<<Pluggisar på SH>>

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
maverick_750rr skrev:
Grundskola 9år.
Natur 3år.
Samhälle 2år.
Hemglass 7månader.

Vill mycket mer med mitt liv än att plugga mig till det jag ska göra i resten av mitt liv.
Plugg hjälper inte alltid en att få det jobb man vill ha.

En kompis till mig pluggade tills hon var 31år, hon gick klart sina kurser till bibliotekarie och sen var det svårt i några månader att få de jobben hon ville ha. Det första hon fick var piss och 5mil hemifrån. Det nuvarande var lite bättre och 3mil hemifrån bara.
Hon tjänar en hel del tusenlappar än jag - detta får man inte säga till henne för då exploderar hon ;)
Patetiskt.

750RR
Glöm inte en mycekt framgångsrik kariärr inom Burgerking-koncernen ;)

woofes

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
inge just nu
Har läst till elektroingenjör med inriktningar åt elektronikkonstruktion och digital signalbehandling på Chalmers Lindholmen. Funderar på att starta eget men har för dålig koll på hur det går till, någon som har bra koll som vill hjälpa till?
Annars så letar jag jobb, så hör gärna av er om ni vet om något som kan vara av intresse för mig! ;)

Miss Ullis

Che Spettacolo
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
ingen....
Jag går i 2:an
Pluggar den estetiska linjen på heleneholmsgymnasiet.
Alltså jag pluggar musik, mitt huvudinstrument e sång.
Mycket hård krävande linje, men kul!
Fast vet inte om jag ska fortsätta med musiken efter skolan...
Blir nog hojarna som tar över då.

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Blip skrev:
Det där var väl en rätt grym generalisering ändå, det finns (hoppas jag) pedagogiska lärare med som inte saknar förståelse eller respekt för sina elever.

Naturligtvis har du rätt, många och kanske till och med de flesta lärare är hyggliga personer. dock är ju detta inte helt oladdat för mig så jag vräker på. Man kommer dock inte ifrån att många lärare sätter likamedtecken för begåvning och ambition samt att utgångsläget för oss som inte riktigt "klarar av" skolan är att vi "inte lägger manken till". Sen ligger det ju självklart något inbyggt i det faktum att om man vill bli lärare så måste ju rimligtvis det betyda att man gillat skolan och med det har man kanske mindre förståelse för de som avviker.

/Hising

Miss Ullis

Che Spettacolo
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
ingen....
kajlyl skrev:
njaa... har väl inte kommigt så lång än, 2:an i gymasiet.
men jag går i svergies "smartaste"klass, tror vi har 310 i snitt,och 300 lägsta av 320 max.. Natur i stan har 160 lägsta :D

Oj! Shiit!
E du smart eller va dårå? Procivitas kanske??

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Läser på Högskolan i Halmstad

Sista året på maskiningenjör inriktning kvalitet samt att jag läser ekonomi upptill, skall ha mig en dubbel examen tänkte jag.

Fick sälja hojen pga detta :(

Men till våren är man klar, lallala

Köpte idag ny utrustning. Skinnställ, hjälm, ryggskydd, handskar o stövlar. Bra en hoj som saknas, sen ska jag sladda som fan igen. :rock

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Blackninja skrev:
Läser på Högskolan i Halmstad

Sista året på maskiningenjör inriktning kvalitet samt att jag läser ekonomi upptill, skall ha mig en dubbel examen tänkte jag.

Fick sälja hojen pga detta :(

Men till våren är man klar, lallala

Köpte idag ny utrustning. Skinnställ, hjälm, ryggskydd, handskar o stövlar. Bra en hoj som saknas, sen ska jag sladda som fan igen. :rock
Fan va najs?! Vet du om det är fler än du å jag som läser på HH och samtidigt härjar här på sporthoj.com?

Nåväl, vad blev det för ställ å hjälm då???

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
Optikerutbildningen 160 p efter natur på gymnasiet.

Brukade bli kallad för pluggis, men när folk insåg att jag (nästan) aldrig pluggade men ändå hade toppbetyg så höll de tyst. I grundskolan var det ju roligare att lira fotboll med grabbarna eller fixa fester och leka "mörka rummet" :rolleyes: Killarna brukade tävla om vem som hade bäst på matteproven efter mig, för de visste att de inte hade en chans mot mig... :cool: Franska var ett roligt ämne! Aldrig pluggat nåt förutom att jag var med på lektionerna och efter att ha läst igenom glosorna en gång så kunde jag dem ju. Hade femmor på vartenda prov under alla fem år. Utan ansträngning. Men vad har man för nytta av det? :confused:

På gymnasiet var det grabbar och hojar som gällde och på optikerutbildningen var det mycket festande :öl :öl :rock :rock (hade min hårdrocksperiod då..) Har varit lyckligt lottad att jag haft så lätt att lära mig att jag haft tid att hålla på med massa annat på fritiden.

Och vad gör man nu? Jobbar 9-18, tjänar bra och har råd att köra hoj!! :tummenupp :D

/"Plugghästen" :cool:

CBRDea

Trying is the first step towards failure
Gick med
25 Mar 2003
i ett grönt hus vid en fotbollsplan i gbg
Hoj
Fireblade Tiger Edition
4,5 år på Göteborgs Universitet. Lärare matematik/idrott år 4-9.
Datateknisk gren, NV-programmet.

