Piercing om man bara är 15år?

Skall min son få pierca sig?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Fan om han vatt på språkresa är nog att han vill ha en piercing det minsta du ska bekymra dig över :D

I övrigt så tycker jag 15 är lite väl ungt skulle låta honom vänta tills han var 18 så kan han ta beslutet själ utan er inblandning.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det börjar med en piercing, snart kräver han att du ska köpa ut och sen ska du beställa strippor åt honom :fakta
Skämt åsido, håll ungen i strama tyglar så länge du kan men ge honom något annat istället som han kommer ha nytta av senare i livet. Säg att du tar med honom på dyklektioner istället för piercing om han väntar tills han blir 18.
Man måste vara sträng mot ungjävlarna, annars blir de som mig :mad: Nu är jag så jävla intelligent så det gick bra ändå men har du en normalbegåvad unge så kan det gå värre. Så blev det för min lillebror, han är inte så skarp och det sket sig rejält :D

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Men låt honom vänta tills han är 16 och gå till en seriös studio som tex East Street.

Jag lovar att vi har seriösa studios även i Linköping, det är rejält onödigt att åka till Tokholm för att pierca sig. :tungan

Jag ser inget problem med det men vänta tills han fyller 16 ska han göra, det tycker jag är ett krav. Och gör han det själv får han också skylla sig själv, det är bekvämare i en riktig studio. Ögonbrynet är dessutom ganska diskret och ärren syns knappt om det skulle vara så att han plockar ur dem.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
I Uppsala är gränsen 14 utan målsmans sällskap. Jag gör tragus/ näsa och brosk i öra och har gränsen 14 år. I framtiden kommer navel även och ev ögonbryn. På dom senare två kommer jag nog ha 16 års gräns iaf.
Jag skulle säga åt honom att vänta tills han är 18..vill han fortfarande då så visst. Just ögonbrynspiercingar ärrar fult när man låter dom växa igen. Kul nu inte kul sen!

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Det finns väl ingen "skriven" åldersgräns för just piercingar? Det som styr är studions satta åldersgräns och om du kommer in med din grabb och säger att det är ok så tror jag inte att många skulle neka honom en liten piercing.
Jag personligen fick göra mitt första hål (i ögonbrynet) när jag var 15 och den sitter kvar fortfarande, 10 år senare, känner mig lite naken när jag tar ur den faktiskt.

Låt grabben göra det, inte värsta grejjen. Som sagt, vill han inte ha det kvar så är det bara att plocka ur. Ärren som blir är knappt synliga om man inte vet att det ska vara ett ärr just där.

/// Robban

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Risken är att han piercar sig själv. Fråga mina föräldrar. När jag fyllde 16 tyckte de således det var bättre att jag gjorde de där hålen på riktigt än att sticka hål på mig själv med jämna mellanrum. Dock fick jag ju betala kalaset själv. Så generösa ville inte ens mina föräldrar vara med detta.
Men låt honom vänta tills han är 16 och gå till en seriös studio som tex East Street.
En piercing är inte hela världen. Det läker ihop, går att ta bort under släktmiddagar osv. Själv har jag Inte massa fula ärr. Klart det finns en sådan risk. Men då är det nog ett större tilltag att göra en tatuering. Har en kompis som är flera piercingar, dock inte stora fula ringar. Men men, hon klarar sig utmärkt i samhället och har normala vänner osv.

Personligen föredrar jag piercingar som går att dölja när man vill osv. Dvs, jag skulle inte vilja ha någon i ögonbrynet själv. Men om den nu saboterar hans möjlighete ri samhället så tar han nog bort den själv.

Jo han "hotade" givetvis med att fixa det själv. Typisk tonårspsykologi. Men så väl känner jag honom att jag kan genomskåda den bluffen. Så tuff är han inte. :)

Det börjar med en piercing, snart kräver han att du ska köpa ut och sen ska du beställa strippor åt honom :fakta
Skämt åsido, håll ungen i strama tyglar så länge du kan men ge honom något annat istället som han kommer ha nytta av senare i livet. Säg att du tar med honom på dyklektioner istället för piercing om han väntar tills han blir 18.
Man måste vara sträng mot ungjävlarna, annars blir de som mig :mad: Nu är jag så jävla intelligent så det gick bra ändå men har du en normalbegåvad unge så kan det gå värre. Så blev det för min lillebror, han är inte så skarp och det sket sig rejält :D

Jo jag kör stenhårt med mutor, vad tror du språkresan var! :gnissla

Jag lovar att vi har seriösa studios även i Linköping, det är rejält onödigt att åka till Tokholm för att pierca sig. :tungan

Jag ser inget problem med det men vänta tills han fyller 16 ska han göra, det tycker jag är ett krav. Och gör han det själv får han också skylla sig själv, det är bekvämare i en riktig studio. Ögonbrynet är dessutom ganska diskret och ärren syns knappt om det skulle vara så att han plockar ur dem.

