Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men låt honom vänta tills han är 16 och gå till en seriös studio som tex East Street.
Risken är att han piercar sig själv. Fråga mina föräldrar. När jag fyllde 16 tyckte de således det var bättre att jag gjorde de där hålen på riktigt än att sticka hål på mig själv med jämna mellanrum. Dock fick jag ju betala kalaset själv. Så generösa ville inte ens mina föräldrar vara med detta.
Men låt honom vänta tills han är 16 och gå till en seriös studio som tex East Street.
En piercing är inte hela världen. Det läker ihop, går att ta bort under släktmiddagar osv. Själv har jag Inte massa fula ärr. Klart det finns en sådan risk. Men då är det nog ett större tilltag att göra en tatuering. Har en kompis som är flera piercingar, dock inte stora fula ringar. Men men, hon klarar sig utmärkt i samhället och har normala vänner osv.
Personligen föredrar jag piercingar som går att dölja när man vill osv. Dvs, jag skulle inte vilja ha någon i ögonbrynet själv. Men om den nu saboterar hans möjlighete ri samhället så tar han nog bort den själv.
Det börjar med en piercing, snart kräver han att du ska köpa ut och sen ska du beställa strippor åt honom
Skämt åsido, håll ungen i strama tyglar så länge du kan men ge honom något annat istället som han kommer ha nytta av senare i livet. Säg att du tar med honom på dyklektioner istället för piercing om han väntar tills han blir 18.
Man måste vara sträng mot ungjävlarna, annars blir de som migNu är jag så jävla intelligent så det gick bra ändå men har du en normalbegåvad unge så kan det gå värre. Så blev det för min lillebror, han är inte så skarp och det sket sig rejält
![]()
Jag lovar att vi har seriösa studios även i Linköping, det är rejält onödigt att åka till Tokholm för att pierca sig.
Jag ser inget problem med det men vänta tills han fyller 16 ska han göra, det tycker jag är ett krav. Och gör han det själv får han också skylla sig själv, det är bekvämare i en riktig studio. Ögonbrynet är dessutom ganska diskret och ärren syns knappt om det skulle vara så att han plockar ur dem.
Jo han "hotade" givetvis med att fixa det själv. Typisk tonårspsykologi. Men så väl känner jag honom att jag kan genomskåda den bluffen. Så tuff är han inte.
Jo jag kör stenhårt med mutor, vad tror du språkresan var!
Många olika bud här på om det blir R eller inte när man tar bort piercingen!
I Uppsala är gränsen 14 utan målsmans sällskap. Jag gör tragus/ näsa och brosk i öra och har gränsen 14 år. I framtiden kommer navel även och ev ögonbryn. På dom senare två kommer jag nog ha 16 års gräns iaf.
Jag skulle säga åt honom att vänta tills han är 18..vill han fortfarande då så visst. Just ögonbrynspiercingar ärrar fult när man låter dom växa igen. Kul nu inte kul sen!
I Uppsala är gränsen 14 utan målsmans sällskap.
Jo jag kör stenhårt med mutor, vad tror du språkresan var!![]()
Men ingen reagerar när 4 åriga Maja har tagit hål i BÅDA öronen!!!!ett!!!!!!
Det är ingen livsomvälvande procedur. Det är ett smycke.
Måste man vara "proper" vid något tillfälle så är det bara att ta ur opch sen sätta tillbaka när 40-talisterna har vandrat hem igen! =)
JetTe EnkELt
Man kan inte rå för om man inte har fötts med ett fördelaktigt ansikte, men man oavsett vilket så är det genom ett propert yttre & ett gott inre som man blir bedömd. En piercing ger inget gott intryck.
Vem ska han ge ett propert intryck för? Banktjänstemannen? Chefen? Nä då är nog tjejerna och polarna viktigare. Den bedömningen som folk pratar om här är väl möjligtvis att hans skolarbete ska bli bedömt och jag tror då det är fruktansvärt liten chans att han får lägre betyg för att han har en piercing i ögonbrynet. Ifall såna småsaker skulle spela någon roll så skulle ingen klara högstadiebetygen.
En språkresa är fan inte mycket att komma med![]()
Jag fick en 2-veckorsresa till Frankrike, en 125:a, pengar mm men ändå så stack jag iväg till en tatuerare när jag ville ha en tatuering när jag var 14. Tilläggas bör att jag tjatade på min pappa och sa till honom att jag fick för morsan *de är skilda sen jag var liten knodd och bor i olika städer* så han fixade så att en tatuerarkompis till honom tatuerade mig. Jag var bra på att spela ut dem mot varandra
Du får nog lägga på den smöriga linjen, hade min pappa bett mig snällt att INTE tatuera mig och istället gett mig en muta värd nånting så hade jag nog tagit det.
Detta är ju den linje man får ta om man inte agar sina ungar ordentligt, jag har ifrågasatt mitt beteende som ungdom inför mina föräldrar flertalet gånger och frågat varför de inte bankade vett i mig. Det hade nog inte gjort saken värre åtminstone...
Det är väl ingen jävel som låter sin 4-åriga dotter ta hål i öronen!? Och även om det nu är det så är det ju en liiiiiten skillnad på hål i öronen och ring i ögonbrynet, eller så säg?
Fan, jag tycker även att vi ska införa skoluniform så att vi slipper se ungjävlar med brallorna nere vid anklarna eller lösaktiga småflickor som visar stringtrosorna. Ok, vore jag 15 år så skulle jag också vilja se sånt. Men jag skulle itne låta mina ungar se ut så.
Det är bara till det sämre att låta ungarna se ut och göra vad som helst.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |