Pickup-besatt.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Funderar på att köpa en budget pickup, cheva s10 -98. Vortec V6 motorn. Jag ska mest köra lite hemmaikring, crossen till banan, skrot till tippen, bygghandeln etc så vill inte lägga för mkt dollares jag får den för 10´och den är i hyggligt skick. Känner inte till modellen själv något vidare men på nätet läser man mest skit om den, själv tycker jag det verkar vara mycket bruks pickis för pengarna?

Har en king cab du kan köpa.

en s10a för dem pengarna e skrot, sålde vår gamla med rasad motor för 10 papp.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Någon som vet om ett 8fots flak passar bolt on på en cheva ck/Silverado ext med 6.5fots flak?
Eller är det olika hjulbas på dom? :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Funderar på att köpa en budget pickup, cheva s10 -98. Vortec V6 motorn. Jag ska mest köra lite hemmaikring, crossen till banan, skrot till tippen, bygghandeln etc så vill inte lägga för mkt dollares jag får den för 10´och den är i hyggligt skick. Känner inte till modellen själv något vidare men på nätet läser man mest skit om den, själv tycker jag det verkar vara mycket bruks pickis för pengarna?

Jag har en Cheva S10 Blazer med vortec V6.

Det är amerikansk kvalitet rakt genom, nya fel varje dag, och fanskapet drar mer soppa än en större bil med V8.

Man fraktar arslet hyfsat bekvämt och pickisen är ju hyfsat praktisk.

Jag har hittils bytt fördelarlock och rotor, insugspackning, vattenpump och generator och jag vet att ett hjullager är tokslut.

Jag har haft bilen sen i somras.

Generatorn är väl delvis mitt fel, jag kablade igång en annan bil, det får man inte göra med amerikanska bilar med amerikanska generatorer, ty då brinner dom upp.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Nån här som har sett tv serien The Unit och vet vilken modell av Ford pickup som rollfiguren "mack" kör?

Ska finnas en sida motsvarande imdb som enbart är för fordon som är med i filmer men jag minns inte adressen.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Den du tänkte på?

Den serien ja, lyckades dock inte hitta nån vettig bild på bilen i fråga mer än den här framifrån

i098667.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

När jag som tonåring sommarjobbade med markplanering hade grävmaskinisten en Mercedes 350/450 SLC ombygg till Pickis, fast dom hade tillverkat en förlängd baklucka som öppnades elhydrauliskt som flaklock.

Det gick jättebra att frakta skopor och kvartsfat med olja med den bilen och som han själv sa, jag har råd och alla grävmaskinister vill inte åka Mazdapickis... (den enda pickis som var vanlig på den tiden såvitt jag minns)

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Du rööör inte min pickis!!! :7peta

Blev också lite sugen på den när den ploppa upp igår.. men ska försöka att inte besegras av köpkåtheten

DO IT

Åk och kolla på den, om den är hyfsat fräsch är det ett kap!
Dom är sjukt ovanliga 4wd skattebefriade diesel truckarna.

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
Jo, va ju riktigt bra pris! Byta låda gör man ju hyfsat snabbt! Eller kanske bara är att justera lite tom!
Billig bil när man inte kör så många mil per år!

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Jo, va ju riktigt bra pris! Byta låda gör man ju hyfsat snabbt! Eller kanske bara är att justera lite tom!
Billig bil när man inte kör så många mil per år!

Åk och handla dårå!

Finns ingen tid att tänka efter och vara förnuftig.
En pickis köper man på känsla.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...