Pickup-besatt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vill minnas att någon här köpte en röd F250 från -82 typ med enkelhytt.. Vet någon vem det var?

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Då har jag också köpt en pickup, äntligen.
Åkte och kollade på en Arizona importerad GMC Sierra -74 med 454 bigblock igår. Men jävlar sicket skrot.... dörrarna gick knappt att stänga, fönsterrutan höll på att trilla in i knäet när man skulle veva ner det, den startade knappt och gick sen inte bra heller. Detta var alltså en "mycket fin bil som går perfekt".... :va
På vägen därifrån tänkte jag: den där Forden jag såg på blocket, var inte den i närheten? Jodå den var inte så långt bort så vi körde och kolla på den i samma runda. I och för sig hade man blivit posetivt överaskad av allt efter det vraket, men gillade verkligen Forden och den gick fint i motor och låda.
Hämtade den idag, och tror jag gjorde en bra affär faktiskt. Det är en Ford f250 från 82 (skattebefriad i år) med 390 bigblock och c6 låda. Klarat sig bra från rost tycker jag. Helsoffa i bordellrött. Trivs bra i den än så länge! Den har dubbla tankar på 72 liter styck original, men en är borttagen. Funderar på att sätta dit en igen så man slipper tanka så ofta. View attachment 363651View attachment 363652View attachment 363653

Den här teo?

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Lite halvtrångt på nya arbetsplatsen. Men jag kommer nätt och jämnt in i parkeringsrutorna iaf :tummenupp

Bifogat

• DSC_0640.jpg
    DSC_0640.jpg
    239.4 KB · Visningar: 136

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Pilsnerhäck? Nja... Tryckte du på rätt länk?
http://www.usabil.nu/databas/Detalj.asp?ID=109134

Någon som har koll på vad man kan klämma in för däck mellan hjulhusen på en liten Dodge Ram 2500 97:a?
Går 35" in?

Aha sorry, citarade fel länk, menade såklart den på blocket för dryga 60.

Jag vet inte hur det är på dodgarna men förmodligen samma som chevorna?
Är det Ifs på dem?
på cheva brukar det gå med 33-34" original och 35or kräver en gnutta höjning 2-3" och en gnutta urkapning ur hjulhusen.

Sen beror det ju lite på offset också, jag tror 285/75-16 med et-8 nånstans är max på chevorna innan det börjar ta i. Och det är väl där nånstans och nosar på 34

Last edited:

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12

IFS
independent front suspension. Sitter ju torsion bar på cheva som man kan skruva upp lite vid behov för att få lite mer höjd. 154_0701_10_z+2002_chevrolet_2500_hd_4x4+torsion_bar.jpg

Är väl egentligen jävligt kass och tror inte dodgarna har det? Men det är ju ett alternativ för att få på nå större puckar.
Jag har sett folk med uppskruvad 1,5-2" fram, 2" puck bak och kapa lite hjulhus så får 35orna plats.

Last edited:

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Vet inte tror inte det sitter sådana där grejer på dodgen.

Sitter ju stelaxel fram på den.

Last edited:

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Vet inte tror inte det sitter sådana där grejer på dodgen.

Nä tror faktiskt dom har riktigt framvagn med riktig fjädring. Men vet inte säkert, jag läser mest cheva forum :p

Från det ena till det andra, nån som vet om man kan köra utan katt?
Har kommit fram till att min bil låter för lite, fudnerar på 3" från downpipe. men då ryker katten, kan man göra så? Blir det för ljudligt stoppar jag dit nån fullflödesdämpare men vill få bort originalhistorian och höra ltie turbovissel men vet inte om de blir felkoder o gnäll på besiktning och allt vad de är ?

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 bmw m1000xr
Börjar bli sugen på att skaffa en truck, men vad ska man ha?.
Krav:4*4,ska rymmas en sporthoj på flaket utan att fälla ner lämmen, b-korts reggad.
Hög bränsleförbrukning kvittar då jag kör mer mc än bil,bensin eller diesel kvittar också.
Stor motor och hög driftsäkerhet/lättskruvat är ett stort plus.
Budget 100-150k.

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Cheva 454 ss.
Iofs så vet jag inte om en sportmoppe får plats på flaket. Är väl rätt så korta flak på dessa?

Edit: krav 4x4 skrev du visst.
Ja, då får du väl handla valfri cummins diesel med stora flaket.
Köp till en kran så du kan lyfta upp hojen på flaket också :D

Edit igen: Sedan när du köpt pickis eller lämplig bil så måste du ju testa detta:
http://www.youtube.com/watch?v=unwujSVpZwA

Glöm inte att filma det också.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...