<<Pluggisar på SH>>

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Bikerbitch skrev:
Men nu har man så gott som ställt in hojen för vintern och då kostar det inte speciellt mycket :)

Men hallå, vaddå ställa in hojen. :confused:
Sa vi inte på Macho Mammans fest att det var nu man skulle ut & öva på sina powerslides? :D
Jag var ute igår iaf... :rock

:hej

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
Pluggar min första poäng på rättsvetenskap, tänkte flumma omkring lite utan att igentligen bli nåt :cool:

Jobbar samtidigt, så dom tillfällen när man är ledig kan man lätt räkna! :eek:

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
korvmojsrääser
sår SMTE specialutformatprogramteknik:)...på GKC en skitskolan mitt i småland...med inriktning datorteknik..
fysiken e inte svår bara man inte går...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Kyrkans barntimmar, trafikis, förskola, grundskola, 4-årigt tekniskt gymnasium, lumpen och så en sisådär 6 år datavetenskap som jag festade mig igenom...

Nu har jag slutat lära mig saker - kan allt! :D

Roliga historier från studentlivet ? Nah, don't get me started... kan hålla på i timmar.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
2:a året Tekniskt för andra gången.

Suger riktigt hårt men det är väl bara att försöka ta sig igenom *suck*

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
kajlyl skrev:
njaa... har väl inte kommigt så lång än, 2:an i gymasiet.
men jag går i svergies "smartaste"klass, tror vi har 310 i snitt,och 300 lägsta av 320 max.. Natur i stan har 160 lägsta :D

Procivitas ellerhur? ja jag tänker inte uttala mig vad det är för skola.... eller okej, möjligtvis inte du men många jag har stött på: "ooooh, haaje jag går på Procivitas" liksom vem tror dem att dem är egentligen... helt oaccepelt för dem ju och snacka med en normal person.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
* 9årig grundskola
* 3 årig naturteknisk vid SKFs tekniska gymnasium
* 10 månaders lumpen skövde
* Utvecklingsingenjörsprogrammet vid Högskolan i Halmstad, första året...

mycket :öl

=)

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Först vanlig grundskola. Naturvetenskap på gymnasiet. 1 år komvux och så nu Media/Kommunikationsvetenskap på Malmö högskola...

Kentamannen

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
R1 -99
Jag läser till min CCNA-certifiering 3:e året på IT-linjen i Eskilstuna. Med andra ord tar jag behörighet som Nätverkstekniker. Det är en skitjobbig linje, men Gud vad kul jag och mina kompisar har! :rock

För att ha råd med hoj och bil extraknäckar jag som bilmekaniker på en verkstad.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Grundskola 9år.
Natur 3år.
Samhälle 2år.
Hemglass 7månader.

Vill mycket mer med mitt liv än att plugga mig till det jag ska göra i resten av mitt liv.
Plugg hjälper inte alltid en att få det jobb man vill ha.

En kompis till mig pluggade tills hon var 31år, hon gick klart sina kurser till bibliotekarie och sen var det svårt i några månader att få de jobben hon ville ha. Det första hon fick var piss och 5mil hemifrån. Det nuvarande var lite bättre och 3mil hemifrån bara.
Hon tjänar en hel del tusenlappar än jag - detta får man inte säga till henne för då exploderar hon ;)
Patetiskt.

750RR

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag går andra året av 4,5 på Elektroteknik, Chalmers. Stressnivån kan beskrivas enligt följande: 7 veckor ganska lugnt, en hyperstressig tentavecka. Sedan upprepas ovanstående.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
jagge plöggar skivt up en då väl? hur känner est lusta
1.sär skrivnings linjen 2år 77p
2.skrivihopverkstadslinjen 1år 19 p

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Portad från Söndagsskolan, avstängd en tid från lekskolan efter att ha sagt: "släpp mig kärringjävel" till min fröken då hon tog mig i örat och krävde att jag skulle hjälpa till och städa undan efter de andra ungarna som stökade mer än jag. klarade första åren i grundskolan med nöd och näppe och det snackades om att gå om, kunde inte sitta still eller sluta snacka.