Jo det finns en riktigt seriös studio här i stan, hur svårt kan det förresten vara att sticka ett litet hål på nån. :D

Många olika bud här på om det blir R eller inte när man tar bort piercingen! :va

Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jo han "hotade" givetvis med att fixa det själv. Typisk tonårspsykologi. Men så väl känner jag honom att jag kan genomskåda den bluffen. Så tuff är han inte. :)

Många olika bud här på om det blir R eller inte när man tar bort piercingen!

Jag fick inte för mina föräldrar och då letade jag upp en lagom skum kille. Han tog typ 200kr och hade sin "studio" i köket. Blev så där halvbra. Tror inte det är svårare nu är då. Fast du ska ju inte ge efter för hot, men jag hoppas han blir en rebell.

Nu är det ca 9 år sen jag tog ut min är ärren syns knappt. Jag känner dem men ingen ser dem. Syndes lite i början men det är nog för att jag gjorde hålet lite väl långt in.

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
I Uppsala är gränsen 14 utan målsmans sällskap. Jag gör tragus/ näsa och brosk i öra och har gränsen 14 år. I framtiden kommer navel även och ev ögonbryn. På dom senare två kommer jag nog ha 16 års gräns iaf.
Jag skulle säga åt honom att vänta tills han är 18..vill han fortfarande då så visst. Just ögonbrynspiercingar ärrar fult när man låter dom växa igen. Kul nu inte kul sen!

så vilken fjortis som helst kan komma in till dig o få en piercing utan att föräldern ens vet om det? låter ju klokt.. man har ju alltid vettiga tankar i pubertets-åldern.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Dessutom borde du väl oroa dig för vad de här pcdataspelen och våldsamma filmerna gör med honom? Och internet! Vad ska det vara bra till? Bara snusk och våld, ungarna blir ju inte kloka. Nä annat var det när vi var små, lekte med kottar och sprang i skogen. Dessutom ville man ju arbeta hårt när man var ungdom, vad fan är det för fel på ungdomarna idag?

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Jag röstade nej. Varför? För det första är det fult för det andra...ehh för att det är fult.

Säg nej!

Min nu 17-åriga dotter har tjatat några år men har lugnat sig nu till pappas stora glädje. Istället har hon börjat kolla ordentligt på tatueringar, vilket gör det lite svårare eftersom både jag och min sambo har gjort ganska mycket på huden på senare år.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Du behöver inte ursäkta dig för dina åsikter. Jag håller med dig till fullo. Att pierca sig så att det är synligt är inget annat än "White Trash". När folk dessutom gör det i ansiktet av alla ställen så är skadan total.

Man kan inte rå för om man inte har fötts med ett fördelaktigt ansikte, men man oavsett vilket så är det genom ett propert yttre & ett gott inre som man blir bedömd. En piercing ger inget gott intryck.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

En språkresa är fan inte mycket att komma med :fakta
Jag fick en 2-veckorsresa till Frankrike, en 125:a, pengar mm men ändå så stack jag iväg till en tatuerare när jag ville ha en tatuering när jag var 14. Tilläggas bör att jag tjatade på min pappa och sa till honom att jag fick för morsan *de är skilda sen jag var liten knodd och bor i olika städer* så han fixade så att en tatuerarkompis till honom tatuerade mig. Jag var bra på att spela ut dem mot varandra :D
Du får nog lägga på den smöriga linjen, hade min pappa bett mig snällt att INTE tatuera mig och istället gett mig en muta värd nånting så hade jag nog tagit det.
Detta är ju den linje man får ta om man inte agar sina ungar ordentligt, jag har ifrågasatt mitt beteende som ungdom inför mina föräldrar flertalet gånger och frågat varför de inte bankade vett i mig. Det hade nog inte gjort saken värre åtminstone...

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Men ingen reagerar när 4 åriga Maja har tagit hål i BÅDA öronen!!!!ett!!!!!!
Det är ingen livsomvälvande procedur. Det är ett smycke.
Måste man vara "proper" vid något tillfälle så är det bara att ta ur opch sen sätta tillbaka när 40-talisterna har vandrat hem igen! =)

JetTe EnkELt

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Men ingen reagerar när 4 åriga Maja har tagit hål i BÅDA öronen!!!!ett!!!!!!
Det är ingen livsomvälvande procedur. Det är ett smycke.
Måste man vara "proper" vid något tillfälle så är det bara att ta ur opch sen sätta tillbaka när 40-talisterna har vandrat hem igen! =)

JetTe EnkELt

Det är väl ingen jävel som låter sin 4-åriga dotter ta hål i öronen!? Och även om det nu är det så är det ju en liiiiiten skillnad på hål i öronen och ring i ögonbrynet, eller så säg?
Fan, jag tycker även att vi ska införa skoluniform så att vi slipper se ungjävlar med brallorna nere vid anklarna eller lösaktiga småflickor som visar stringtrosorna. Ok, vore jag 15 år så skulle jag också vilja se sånt. Men jag skulle itne låta mina ungar se ut så.
Det är bara till det sämre att låta ungarna se ut och göra vad som helst.

