lastvik du hade på flaket."

Fan va sugen man blir.
Ett nytt 10 x 2,5 meters Gooseneck-släp får man ju för under 60k... Sen ska man ju ha en bil också...

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag hade ett 6-tonssläp med 4 hästar samt utrustning (ca 8,5 ton totalt) bakom en -95'a Dodge 2500 med Cumminsspis och manuell när jag var och lekte Cowboy i Colorado 2004. Bilen hade lite högre laddtryck än original och lite mer diesel förstås.
I med lågen bara sen klättrade den som en bergsget i klippiga bergen, bara vägen var tillräckligt bred så tog den sig fram, oavsett lutningen, ofta på höjder över 2000 möh.

Fint turbovissel men lät man bara allt stå på tomgång 5 minuter innan man stängde av så var det lugnt.

Med mina svenska ögon sett så var det ett obegripligt överlass men i de inföddas ögon fullt normalt. Dom tar mer lass än vad man kan tro.

En annan hade ett mindre släp och bara 2 hästar, kanske 3-3,5 tot totalt efter sin 3500, han brydde sig inte ens att koppla in släpets bromsar, när jag frågade om det så fick jag svaret: " You crawl under the bed and look at the size of them drums on the rear axle, I don't worry when pulling such a small trailer"

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Att det håller tvivlar jag inte på. Utom kanske i de mest extrema fallen.

Mina funderingar gäller snarare vad svensk byråkrati/Bilprovningen säger.
Så det inte blir något liknande: "Jaha, men den här är ju inte gjord för för att ha kula på flaket, då blir max släpvagnsvikt din förra lastvik du hade på flaket."

Fan va sugen man blir.
Ett nytt 10 x 2,5 meters Gooseneck-släp får man ju för under 60k... Sen ska man ju ha en bil också...

Nja den måste ju så klart registreras och skrivas in i något register ihop med förarens blodgrupp och EKG.

:mad:

Men det är grymt att lägga lite av lasset på bilen så man får ner vikten i backen via drivhjulen i stället för att ha max 70 kg på en bil som i sig inte väger ett piss och sedan försöka dra en Targa 27.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Har för mig att det var några som försökte regga in en amerikansk husvagn efter pickis. Det gick inte. Kommer dock inte ihåg var jag läste det.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Har för mig att det var några som försökte regga in en amerikansk husvagn efter pickis. Det gick inte. Kommer dock inte ihåg var jag läste det.

Finns ju sådana inreggade. Men det är samma sak som att det finns F350/3500:eek:r som B-regg fast det torde vara omöjligt att styraupp.

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-

Om jag kommer ihåg rätt nu, så måste man regga in det samtidigt som ett ekipage, vid import.
Den kombinatonen som någon försökte sälja i Bilsport tror jag låg på ~1,5mille. Men det var ju några är sedan.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Denna då?
chevrolet pickup c/k 1500
lilla flaket 6 fot
extraljus båge med 2 ljus
fungerande 4x4
tripple x drag
bytt bensin pump och filter
oljor bytt i motor och låda
Säljes pris 29000 kr eller bytes mot 1 1/2 hytt
1598936800.jpg

http://www.blocket.se/gavleborg/Chevrolet_pickup_32069572.htm?ca=23_10&w=3

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Chevrolet Colorado, någon som har en ?

Jag har en -01 Chevrolet S10 (V6, 4WD) att köra endurohojen på, trevlig liten pickis men den börjar bli gammal och skiten, milen har rullat på.

Funderar på en Colorado istället, någon som kört en sån ett tag och kan ge lite input.

Den enda som har en Colorado i min bekantskapskrets har en -05'a som han köpte ny och sist jag frågade hade han bara kört 4000 mil med den så det var givetvis inga problem med den.

Har sålt gården och skogen så jag tror att det räcker gott med 2WD för mig.

Stampep

but why?
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
XRV750
Hade planerat att försöka få ner pickisen från baksidan och ev in i garaget i helgen.. med veckans snöfall sket det sig rätt rejält..
2wd med 275 breda sommarhjul, kommer få skotta tills jag inte vill se en spade igen känns det som.:huvet
får vänta tills det våras:mad:

Bifogat

• IMG_5156.jpg
    IMG_5156.jpg
    226.4 KB · Visningar: 68

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sketvrålet fick nya fälgar idag:banana
129_0908_02_z+treadwright_retreads_bfg+mickey_thompson_classic_wheels.jpg
Inte mina på bilden, men likasammadana:) Mickey Thompson Classic alufälgar 15x8 tum med Cooper Discoverer 31x10.5x15. Hyfsat med mönster kvar på däcken (ca 8mm), ej snedslitna, fälgarna i bra skick (ej skavda, ej sneda), kostade strax över 4000 kr plus frakt med bussgods:)
Bara fälgarna hade kostat någonstans därikring om man köpt nya, och nu fick jag ju däck också:tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Sketvrålet fick nya fälgar idag:banana
View attachment 328580
Inte mina på bilden, men likasammadana:) Mickey Thompson Classic alufälgar 15x8 tum med Cooper Discoverer 31x10.5x15. Hyfsat med mönster kvar på däcken (ca 8mm), ej snedslitna, fälgarna i bra skick (ej skavda, ej sneda), kostade strax över 4000 kr plus frakt med bussgods:)
Bara fälgarna hade kostat någonstans därikring om man köpt nya, och nu fick jag ju däck också:tummenupp

Najs! De hade nog kostat ganska mycket mer än så för bara fälgarna!

:tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Najs! De hade nog kostat ganska mycket mer än så för bara fälgarna!

:tummenupp

Nja, 100 dollar stycket sisådär från staterna, och sen frakt på det. Hade nog blivit ungefär detsamma skulle jag tro. Men som sagt, nu ingick ju däck också:tummenupp Nog en helt ok affär rent pengamässigt, men i och med att det var precis fälgarna jag gillar (passar mig perfekt, snygga och diskreta och helt i enlighet med namnet klassiskt stuk) så fick det väl kosta lite vad det nu kosta ville:) Hade ju tur som hittade ett par över huvud taget menar jag:) Längtar tills jag får hem dem och kan ut och montera, kommer sitta som en krocketklubba på skenbenet I tells ya!:banana

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
underbar tråd. De jävla bilarna är helt otroligt stora. inte mycket man ser framför sig vid rödljusen. Sitter här i en saab 95 och skrattar ihjäl mig. flera meter mellan bakljusena:D:yoparty

Bifogat

• IMAG0044.jpg
    IMAG0044.jpg
    114.2 KB · Visningar: 102

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Insåg precis att sen jag dök upp i tråden för en månad sen har antalet sidor mer än dubblats jämfört med vad det var då... Tråden är fyra år gammal:hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag har ju sagt det. Du semispammar ju!

Jamenförlåt då, det blir mycket aktivitet när man letar pickis aktivt:D Sen att det skrivs lika mycket efter inköp är en annan femma, då måste man ju diskutera allt som rör ägandeskapet av pickis:banana Det är du som är för långsam helt enkelt, köp dig en ny pickis och kom in i matchen!:tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...