Nåväl, det är ju skoltvång i det här landet så så småningom sjönk jag in i någon form av melankolisk astenisk letargi (hämta lexikon) och led mig genom skolan fram till 8-9 då jag sporadiskt gick dit. Dock gick jag på skrivningarna och räddade godkänt med nöd och näppe. Påbörjade Naturvetenskaplig linje men hoppade av med underkänt i 14 av 17 ämnen. Gick Verkstadsteknisk linje(för att kunna tillverka fräsiga fotpinnar till motorcykeln) med hyfsade betyg. Jobbade som verkstadsmekaniker i 1½ år och fick riktig ångest vid tanken att hålla på med detta resten av livet. Läste in Natur med, hoppsan, 5:eek:r i alla ämnen men hatade fortfarande skolan så jag började jobba som hissmontör på traktamente och tjänade riktigt bra. Byggkris i början på 90-talet och efter några månader som arbetslös fattig risätare(dyyyra lån, MC och bil samt A-kassa) som låg på sängen och rökte hemrullade cigg så bestämde jag mig för att börja plugga. Självdestruktiv skolhatare som jag är valde jag den längsta utbildningen med högst betygkrav och sökte in på läkarlinjen för att riktigt plåga mig själv. Universitetet var ännu värre och efter de första årens depression började det lossna för att sista åren bara vara en allmän plåga och det pallar man om man har klarat sig igenom den själsdödande, likriktande, bror duktig, räcka upp handen och "jag borde få bättre betyg för jag är minsann aktiv på lektionerna" och "alla ska sitta still i bänkarna 40 minuter åt gången dag ut och dag in för det är normalt och passar alla barn" svenska skitskolan. Belöningen är att man har fått världens tveklöst mest fascinerande jobb där ens inlevelseförmåga, lust att kommunicera med människor, viljan att hjälpa är av nytta samt att man får den ultimata kicken i att få operera, en äkta larger than life upplevelse. Det var värt varenda sekund av den självuppoffring studierna innebar.

Skön revansch när man inser att man är ungefär dubbelt så smart som den genomsnittlige grundskolläraren som hela tiden förklarat att "du anstränger dig inte tillräckligt" med den enda följden att de sänkte ens självförtroende. Jag ansträngde mig varenda jävla dag som jag gick till skolan och det var inte förrän jag var vuxen som jag kom på hur just jag skulle göra för att lära mig. Så mitt tips till er som fortfarande går i skolan: om era lärare försöker säga er något så slå dövörat till, dom har fel och du har rätt, så tillvida du inte är stöpt i den "rätta" formen.

/Hising

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Det där var väl en rätt grym generalisering ändå, det finns (hoppas jag) pedagogiska lärare med som inte saknar förståelse eller respekt för sina elever.

Nurse Ratched skrev:

Skön revansch när man inser att man är ungefär dubbelt så smart som den genomsnittlige grundskolläraren som hela tiden förklarat att "du anstränger dig inte tillräckligt" med den enda följden att de sänkte ens självförtroende. Jag ansträngde mig varenda jävla dag som jag gick till skolan och det var inte förrän jag var vuxen som jag kom på hur just jag skulle göra för att lära mig. Så mitt tips till er som fortfarande går i skolan: om era lärare försöker säga er något så slå dövörat till, dom har fel och du har rätt, så tillvida du inte är stöpt i den "rätta" formen.

/Hising

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Nurse Ratched skrev:
Portad från Söndagsskolan, avstängd en tid från lekskolan efter att ha sagt: "släpp mig kärringjävel" till min fröken då hon tog mig i örat och krävde att jag skulle hjälpa till och städa undan efter de andra ungarna som stökade mer än jag. klarade första åren i grundskolan med nöd och näppe och det snackades om att gå om, kunde inte sitta still eller sluta snacka.