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Jag gjorde en piercing i ögonbrynet när jag var 15, dock utan föräldrars tillåtelse. Jag hade den väl i cirka 2-3år.

Morsan sa inte så mycket utan tyckte att jag fick skylla mig själv och tyckte jag det var snyggt så kunde jag behålla den.
Farsan blev galen och ville få reda på vilken studio som hade gjort det så han kunde åka åka dit och läxa upp dom.

Skulle jag få chansen att pierca mig idag skulle jag inte valt något i ansiktet. Dock har jag alltid varit sugen på att ta en i tungan, men det har aldrig blivit av, och jag skulle nog ändå ta ut den efter någon månad.

Låt grabben lära lite av sina egna misstag så att säga, men ta reda på lite vart han ska göra den så det är en seriös studio, med steriliserade grejer.

Är det bara öronen det gäller så tycker jag inte det är nått att snacka om. Jag har piercat mig själv 3-4 gånger i öronen. Samt piercat polare i öronen, läpparna "EJ blyg". Det läcker oftast ihop och syns aldrig sen och man kan töja det hemma själv om man vill ha lite större.

Dock höjer jag ett varningen finger för att pierca högt upp på örat "där all brosk finns" väligt stor risk att man får ärrbildningar som växer sig som en knöl utanför hållet. Det ser inte så snyggt ut. Har hänt 2 kompisar.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Man kan inte rå för om man inte har fötts med ett fördelaktigt ansikte, men man oavsett vilket så är det genom ett propert yttre & ett gott inre som man blir bedömd. En piercing ger inget gott intryck.

Vem ska han ge ett propert intryck för? Banktjänstemannen? Chefen? Nä då är nog tjejerna och polarna viktigare. Den bedömningen som folk pratar om här är väl möjligtvis att hans skolarbete ska bli bedömt och jag tror då det är fruktansvärt liten chans att han får lägre betyg för att han har en piercing i ögonbrynet. Ifall såna småsaker skulle spela någon roll så skulle ingen klara högstadiebetygen.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Vem ska han ge ett propert intryck för? Banktjänstemannen? Chefen? Nä då är nog tjejerna och polarna viktigare. Den bedömningen som folk pratar om här är väl möjligtvis att hans skolarbete ska bli bedömt och jag tror då det är fruktansvärt liten chans att han får lägre betyg för att han har en piercing i ögonbrynet. Ifall såna småsaker skulle spela någon roll så skulle ingen klara högstadiebetygen.

Jag tänkte snarast på att ge ett allmänt propert intryck. Det är precis lika fel som att var & varannan slyngel ska bada med underkläderna på nu för tiden. Gärna med badbrallorna nere vid knävecken så att märket på deras dyra fina kallingar ska synas.

• Gilla
Reaktioner: SGM

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
En språkresa är fan inte mycket att komma med :fakta
Jag fick en 2-veckorsresa till Frankrike, en 125:a, pengar mm men ändå så stack jag iväg till en tatuerare när jag ville ha en tatuering när jag var 14. Tilläggas bör att jag tjatade på min pappa och sa till honom att jag fick för morsan *de är skilda sen jag var liten knodd och bor i olika städer* så han fixade så att en tatuerarkompis till honom tatuerade mig. Jag var bra på att spela ut dem mot varandra :D
Du får nog lägga på den smöriga linjen, hade min pappa bett mig snällt att INTE tatuera mig och istället gett mig en muta värd nånting så hade jag nog tagit det.
Detta är ju den linje man får ta om man inte agar sina ungar ordentligt, jag har ifrågasatt mitt beteende som ungdom inför mina föräldrar flertalet gånger och frågat varför de inte bankade vett i mig. Det hade nog inte gjort saken värre åtminstone...

Jag tror en lyft plånbok gör mindre skada i långa loppet än en lyft hand. Så dina föräldrar gjorde kanske rätt ändå?

Min grabb är en duktig och snäll kille så jag har aldrig känt något behov eller lust till det senare. Han är inte superjobbigt tonårig heller. Tonårsdöttrar och cheyer i största allmänhet är säkert betydligt mer svårjobbade! :)

precious79

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
En puma
Det är väl ingen jävel som låter sin 4-åriga dotter ta hål i öronen!? Och även om det nu är det så är det ju en liiiiiten skillnad på hål i öronen och ring i ögonbrynet, eller så säg?
Fan, jag tycker även att vi ska införa skoluniform så att vi slipper se ungjävlar med brallorna nere vid anklarna eller lösaktiga småflickor som visar stringtrosorna. Ok, vore jag 15 år så skulle jag också vilja se sånt. Men jag skulle itne låta mina ungar se ut så.
Det är bara till det sämre att låta ungarna se ut och göra vad som helst.

Jag var tre dagar när jag tog hål i öronen...
För övrigt håller jag med dig till fullo:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...