Pickup-besatt.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Klart man måste ha flakbåge.
Jag har svetsat dit några ögglor också så man kan spänna fast lite vadsom/varsomhellst. Mycket användbart.
Sen e de grymt med lite extra belysning åt alla håll.
Lampor och däck är ju det som gör en pickis.
Tillbakatillframtiden hiluxen :fakta :D
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Ja man kanske skulle lägga ner det där med bilar och fortsätta med motorcyklar istället. Dom går ju iaf att skruva med. Nu har chevajäveln börjat strula igen ..:huvet
 

hbdykab

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2014
Ska köpa USA pickis igen. Funderar på en dodge 5,7 2014. Är de några åter kommande fel på den ? ( soppa pengar är ingen big deal de blir en firma bil)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ska köpa USA pickis igen. Funderar på en dodge 5,7 2014. Är de några åter kommande fel på den ? ( soppa pengar är ingen big deal de blir en firma bil)

Antar att det lutar åt en 1500. I så fall Slits leder och så en del, annars är det väl mest elektronik som på alla andra moderna bilar.
 

hbdykab

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2014
Jo de blir en 1500, är egentligen allergisk mot bensin bilar men diesel är ju sjukt dyra och aningen för tunga för b kort.
 

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Jag tillhör den lilla gruppen som finner pickisar av samtliga märken åtråvärda så länge de är najsa så klart. Samtliga har sina för och nackdelar samt gylldne årgångar att satsa på.

Duramaxen är grym för att de knappt ändrat den sedan introduktionen men jag är föga imponerad av IFS.

Powerstroken var grym i begynnelsen med minst rapporterade (allvarliga) fel men sedan 6,0 kom så har den fått sig en törn.. 6.7 levererar galen effekt från fabrik men har för mycket elektronik enligt mig.

Cummins 5.9 är ett hyfsat säkert kort men har haft lite knackiga val av dieselpumpar vissa år samt B58 blocksproblemet (har jag för mig att det kallades där blocken med B58 i motornumret ämnade spricka.
6,7:an vet jag lite om men den drar betydligt mer än 5.9.

Har inte läst om nån som haft problem med blocket på cumminsen, enda allvarliga felet jag känner till är styrstiftet framtill på blocket som kan leta sig ut och lägga sig lite fint mellan två drev. Är väl en dags arbete att fixa.
Utöver det verkar bägge 12 ventilarna odödliga, första 24 ventilarn hade som du sa lite problem med dieselpumpen åren 98,5-02.
Fummins och chummins är ju myntade begrepp menn inte sett nån som hängt i en detroit eller international diesel i en mopar :tungan
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Cummins CR 03-06 här hyggligt stabila. Som många andra common rail behöver de hög rening på bränslet.
03 hade minst "strulprylar", då de varken hade kat eller egr, vilket är bra för förbrukning. Egr är ett otyg.
Min -03 hade gått närmare 50k mil när den bytte ägare, med original bränslesystem.
Däremot är övrigt i karossen ett frågetecken. Servospjäll till ventilation, bromspump, servo, mm..

En radpumpskonverterad 24v Cummins borde va nåt av de mest uthålliga som kan uppbringas.

Är själv inne på en 1500 5.7 nu, för att kunna klara sig på b-kort.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Har inte läst om nån som haft problem med blocket på cumminsen, enda allvarliga felet jag känner till är styrstiftet framtill på blocket som kan leta sig ut och lägga sig lite fint mellan två drev. Är väl en dags arbete att fixa.
Utöver det verkar bägge 12 ventilarna odödliga, första 24 ventilarn hade som du sa lite problem med dieselpumpen åren 98,5-02.
Fummins och chummins är ju myntade begrepp menn inte sett nån som hängt i en detroit eller international diesel i en mopar :tungan

Har en artikel om det i något nummer av Diesel Power Magazine... Det börjar tydligen lägga kylvatten. Står även om styrstiftet där.

Anledningen till att man skapar "Fuminsar" är mest för det jag skrev om Powerstrokens nederlag med 6.0:an. Inget kul att satsa på samt att sexan är betydligt billigare att plocka ur hög effekt ur. Dessutom svårt att klämma ner en Powerstroke i en ram då den är betydligt större än bensinåttorna de har.

12-ventilarna är fina maskiner :) Även de senaste common rail-5,9:eek:rna..

Har en annan DP-Magazine där de stoppar en Duramax i en Ford som varit bensinare.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Cummins CR 03-06 här hyggligt stabila. Som många andra common rail behöver de hög rening på bränslet.
03 hade minst "strulprylar", då de varken hade kat eller egr, vilket är bra för förbrukning. Egr är ett otyg.
Min -03 hade gått närmare 50k mil när den bytte ägare, med original bränslesystem.
Däremot är övrigt i karossen ett frågetecken. Servospjäll till ventilation, bromspump, servo, mm..

En radpumpskonverterad 24v Cummins borde va nåt av de mest uthålliga som kan uppbringas.

Det är det som är det fina med 7.3:an. Man kan köra vilken soppa som helst genom den utan att den ger upp. Ingen kolvpump som måste smörjas av bränslet... Men en 24v med marinpumpen vore ballt :tummenupp

Är själv inne på en 1500 5.7 nu, för att kunna klara sig på b-kort.

Jag kör F350, 7.3L på b-kort :)
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
00U0U_iYwFHgTWKkD_600x450.jpg

Sitter och planerar en eventuell USA semester nästa år och kollar så klart pickis. Det är ju helt stört vad mycket fina pickisar det finns bara i san francisco.

Skulle vara så jävla kul att köpa något sånt här och sen ta hem den efter 3 veckor.

http://sfbay.craigslist.org/eby/cto/4633903216.html
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
View attachment 410550

Sitter och planerar en eventuell USA semester nästa år och kollar så klart pickis. Det är ju helt stört vad mycket fina pickisar det finns bara i san francisco.

Skulle vara så jävla kul att köpa något sånt här och sen ta hem den efter 3 veckor.

http://sfbay.craigslist.org/eby/cto/4633903216.html

Den var så fin att det gjorde ont! Jag planerar också en trip till staterna. Ska renovera upp min pickis och behöver ny bil men vill inte ha något annat så det får bli en till F350 så jag tänkte dra och köpa en där, fixa till den lite och sen roadtrippa lite innan jag skeppar hem.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Äääh den såg ju nästan ut som min :D

Din hade kanske gått att sälja om det fanns någon bild på den och lite information. Har ju hängt i den här tråden sen begynnelsen men är fortfarande ganska osäker på vad för bil du har. Det jag vet, är att du vill sälja utan att behöva fota den.
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top