<<Pluggisar på SH>>

Mingves

Guest
Elektroingenjör/Kandidatexamen med inriktning mot informationssystem HTU

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Systemvetare (karlstad) 120p (ok, tog inte riktigt alla, men jäklar vad det festades)
Marinbiolog (göteborg) aldeles för många poäng. Kalasutbildning.

Skolledarprogramet (halvfart) på GU, paralellt med jobb för tillfället. Läst en tredjedel så jag har 2 år kvar. Slitigt men intressant.

Kan nån tipsa om ytterligare en utbildning man borde gå :confused:

gladh

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
gladh skrev:

Kan nån tipsa om ytterligare en utbildning man borde gå :confused:

gladh

Prova nåt inom SLU. Det finns mycket intressant att pyssla med där. Vi utvecklar gräs som bara blir exakt 2cm högt (perfekt för hemma-greenen), testar natriumbombers inverkan på de marina biotoperna i den stora dammen (och Fyrisån), försök görs även på snöskator och deras beteende efter att blivit matade med bröd dränkt i olika sorters sprit. Nämnde jag förresten att det är övervägande tjejer på många utbildningar ? Väldigt trevliga fester kan det bli...

Dessutom har de en del kurser och utbildningar har jag hört :rolleyes:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Blackninja skrev:
Nja, gixxer_karl, men han är inte här så ofta.

Det blev ett spidi-ställ, Arai haga replica, smx.gore tex stövlar, dainese ryggskydd, plus ett par race-handskar, allt som nytt för 8 kkr, helnöjd.

Vad läser du?

Ofan 8 tusen för allt det?! Låt som riktigt bra pris ju!!! Var köpte du det månntro?

Jag läser Utvecklingsingenjörsprogrammet.... första året... så jag är en jäkla rookie, men ändå =)

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
hållundan skrev:
Ofan 8 tusen för allt det?! Låt som riktigt bra pris ju!!! Var köpte du det månntro?

Jag läser Utvecklingsingenjörsprogrammet.... första året... så jag är en jäkla rookie, men ändå =)

kompispris så det slog om det, jäkligt nöjd. :D

Jävla Rookie, ska fan spöa dig...Haha, nedå, alla har la vatt nya. Tycker du det e kul då?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Blackninja skrev:
kompispris så det slog om det, jäkligt nöjd. :D

Jävla Rookie, ska fan spöa dig...Haha, nedå, alla har la vatt nya. Tycker du det e kul då?

Ahaaa, kompispris? Nice.... Jag skulle allt behöva nya handskar... fixxar du det då eller???

HA ha.....

Rookie som sagt ja..... nja jag gillar att plugga på U, men fan inte analysmatten..... usch å blä.....

ska f.ö jobba på kåren imorrn.....skojigt... =)

:hej

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Går Natur/natur första året på Enskilda Gymnasiet i Sthlm.
Min klass kan nästan mäta sig med kajlyl's (snitt 290).

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Håller med. Revansch dessutom - det är ju för ens eget bästa man studerar och inte för att bevisa saker för andra. Sen finns det tokmånga som kommit igen på äldre dar när de insett hur just de ska lära sig saker (och varför). Viktigast är nog att man har nåt slags mål med sina studier. Jag var själv lite vinglig i gymnasiet när jag inte hade en aning om vad jag ville bli.

Blip skrev:
Det där var väl en rätt grym generalisering ändå, det finns (hoppas jag) pedagogiska lärare med som inte saknar förståelse eller respekt för sina elever.

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
TomK skrev:
Prova nåt inom SLU. Det finns mycket intressant att pyssla med där. Vi utvecklar gräs som bara blir exakt 2cm högt (perfekt för hemma-greenen), testar natriumbombers inverkan på de marina biotoperna i den stora dammen (och Fyrisån), försök görs även på snöskator och deras beteende efter att blivit matade med bröd dränkt i olika sorters sprit.

*ASG* Jag har faktiskt gjort studiebesök på SLU och kollat in veterinärernas forskning, det var intressant.

Azzurro skrev:
studerer Business Administration ved Universita Bocconi her i Milano, 2. året......

Buhu, jag vill också gå MBA-utbildning!! (och åka gixxer 750 i Milano...) Tyvärr vill ingen betala åt mig :( Tänkte gå den parallellt med jobbet och få min nya arbetsgivare att betala. Får se hur det går. 300 000:- exkl moms...

Annars började jag min studiekarriär med att konstant försöka rymma från både kyrkans barntimmar och Mulleskolan... :skrämd och sen skolka från högstadiet och försöka hoppa av gymnasiet... :skrämd :skrämd Kom till slut fram till att livslångt lärande ändå var min grej trots allt, så nu är jag Fil.mag. i nutrition och snart färdig doktor i toxikologi (Karolinska Inst.). På kuppen har jag blivit en hejare på molekylärbiologi. Jag gör det allra minst för pengarnas skull - forskare blir aldrig rika. Jag gör det för att få intressanta jobb.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ace Niki skrev:
Annars började jag min studiekarriär med att konstant försöka rymma från både kyrkans barntimmar och Mulleskolan... :skrämd och sen skolka från högstadiet och försöka hoppa av gymnasiet... :skrämd :skrämd Kom till slut fram till att livslångt lärande ändå var min grej trots allt, så nu är jag Fil.mag. i nutrition och snart färdig doktor i toxikologi (Karolinska Inst.). På kuppen har jag blivit en hejare på molekylärbiologi. Jag gör det allra minst för pengarnas skull - forskare blir aldrig rika. Jag gör det för att få intressanta jobb.
Doktor i toxikologi, det var inte illa :bow

Om du nån gång går bet på något kemiskt ämne så kan jag varmt rekommendera en sökning i Jegrelius arkiv här i Östersund. Där finns bortglömd toxikologisk kunskap från hundratals år bakåt i tiden lagrad. Det sägs att den där Jegrelius var lite av en övermänniska... dock totalt besatt av sitt arkiv. Det skulle ta 6 personer 20 år att scanna in hela arkivet så det finns tyvärr inte digitaliserat. Svårt att förstå hur han själv hann läsa in, indexera och bedöma alltihop. http://www.jll.se/jrc

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Lurvas skrev:
Går Natur/natur första året på Enskilda Gymnasiet i Sthlm.
Min klass kan nästan mäta sig med kajlyl's (snitt 290).
Våran granne sa att i den skolan får bara ungar med fina efternamn gå. Kan det stämma tro?
:rolleyes:

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Bikerbitch skrev:
Våran granne sa att i den skolan får bara ungar med fina efternamn gå. Kan det stämma tro?
:rolleyes:
så går ryktet om min skola också... stämmer troligen lika bra i båda fallen... vårt vanligaste efternamn i klassen är nilsson och alla är vanliga "svensson-ungar"

men men.. alla som inte kom in tröstar sig väl med att kalla det snobb skola

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Tuono V4R APRC -12
kajlyl skrev:
njaa... har väl inte kommigt så lång än, 2:an i gymasiet.
men jag går i svergies "smartaste"klass, tror vi har 310 i snitt,och 300 lägsta av 320 max.. Natur i stan har 160 lägsta :D

Själv gick jag enligt undersökning i sveriges sämsta skola, där mer än 30% inte hade gymnasiebehörighet när dom gick ut 9:an :hej
Klarade dock 215p och kom in på Datortekniska i Leksand, är nu inne på sista året och längtar faktiskt till högskolan..
Funderar på söka till en ingejörsutbildning i nätverksteknik sen om nu något sådant finns :tummenupp

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Vågar man fråga vad det är för siffror ni pratar om, 160, 215, 290 och 320 i snitt?? Är det nåt skumt system som kom efter sifferbetygen i högstadiet? I gymnasiet hade jag bokstavssystemet, men där räknades ju snitt mellan 0 och 20.

Högstadie- och gymnasiebetygen är förresten ganska ointressanta senare i livet. Just nu kommer man in på de flesta högskoleutbildningar utan några superbetyg för den delen också, problemet är snarare att det är alldeles för få som söker.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0