Pierobon F042 lättviktsracer

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jäklar så läcker den blev! Hur är den att köra då? Måste ju vara grymt rolig. :yoparty
 

Näven

Medlem i SDK
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
F042 by NFR
Svenska Ducatiklubbens mästerskap 2013

SDK körde sitt klubbmästerskap den 31/5 och Nordic BoTT sin andra deltävling den 1/6. Jag deltog i SDKs klubbmästerskap. Med 28 deltagare i första loppet samt 25 i andra blev jag 12a i båda loppen. F042a gick fint och klarade sig bra mellan alla effektstinna vattenkylda Duccar. Här lite film från race 2.

[video]http://www.youtube.com/edit?video_id=ZcplO8v56fk[/video]
 
Last edited:

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
SDK körde sitt klubbmästerskap den 31/5 och Nordic BoTT sin andra deltävling den 1/6. Jag deltog i SDKs klubbmästerskap. Med 28 deltagare i första loppet samt 25 i andra blev jag 12a i båda loppen. F042a gick fint och klarade sig bra mellan alla effektstinna vattenkylda Duccar. Här lite film från race 2.

[video]http://www.youtube.com/edit?video_id=ZcplO8v56fk[/video]


Det funkade inget vidare. Du länkade till din edit-sida för din video.

Här är korrekt länk till själva videon:
http://www.youtube.com/watch?v=ZcplO8v56fk
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Kul att den tråden dök upp igen, hade helt missat den. Snyggt bygge!
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
"Back to basic", sug på den lite. Vad behövs egentligen för att ta sig runt på två hjul kring en roadracing bana (förutom all personlig utrustning)? Kalla mig gärna bakåtsträvare men jag tycker att dagen hojar är för effektstinna och till följd av detta måste ha hjälpmedel som antispinn för att hjälpa föraren att inte "highsida" ut ur kurvorna. Detta tillsamman med ABS ,"fly by wire" och annan elektronik som skall hjälpa föraren tycker jag förflyttar fokus från vad det handlar om. En motorcykel skall ha samspel och avvägning mellan vikt, chassi, däck, bromsar och effekt. Den skall på bästa sätt förmedla underlaget till föraren och vara lätthantering och samtidigt stabil. Det föraren som kör motorcykeln utan hjälpmedel och det är förarens skicklighet som är avgörande för hur fort det går.


Framför allt skall körglädjen sättas i första rummet.



Svårt att sammanfatta det bättre vad det hela med mc handlar om! Texten ovan är tagen från byggherrens blogg.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
"Back to basic", sug på den lite. Vad behövs egentligen för att ta sig runt på två hjul kring en roadracing bana (förutom all personlig utrustning)? Kalla mig gärna bakåtsträvare men jag tycker att dagen hojar är för effektstinna och till följd av detta måste ha hjälpmedel som antispinn för att hjälpa föraren att inte "highsida" ut ur kurvorna. Detta tillsamman med ABS ,"fly by wire" och annan elektronik som skall hjälpa föraren tycker jag förflyttar fokus från vad det handlar om. En motorcykel skall ha samspel och avvägning mellan vikt, chassi, däck, bromsar och effekt. Den skall på bästa sätt förmedla underlaget till föraren och vara lätthantering och samtidigt stabil. Det föraren som kör motorcykeln utan hjälpmedel och det är förarens skicklighet som är avgörande för hur fort det går.


Framför allt skall körglädjen sättas i första rummet.



Svårt att sammanfatta det bättre vad det hela med mc handlar om! Texten ovan är tagen från byggherrens blogg.

Så sant! Satt i helgen och pratade med bg (=Björn Gunnarsson) som förutom att köra IoM även har ett förflutet som 250räcer-pilot. Och det är ju det som är den optimala körupplevelsen. SÅKLART! Men tyvärr alldeles för mycket meka….
Men lätt, starkt, direkt kommunikation hoj-förare… :tummenupp

Kalasbygge förresten! Uppfyller kraven ovan!:tummenupp
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top