Funderar på att söka till polishögskolan. :rodnar

Man måste inte ha gillat skolan för att bli lärare, man kanske inte ansåg att de lärare man själv haft var tillräckligt kompetenta och anser att man själv kan göra en större insats för samhället genom att dela med sig av sina erfarenheter. Påstår inte att det är så i mitt fall.

Jag hade j.....t lätt för mig i skolan, pluggade nästan ingenting under de år jag gått iskolan, tyckte istället att det var roligare att hjälpa mina klasskamrater. Därför tyckte jag att det kändes ganska naturligt att söka till lärarutbildningen.

Sen kan man tjata om varför vissa elever faller igenom systemet utan att få den hjälp/uppmärksamhet som de behöver.

Till sist alla kan inte vara bra på allt!!! Jag var skaplig i skolan men jag suger på att wheela, beundrar kraftigt alla som kan göra en lång, kontrollerad wheelie eller stoppie!! :bow
Jag tränar för fullt men är helt talanglös när det gäller att stunta! :crash

Faan vad långt det blev, var inte riktigt meningen. Måste jobba så att jag kan förstöra kommande generation... :rolleyes:

Chribba

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6
Nurse Ratched

>> Nurse Ratched

Var du och Tom uppe och körde på Midlanda i sommras och hjälpte en stackars förlorad själ att få hem ryggsäcken?

edit: glömde ett ord

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ska fixa en fil.mag. i miljövetenskap nästa termin och en fil.kand. i biologi terminen efter är det tänkt. Eventuellt kör jag vidare på psykologin nån gång och läser upp den till c-nivå också.

Hmm, vad är nu ändamålet med allt detta... Skulle nog inte vilja jobba med miljöstyrning, för risken är att man "försvinner" helt i allt pappersvändande. Jag är redan snurrig av alla LCA/LCI, MKB, MVD, EMS och allt vad det heter. Starta eget går bort av samma anledning. Som miljösamordnare på något större företag skulle jag nog känna mig för låst och styrd. Miljö- och hälsoskyddsinspektör skulle jag däremot gärna vilja prova på eller att jobba som miljöövervakare på någon norrländsk länsstyrelse. Eller kanske testa nåt vik som gymnasielärare. En doktorandtjänst i miljövetenskap vore inte fel heller.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Efter 3 år på natur och tekniskt gymnasium var det pga mitt då starka intresse för datorspel och annan nördig sysselsättning självklart att söka datateknik på Chalmers. Skola hade fram till dess varit tämligen simpelt men det tog faktiskt emot en smula på universitetet då det faktiskt behövs en liten gnutta arbete och pluggande. Harvade på i två år varpå jag fick ideen att åka till Dublin några månader. Började jobba som supportslampa på Compaq. Där blev jag i 5 månader varpå jag gick över och konsultade/contractade för Hewlett & Packard. 1.5 år efter jag lämnat Sverige kändes det som om det var dags att ta tag i skolan igen men på nått sätt hamnade jag i Stuttgart/Tyskland i stället för ytterligare 13 månader på HP. Åkte hem till ett jävelkallt och bistert Januari-sverige och betade av en termin till på Chalamers. Tänkte ägna sommaren åt att koka kaffe på ett Cafee här i stan och köra RoadRacing men i stället sögs jag tillbaka in i HP. En månad i London och två i Stuttgart. Nu är det dock allvar och jag menar bestämmt att jag ska läsa i två år i sträck och bli klar med det här eländet! Får se hur långt den ideen håller...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Re: Nurse Ratched

Chribba skrev:
>> Nurse Ratched

Var du och Tom uppe och körde på Midlanda i sommras och hjälpte en stackars förlorad själ att få hem ryggsäcken?

edit: glömde ett ord

Jodå, det var vi det... Högutbildade, högavlönade jävla slashasar som nu glassar omkring och inte gör ett handtag, annat än att åka hoj... :D Du frös tydligen inte ihjäl på resterande vägen ner då... ;)

PS. Egentligen kör inte Hising hoj, han byter bajsblöjor på lillkotten och jag tillbringar mesta tiden i garaget nu verkar det som... :lol

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
hållundan skrev:
Fan va najs?! Vet du om det är fler än du å jag som läser på HH och samtidigt härjar här på sporthoj.com?

Nåväl, vad blev det för ställ å hjälm då???

Nja, gixxer_karl, men han är inte här så ofta.

Det blev ett spidi-ställ, Arai haga replica, smx.gore tex stövlar, dainese ryggskydd, plus ett par race-handskar, allt som nytt för 8 kkr, helnöjd.

Vad läser du?

Chribba

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6
Tack igen...

Jag får passa på och tacka er en gång till. Utan er hjälp hade jag inte tagit mig hem. Kroppen var ganska slut ändå kan jag säga.

Dock så blev det ingen mer bankörning detta år förutom de 3 eller 4 varv på Gelleråsen jag hann med innan jag var ute och lekte "slå-axeln-ur-led-och-paja-mc:n" i sandlådan. Men nästa år då ska jag upp och hälsa på er på Rörken.

//Christian

TomK skrev:
Jodå, det var vi det... Högutbildade, högavlönade jävla slashasar som nu glassar omkring och inte gör ett handtag, annat än att åka hoj... :D Du frös tydligen inte ihjäl på resterande vägen ner då... ;)

PS. Egentligen kör inte Hising hoj, han byter bajsblöjor på lillkotten och jag tillbringar mesta tiden i garaget nu verkar det som... :lol

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy