ICEbreaker
The Devil Rides With Me
Visst är fälgarna vanlig upp polerbar aluminium?? Så att det är bara slipa bort färgen och polera?
red_ninja skrev:Sjysst finish, är det glänsvax du använt??? mvh //p
E22 skrev:Bara för att jag är så snäl i dag & solen skiner så tippsar jag om en bra produkt..![]()
den fungerar syveränt på höglanspolerade ytor, får bort evetuella "tvättfläckar" utan att repa ( inget slipmedel i ,så som autosol har), jaaa ni vet vilka jag menar..
resten av deras sortiment är oxå skit bra..
http://www.meguiars.com/whatsnew/nxtproduct_page.cfm?SKU=G-130
Har provar den själv ja..funkar toppen. men priset är desto sämmre...närmare 90skr på micro gemfört med 5 dolars i americat..red_ninja skrev:-har du testat den själv?? Bra att du är snäll, hoppas solen skiner hela sommaren: )![]()
-shoyo- skrev:Kan någon tipsa om ett bra ställe att få tag på 3M:s prylar? Gärna någon internet butik eller liknande.
Mr_Granberg skrev:Det undrar jag också, Å vars man kan få tag i alla polermedel och alla våtslippapper över P1200 har jag inte hittat nån stans å inte heler Ablon(stavning) P2000, P4000 mm.. Kan inte nån vara snäll och lägga upp en "shopping" list på exakt dom prylarna som Ravetrancer använt i guiden å vars man kan köpa dom.. det vore guld värt!
red_ninja skrev:våtslippapper över 1200 hittar man i en välsorterad färgaffär, jag använde maskinslippapper, vaxet köpte jag hos panprodukter, 0494/500 80, resten är tålamod o tid
Mr_Granberg skrev:OK, ska kolla efter det då.. Nån som vet om man akn högglans polera plåt och få det spegelblankt å vad man ska använda för grejjer till det?
Chirre skrev:Du ska ha den bruna staven. Inte den gröna.
Crille skrev:Ahaaa okej, vad är skillnaden mellan den Bruna kontra den gröna?..
Chirre skrev:Den gröna är för lite hårdare matr.
Testade med den en gång och det drog upp för mycket repor.
![]() |
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!
Upplev magiska Gotland Ring... |
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj
Den 3 maj 2025 fi... |
![]() |
Sex nya mc-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?
John är snart på väg till S... |