Hojen klar och startad, kolla bloggen.
Skitfin hoj!
Vad är gjort med motorn? Verkade vara fint gassvar i den
SDK körde sitt klubbmästerskap den 31/5 och Nordic BoTT sin andra deltävling den 1/6. Jag deltog i SDKs klubbmästerskap. Med 28 deltagare i första loppet samt 25 i andra blev jag 12a i båda loppen. F042a gick fint och klarade sig bra mellan alla effektstinna vattenkylda Duccar. Här lite film från race 2.
[video]http://www.youtube.com/edit?video_id=ZcplO8v56fk[/video]
Grymt fin racer.
Tänkte bara upplysa dig om att även internationella bloggar har hittat bilder på din hoj
http://bubblevisor.blogspot.se/
Kul att den tråden dök upp igen, hade helt missat den. Snyggt bygge!
"Back to basic", sug på den lite. Vad behövs egentligen för att ta sig runt på två hjul kring en roadracing bana (förutom all personlig utrustning)? Kalla mig gärna bakåtsträvare men jag tycker att dagen hojar är för effektstinna och till följd av detta måste ha hjälpmedel som antispinn för att hjälpa föraren att inte "highsida" ut ur kurvorna. Detta tillsamman med ABS ,"fly by wire" och annan elektronik som skall hjälpa föraren tycker jag förflyttar fokus från vad det handlar om. En motorcykel skall ha samspel och avvägning mellan vikt, chassi, däck, bromsar och effekt. Den skall på bästa sätt förmedla underlaget till föraren och vara lätthantering och samtidigt stabil. Det föraren som kör motorcykeln utan hjälpmedel och det är förarens skicklighet som är avgörande för hur fort det går.
Framför allt skall körglädjen sättas i första rummet.
Svårt att sammanfatta det bättre vad det hela med mc handlar om! Texten ovan är tagen från byggherrens blogg.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |