Polisen jobbar hårt för sin populäritet!!!!

pungslungaren

Guest
jooo

skövde_pöjk skrev:
Som jag ser det så verkar det nästa som att svenska polisen sysslar med taxiverksamhet... väktare runt om i landet axlar i många fall polisens roll och om dom mot förmodan får fast inbrotttjuv eller liknande så kommer polisen och skjutsar till häktet.. :3freak

men jaga Eda 73 som inte har godkänd lampa på cykeln går alla tiders...

Eller i vårat fall hojar med miniblinkers och miniskylt!!

Prioritera det som är viktigare.. narkotika, rallfylleri etc etc....

det går bra att vara RIKTIG polis när man tar någon för fortkörning.. men inte när något inbrott har begåtts!!!

skärp er..!
Håller med dig till 100%
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Yoshi_gixxeRR skrev:
Jo, det gjorde jag oxå...
Det kostade mig 750:- i böter

Bara o tacka o bocka :död
.../Yoshi
jag menar, en snut kan ju inte bevisa vem han är över telefon, så jag skulle hänvisat till brev och lagt på luren.
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
R2 skrev:
jag menar, en snut kan ju inte bevisa vem han är över telefon, så jag skulle hänvisat till brev och lagt på luren.

Jepp, fick ett sött litet brev från min hemliga(?) beundrare (av hojen) med ett litet inbetalningskort på 750:-
Betala lr rättegång :7peta



.../Yoshi
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Har en kompis som fick tilbaka sitt kjørkort i dag efter at han har varit utan i 2mnd. dom sa han kjørde i 160 blås i 90 son...det straffas med 18mnd utan kort 30dagar i fangelse och bøter på 1-2 månads løner 20-40000 tusen kronor. snutarna hade gjort tre grova fel och domaren va ratt forbannad på dom for missbruk av rattens tid....poliser ljuger!! det hela slutade med at kompisen fick 1600kronor i bot for 100 i 90 son och sitt kjørkort tilbaka.....det finns enstaka erliga poliser men många, många som ljuger och gjør fel!!...
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Arctic#1 skrev:
Har en kompis som fick tilbaka sitt kjørkort i dag efter at han har varit utan i 2mnd. dom sa han kjørde i 160 blås i 90 son...det straffas med 18mnd utan kort 30dagar i fangelse och bøter på 1-2 månads løner 20-40000 tusen kronor. snutarna hade gjort tre grova fel och domaren va ratt forbannad på dom for missbruk av rattens tid....poliser ljuger!! det hela slutade med at kompisen fick 1600kronor i bot for 100 i 90 son och sitt kjørkort tilbaka.....det finns enstaka erliga poliser men många, många som ljuger och gjør fel!!...

Tur att rätten inte gick på polisens linje :tummenupp

Grattis till din kompis!!!



.../Yoshi
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Yoshi - oss emellan, hur ofta är det så att du är oskyldig till det de vill sätta fast dig för? Jag håller med om att de inte skall fara med osanning, då det tär på förtroendet för rättsväsendet - och det har de inte råd med. Men du är ju inte guds bästa barn när det gäller att köra lagligt - de kanske vill markera för dig att det inte är ok?
 

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
word... :fakta


Jag slapp iaf böter på mitt blankslitna bakdäck när jag blev stoppad av en mc-snut i en vanlig kontroll...

Å andra sidan fick jag 300spänn i böter en fredagkväll då jag tog en klunk öl på allmänplats... :död + att farbrorblå hälde ut alla mina öl jag hade i kassen... :4skrika Jävligt irriterande...
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
andersbrink skrev:
Det var då ett HIMLA gnällande på dig! :hihi

Det finns två sätt att göra det på, det lätta och det svåra. Jag har min hoj registreringsbesiktad med turbo, har reflex i bak, vanlig reg-plåt och ljuddämpare som inte låter speciellt illa. Har jag kul när jag är ute kör? Japp! Har jag problem med polisen? Nepp!

Vem blir impad av en hoj som saknar reflex i bak - för det är ju enda anledning till att någon väljer att montera bort reflexen.


anders du bor i hedesunda :tungan .. de ända poliserna gör där är å jaga epa raggare å trimmade mopeder.. :3freak
å jag har nog sett när du är ute å kör å ibland är det tur att inte polisen är ute :rolleyes:
 

