Pickup-besatt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Denna tycker jag verkar vettig. Bra pris med tanke på 6.2an. Synd med 2wd bara.. Men sugen blev jag!

Dessvärre verkar det som att jag får vänta lite med mitt köp, och se om jag får jobb nu efter skolan osv. Måste ju ha råd att äga den också.

http://www.blocket.se/goteborg/Chevrolet_pick_up_31958847.htm?ca=23_3&w=3

Är det där en fullsize?:va Ser liten ut...
Du kan dock inte köpa en 2wd, du bara kan inte. Hade min inte haft fyrhjulsdrift så hade jag som sagt fastnat det första jag gjorde med den. Och det var ändå bara en liten snöhög:fakta Man skaffar ju pickis bland annat just för att kunna köra genom decimeterdjup snö, där inga vanliga bilar klarar att ta sig fram. En 2wd pickis är ännu mer hjälplös än vanliga personbilar i dylikt väderlag;) Så nej, slå 2wd ur hågen och leta rätt på en vettig 4wd:)

Äh! Tjöp 4x4 så kan du hänga med på ewentüre sen.

Lyssna nu på farbror pickguru:tummenupp Ehm, det där lät fel...:va

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Spola av det med högtryck och borsta bort de värsta flagorna men det får inte bli plåtrent någonstans för då rinner linoljan av.

Som Klyrre säger så stelnar ju linoljan och blir linoxyl efter ett tag. Då får du en fin yta. Sen kan man ju spola på mer linolja över den gamla utan att behöva skrapa bort det som sitter i framtiden.

Dränka med avfettning och låta dra in först också kanske? För att bli av med åratal av insutten skit menar jag...
Precis vad jag hade tänkt:tummenupp

Förstår... Låter ju ganska smidigt då ja. Vi kör på den:) Penslar man på oljan bara eller vad gör man?:va

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Exakt! Sjukt smidigt och så kam man sticka in röret i huven, dörrar, inuti ramben, mm och bara dränka in allt så håller den sig fet å go sen.

Ser smidigt ut, men större grejer då? Kan man ladda lacksprutan med inolja på dunk eller så? För att gå över större ytor menar jag, den där lilla pipen och det lilla munstycket såg inte särskilt kapabla ut:D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ser smidigt ut, men större grejer då? Kan man ladda lacksprutan med inolja på dunk eller så? För att gå över större ytor menar jag, den där lilla pipen och det lilla munstycket såg inte särskilt kapabla ut:D

Jag blåste hela underredet på Långforden två gånger med de burkarna. Funkade finfint. Blir lite ålande men det blir det med lackspruta med och då har du slangar å jävelskap dessutom.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08

Lackspruta lär bli knepigt men avfettningsspruta bör funka, e de för tjockt så blanda i lite diesel :yoparty

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag blåste hela underredet på Långforden två gånger med de burkarna. Funkade finfint. Blir lite ålande men det blir det med lackspruta med och då har du slangar å jävelskap dessutom.

Jo, det har du ju rätt i...
Då ska det säkert funka för min del också, tack för det:tummenupp

Hur mycket går åt förresten?:va

Lackspruta lär bli knepigt men avfettningsspruta bör funka, e de för tjockt så blanda i lite diesel :yoparty

Vafan, kan ju inte tunna ut det redan tunna rostskyddet...:hihi

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
HAHAHA,jag döööör :tummenupp Den klibban kunde ju tom jag köra runt med :D

För att ha något med tråden att göra,har du kollat soppaförbrukningen nu med småkörningar i stan?
Vad drar en chevapickis i soppa,rent generellt villsäga?Både diesel och bensin.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
För att ha något med tråden att göra,har du kollat soppaförbrukningen nu med småkörningar i stan?
Vad drar en chevapickis i soppa,rent generellt villsäga?Både diesel och bensin.

Tankade fullt och har kört sisådär en tio mil sen dess, och har kört idel stadstrafik/uppvisningsturer (dvs en hel del gas-och-broms-och-gas-körning). Mätaren har knappt börjat röra sig från toppläget. Återkommer när jag fyller upp nästa gång:tummenupp

Man kan beställa på http://www.vistaprint.se/

PMa mig om du vill ha en högupplöst bild.

Klicka på beställ och rokka fett!

Borde gå att hitta billigare kan man tycka, de ville ju dessutom ha lika mycket för frakten som för klibban...:näsblod Men du får gärna skicka bilden så att jag kan lämna iväg den om jag skulle hitta något billigare alternativ, skickar PM:tummenupp

Last edited:

750SOHC

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2010
Hoj
Honda 750 café -75
Bushido;
Ett tips om du går på den där styrsnäckan, justera inte för hårt, då blir styrningen kärv och otrevligt. Det skall vara ett litet glapp i snäckan även när den är korrekt justerad.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Bushido;
Ett tips om du går på den där styrsnäckan, justera inte för hårt, då blir styrningen kärv och otrevligt. Det skall vara ett litet glapp i snäckan även när den är korrekt justerad.

Tack för tipset, ska tänka på det!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Har en liten fundering.
Vad är det som gäller för släpkärra kopplad till C-reggad pickup?
Är CE krav så fort man kopplar till ett släp (modell vanligt bilsläp)?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln