Klyrre
Gudomlig sporthojare
Sitter hemma å skakar av abstinens nu =/... E så långt gånget att ja troligen skulle byta penitz mot en mysig truck nu ...
Sitter hemma å skakar av abstinens nu =/... E så långt gånget att ja troligen skulle byta penitz mot en mysig truck nu ...
...men i och med att det var precis fälgarna jag gillar (passar mig perfekt, snygga och diskreta och helt i enlighet med namnet klassiskt stuk) så fick det väl kosta lite vad det nu kosta ville Hade ju tur som hittade ett par över huvud taget menar jag Längtar tills jag får hem dem och kan ut och montera, kommer sitta som en krocketklubba på skenbenet I tells ya!
Grymt! Hjulen gör mycket av stuket. Själv sitter man och skakar över att inte ha fått göra något åt Långforden flera veckor. Nu är i alla fall mitt verktyg på väg och fälgarna kommer om någon vecka. Blir nog Cooper SST jallafall så får jag sälja dessa när jag hittar de däck jag verkligen vill ha billigt.
och sen blir det till att spana efter ordentligt grovmönstrade däck i den storleken... Boggers hade suttit fint men är för dyrt, så det blir väl något sånt här kan jag tänka:
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m26b0s495p59583
Tar sig nog fram helt ok i djupsnö
Tänk på att grovmönstrade däck för ett helvetes liv. Kul en stund men man orkar inte sitta i 50 mil med hjul som sjunger som tenorer.
Bra poäng, fast de grovmönstrade blir nog vinterdäck/eventuellt lekdäck. Inget jag tänker sitta och toura asfaltsväg med med andra ord
Förresten, hur breda däck kan man egentligen ha på fälgar? De jag köpt nu är 8 tum breda, vad kan jag ha för storlekar till det? 10.5 har jag hört ska gå bra, men hur skulle det funka med eventuellt lite större? Maxxis Buckshots (som är ett annat däck jag är lite sugen på) görs tydligen bara med 33x12.5x15, men det är nog för stort för 8 tums fälgar va?
Har å andra sidan hört sägas att "du kan ha så breda däck som hjulhusen tillåter" som svar på frågan om hur breda däck man kan ha på just 8 tums fälg, men 12.5 kanske är att ta i ändå?
12.5" funkar fint på 8" bredafälgar!
Fan vad fint, tack! Var lite orolig där att jag köpt för smala fälgar, men då ordnar sig allt alltså! Då blir det nog ett par buckshots till vintern!
Det du lärt dig om landsvägsdäck skall du glömma när det gäller terrängdäck.
Bara bra med rejält bredare däck än fälgar, ety det skyddar fälgkanten.
Tillsammans med mjuka stommar och lågt lufttryck får du en bil som vandrar på vägen.
Men driver jefflar i terrängen.
Har en King Cab -06, Hö hjullager fram började väsnas för 3 mån sen, in till Hedin bil (jävla krämare) 6000:- + moms, började kolla runt, de enda som hadde var MECA 3900:- ink moms
bytt och klart för en vecka sen, nu börjar vä hjullager väsnas.......suck....12000 mil........jag ska köpa en volvo 740 igen...
Hummer H1 har portalaxlar, fast det börjar bli svårt att hitta fina H1or.
Annars får man bygga själv med unimog portaler, om man inte vill köra unimog då alltså!
Hummer H1 har INGA portalaxlar. Det är IFS....
Hummer H1 har INGA portalaxlar. Det är IFS....
Inte valparna med b20 tror jag, men däremot efterföljaren tgb11 eller c303 som den också heter, den med b30, har portalaxlar.Jag har för mig att valparna hade portalaxlar.
Inte valparna med b20 tror jag, men däremot efterföljaren tgb11 eller c303 som den också heter, den med b30, har portalaxlar.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|