Du har rätt Mr Tekniksnille, jag är helt okunnnig.
Men faktum kvarstår väl att det handlar om att ni tycker att det är en mänsklig rättighet att kunna "dela med sig" av copyrightskyddat licensierat material till andra via nätet, eller har jag fel där också?
Handlar det inte om att kunna tanka ner filmer (eller musik) gratis istället för att betala för dom, som det alltid har fungerat?
förstår att gratis är jättegott, men någon gång måste festen ta slut.
Skratta så länge du kan Gottfried!
Hade de aktivt ansträngt sig för att för att stoppa brotten som utförts med deras produkt hade det varit en annan sak.
Resultat 1 - 10 av ungefär 48 900 000 vid sökning efter lost.torrent.
De bör åka dit så det visslar. De har medvetet hjälpt OCH SÅLT medel att begå brott.
Om någon medvetet säljer in färdiga brottsplaner, anordnar möten mm så visst är de medskyldiga? Hade de aktivt ansträngt sig för att för att stoppa brotten som utförts med deras produkt hade det varit en annan sak. Men vi vet alla att de istället uppmanar folk att bryta upphovsrätten. Jag menar bots som slänger upp releaser... det har de säkert ingen aaaaaning om
Det riktigt äckliga med PB är att de tjänar pengar på andra hederliga människors förlust. Mer parasit än så kan man inte bli. Att de sedan har ett politiskt mål med det hela är ju ungefär som att motivera skinnskallarnas framfärd i stan. Målet helgar medlen eller vilken skit man nu kläcker ur sig.
Jag börjar bli så gammal & dammig att det faktiskt känns BRA att gå & hyra en film, jag uppmuntrar den lilla butiken runt hörnet, + bidrar med lite pengar till filmindustrin..polarna tittar på mig som att jag är dum i huvet...
Du har rätt Mr Tekniksnille, jag är helt okunnnig.
Men faktum kvarstår väl att det handlar om att ni tycker att det är en mänsklig rättighet att kunna "dela med sig" av copyrightskyddat licensierat material till andra via nätet, eller har jag fel där också?
Handlar det inte om att kunna tanka ner filmer (eller musik) gratis istället för att betala för dom, som det alltid har fungerat?
förstår att gratis är jättegott, men någon gång måste festen ta slut.
Skratta så länge du kan Gottfried!
De bör åka dit så det visslar. De har medvetet hjälpt OCH SÅLT medel att begå brott.
Om någon medvetet säljer in färdiga brottsplaner, anordnar möten mm så visst är de medskyldiga? Hade de aktivt ansträngt sig för att för att stoppa brotten som utförts med deras produkt hade det varit en annan sak. Men vi vet alla att de istället uppmanar folk att bryta upphovsrätten. Jag menar bots som slänger upp releaser... det har de säkert ingen aaaaaning om
Det riktigt äckliga med PB är att de tjänar pengar på andra hederliga människors förlust. Mer parasit än så kan man inte bli. Att de sedan har ett politiskt mål med det hela är ju ungefär som att motivera skinnskallarnas framfärd i stan. Målet helgar medlen eller vilken skit man nu kläcker ur sig.
Borde man åtala Google?
E du på riktigt ??
Vad har dom SÅLT ?
Och om du menar att dom tjänat pengar på reklambanners så tycker du med andra ord att Swedie är en lika stor parasit ?
PS förkortningen skall vara TPB, inte PB
Bollen ligger hos film/musikindustrin att reformera sig. Hur svårt kan det vara?
Skojar du? Finns ju hur många trådar om tv-licensbrott, fortkörning, fartkameror som helst. Enligt din misslyckade logik så är varenda gruppkörningstråd nog att sätta dit Swedie för att det alltid körs för fort på gruppkörningarna.Det ÄR Swedies ansvar att se till så att inget brott sker via hans site. Han sköter det fint vad jag har sett.
torrentfilen isig är INTE olaglig på något sätt.Ja, om de systematisk och medvetet direktlänkar till illegala torrentfiler utan att ta bort dem på upphovsmännens och/eller deras agenters begäran. Tycker inte du det?
Nu var det ju att dom tjänade penar på reklam du hängde upp dig på i första inlägget, inte om det var olagligt eller ej.TukTuk skrev:Det ÄR Swedies ansvar att se till så att inget brott sker via hans site. Han sköter det fint vad jag har sett.
ThePirateBay m.fl har ju lyckats under flera år. Varför kan inte mediaindustrin göra på samma sätt, fast med en "KÖP"-knapp vid varje torrent.TukTuk skrev:Att det är svårt är väl ganska klart. Annars hade det varit gjort.
TukTuk skrev:Har jag gjort något som är mitt så ska jag diktera hur det ska användas och vill jag ha betalt när det används av andra så får de respektera mina villkor. Precis som med allt annat i livet.
torrentfilen isig är INTE olaglig på något sätt.
Att plocka bort något bara för att upphovsmännen TYCKER att det är fel = censur, och det vill vi ju inte ha. Eller ?
Vem skall isåfall bestämma vad som är rätt eller fel?
Nu var det ju att dom tjänade penar på reklam du hängde upp dig på i första inlägget, inte om det var olagligt eller ej.
Så min fråga kvarstår: Tycker du att Swedie är en parasit för att han får pengar från sina annonsörer ?
ThePirateBay m.fl har ju lyckats under flera år. Varför kan inte mediaindustrin göra på samma sätt, fast med en "KÖP"-knapp vid varje torrent.
Självklart skall du få diktera villkoren själv, men du kan ju fan inte gråta om ingen vill köpa din skiva/film/whatever pga att du har så sunkiga villkor.
Du svarade inte heller på VAD det är som dom SÅLT.
Kan du inte svara nu då, snälla.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |