Fraden
Snart i någon skog nära dig!
Det går bra nu?
Är det avgasrör du har svetsat ihop?
Det går bra nu?
Nää fan någon måste faktiskt köpa min cheva nu
Ska köpa USA pickis igen. Funderar på en dodge 5,7 2014. Är de några åter kommande fel på den ? ( soppa pengar är ingen big deal de blir en firma bil)
Jag tillhör den lilla gruppen som finner pickisar av samtliga märken åtråvärda så länge de är najsa så klart. Samtliga har sina för och nackdelar samt gylldne årgångar att satsa på.
Duramaxen är grym för att de knappt ändrat den sedan introduktionen men jag är föga imponerad av IFS.
Powerstroken var grym i begynnelsen med minst rapporterade (allvarliga) fel men sedan 6,0 kom så har den fått sig en törn.. 6.7 levererar galen effekt från fabrik men har för mycket elektronik enligt mig.
Cummins 5.9 är ett hyfsat säkert kort men har haft lite knackiga val av dieselpumpar vissa år samt B58 blocksproblemet (har jag för mig att det kallades där blocken med B58 i motornumret ämnade spricka.
6,7:an vet jag lite om men den drar betydligt mer än 5.9.
Har inte läst om nån som haft problem med blocket på cumminsen, enda allvarliga felet jag känner till är styrstiftet framtill på blocket som kan leta sig ut och lägga sig lite fint mellan två drev. Är väl en dags arbete att fixa.
Utöver det verkar bägge 12 ventilarna odödliga, första 24 ventilarn hade som du sa lite problem med dieselpumpen åren 98,5-02.
Fummins och chummins är ju myntade begrepp menn inte sett nån som hängt i en detroit eller international diesel i en mopar
Cummins CR 03-06 här hyggligt stabila. Som många andra common rail behöver de hög rening på bränslet.
03 hade minst "strulprylar", då de varken hade kat eller egr, vilket är bra för förbrukning. Egr är ett otyg.
Min -03 hade gått närmare 50k mil när den bytte ägare, med original bränslesystem.
Däremot är övrigt i karossen ett frågetecken. Servospjäll till ventilation, bromspump, servo, mm..
En radpumpskonverterad 24v Cummins borde va nåt av de mest uthålliga som kan uppbringas.
Är själv inne på en 1500 5.7 nu, för att kunna klara sig på b-kort.
View attachment 410550
Sitter och planerar en eventuell USA semester nästa år och kollar så klart pickis. Det är ju helt stört vad mycket fina pickisar det finns bara i san francisco.
Skulle vara så jävla kul att köpa något sånt här och sen ta hem den efter 3 veckor.
http://sfbay.craigslist.org/eby/cto/4633903216.html
View attachment 410550
Sitter och planerar en eventuell USA semester nästa år och kollar så klart pickis. Det är ju helt stört vad mycket fina pickisar det finns bara i san francisco.
Skulle vara så jävla kul att köpa något sånt här och sen ta hem den efter 3 veckor.
http://sfbay.craigslist.org/eby/cto/4633903216.html
Äääh den såg ju nästan ut som min
Äääh den såg ju nästan ut som min
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|