Nåväl, det är ju skoltvång i det här landet så så småningom sjönk jag in i någon form av melankolisk astenisk letargi (hämta lexikon) och led mig genom skolan fram till 8-9 då jag sporadiskt gick dit. Dock gick jag på skrivningarna och räddade godkänt med nöd och näppe. Påbörjade Naturvetenskaplig linje men hoppade av med underkänt i 14 av 17 ämnen. Gick Verkstadsteknisk linje(för att kunna tillverka fräsiga fotpinnar till motorcykeln) med hyfsade betyg. Jobbade som verkstadsmekaniker i 1½ år och fick riktig ångest vid tanken att hålla på med detta resten av livet. Läste in Natur med, hoppsan, 5:eek:r i alla ämnen men hatade fortfarande skolan så jag började jobba som hissmontör på traktamente och tjänade riktigt bra. Byggkris i början på 90-talet och efter några månader som arbetslös fattig risätare(dyyyra lån, MC och bil samt A-kassa) som låg på sängen och rökte hemrullade cigg så bestämde jag mig för att börja plugga. Självdestruktiv skolhatare som jag är valde jag den längsta utbildningen med högst betygkrav och sökte in på läkarlinjen för att riktigt plåga mig själv. Universitetet var ännu värre och efter de första årens depression började det lossna för att sista åren bara vara en allmän plåga och det pallar man om man har klarat sig igenom den själsdödande, likriktande, bror duktig, räcka upp handen och "jag borde få bättre betyg för jag är minsann aktiv på lektionerna" och "alla ska sitta still i bänkarna 40 minuter åt gången dag ut och dag in för det är normalt och passar alla barn" svenska skitskolan. Belöningen är att man har fått världens tveklöst mest fascinerande jobb där ens inlevelseförmåga, lust att kommunicera med människor, viljan att hjälpa är av nytta samt att man får den ultimata kicken i att få operera, en äkta larger than life upplevelse. Det var värt varenda sekund av den självuppoffring studierna innebar.

/Hising

:rock

Therudeboy

Guest
9årig grundskola gick ut med 195p utan att varit där dom sista 2 åren,började gymnsaiet med intiktning transport klarade 3 timmar sen hoppade jag av.

Jobbade ett år började igen på samma linje,denna gången pallade jag 7 månader och nu är man där man är,19 år outbildad ytbehandlare svetsare och inte att glömma glidare ;)

Kanske man inser en dag att man vill bli något,den dagen ska jag gå klart skolan.

Chribba

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6
Jag pluggar Elektroteknik på KTH, 180p. Ligger någonstans mellan 2:a och 4:e året, beroende på hur man räknar.

Svaret på hur man kan köra hoj och plugga samtidigt är att man får bo hemma hos mor och far. En annan nödvändig sak för mig är att sälja min kropp varannan lördag, då Arla köper och sliter på den.

// Chribba

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Edholm skrev:
Fy satan :eek: Vad går du för linje?? Själv fick jag 210.. och det var jobbigt så det räckte.. :crash

Här i stan så är lägsta på natur 145p
Den linjen som har högst intagningspoäng är Teknik med hela 185p :rock

ekonomiskola.. "Procivitas privata gymnasium"

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Quaya skrev:
Procivitas ellerhur? ja jag tänker inte uttala mig vad det är för skola.... eller okej, möjligtvis inte du men många jag har stött på: "ooooh, haaje jag går på Procivitas" liksom vem tror dem att dem är egentligen... helt oaccepelt för dem ju och snacka med en normal person.
Ja, Procivitas, stämmer bra det! ...Visst det finns många rykten om skolan, men få som stämmer! skenet bedrar, vi är helt vanliga männsikor även vi... de kan väl mavve iaf intyga, hade sigtuna uppskattat en burnout så som vi gör? :D

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy