Google --> intitle:"index.of" guns.n.roses (mp3|mp4) -html -htm -php -asp -cf -jsp
Vips så fungerar google på samma sätt som TPB, dvs en sökmotor för piratkopierat material.
Oavsett vad som händer i rättegången så kommer detta inte leda till att fildelning försvinner. Tekniken går 1000 gånger fortare frammåt än nya lagstifningar, och hur som helst så kan man alltid kringå problemet. Sen är det ganska larvigt att jämföra skadeståndet med det skadestånd som Tyskan blev dömd till. Denna rättegång handlar om ekonomiska förluster (påstådda ska väl tilläggas), och Tyskans rättegång handlar om mord. Det går inte att sätta ett pris på ett liv, i det här fallet 2 liv. Är dom inte värda mer? Jo, mamman skulle förmodligen säga att dom var ovärderliga vilket innebär att hur stort skadeståndet än är så hade hon förmodligen hellre haft sina barn vid liv.
Däremot är det väldans lätt att sätta ett pris på ekonomiska förluster. Har du stulit 500 kronor av mig så är min ekonomiska förlust 500 kronor, och mitt skadestånd kommer då grundas på detta plus ränta.