Basta

Lycka är att få smeka en husa...
Gick med
5 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS650 -04, Hade en TL1000S
Jag är inte heller så där överförtjust i snuten men det kan väl bero på att vi har olika prioriteringar jag och dom. Men det finns ju idioter där som all annan stans. Jag träffade på ett osedvanligt korkat idiotpucko i Växjö för många år sedan. Jag och min (nuvarande fru) kommer mycket sakta åkandes, hon går och jag på moped. (Jag provade nämligen lillebrorsans moped och var säkert 23 år). Trotoaren var delad med en mittlinje där ena halvan var till för gångtraffikanter och andra till för cyklar och mopeder. Rakt framför mig står två snutar (en manlig och en kvinnlig) som fullständigt blockerar cykelfilen. För att jag skall kunna ta mig förbi lagens långa arm måste jag rulla över i gångfilen ca 4 meter runt poliserna. Då mitt i detta tar den manliga polisen tag i min arm och börjar skrika och ha sig och är nästan hysterisk över att jag kör på gångbanan. Jag tog av mig hjälmen och försökte förklara att det var ju de som stod ivägen och efter ett tag så tog jag på mig hjälmen och åkte vidare.

Kan säga att jag var rätt trött på snutar ett tag efter detta. Han var bara ute efter att bråka. Sen har vi ju trafiksnutarna som ligger och leker räcerförare på E4an i Linköpingstrakten. (Det är väl helt OK men då skall dom ju inte heller klaga om en annan gör samma sak). Mitt i mörkaste natten så sätter de på Blinkljusen för att byta håll ocj rejsa ifatt en inte ont anande fortkörare. Två gånger under en tur ner till skåne förra sommaren blev jag ganska upprörd när jag fick hänga mig på bromsen (körde laglig hastighet) för att det helt plötsligt startade en blinkande julgransbelysning en liten bit framför mig för att de skulle stanna mitt på motorvägen och byta håll.

Det tråkiga är ju dock att det dör ca 500 personer på våra vägar årligen och många fler blir lemlästade för livet så det kanske är bra att det finns någon form av trafikövervakning i alla fall.
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Ta och tacka ghost rider och liknade för det väldiga intresset polisen har för sporthojar.
 

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Speed Triple 955 -05
Poacher skrev:
Ta och tacka ghost rider och liknade för det väldiga intresset polisen har för sporthojar.

Ja för utan han skulle ingen köra för fort, jag tror faktiskt inte de här med sporthojar hade blivit så populärt överhuvudtaget... :rolleyes:
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
Poacher skrev:
Ta och tacka ghost rider och liknade för det väldiga intresset polisen har för sporthojar.
ääähh lägg av... det tror jag inte på för fem spänn...

skulle det bli kollektiv bestraffning på alla som kör sporthoj pga ghostrider...?? :rolleyes:

som jag ser det så bor det en lite ghostrider i alla som kör sporthoj.. det är väl bara det att alla har inte filmat det...

den som säger att han/hon alltid kör lungt med sin effektstinna sporthoj LJUGER!!! :7peta

that´s it!! :D
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Krippa skrev:
Ja för utan han skulle ingen köra för fort, jag tror faktiskt inte de här med sporthojar hade blivit så populärt överhuvudtaget... :rolleyes:
Personligen förstår jag inte ens varför man bemödar sig att försvara sånt men men.
Jag har nämligen hört dyligt snack från poliser om just denna person sammankopplat med alla på sporthojar, flera ggr.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Jens_von_Helvette skrev:
å jag har nog sett när du är ute å kör å ibland är det tur att inte polisen är ute :rolleyes:

Vad jag menar är att det förmodligen inte finns poliser insnöade nog att spendera en halv dag med att vänta ut någon för tillrättavisa en saknad reflex, inte med den arbetsbelastning de har i dagens hårt rationaliserade poliskår. Hur svårt är det egentligen att montera en reflex? Så lätt och så enkelt är det att bli av med "ryggsäcken", dvs polisen - om det nu är DET som är problemet, vilket jag misstänker att det inte är.

Håller man sig inte uppdaterad om när polisen är närvarande förtjänar man att åka dit, trots att man kör (fort) utan att riskera att utsätta andra för onödig fara. Shit happens... senast för mig 1982, civilbil, 190 på 90-väg. Men då var man grön och oerfaren - numera har man vett att släppa förbi bilar som verkar vilja "dra ikapp".

Du åker å kör på Streetracet i Falun i helgen du också?
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
andersbrink skrev:
Vad jag menar är att det förmodligen inte finns poliser insnöade nog att spendera en halv dag med att vänta ut någon för tillrättavisa en saknad reflex, inte med den arbetsbelastning de har i dagens hårt rationaliserade poliskår. Hur svårt är det egentligen att montera en reflex? Så lätt och så enkelt är det att bli av med "ryggsäcken", dvs polisen - om det nu är DET som är problemet, vilket jag misstänker att det inte är.

Håller man sig inte uppdaterad om när polisen är närvarande förtjänar man att åka dit, trots att man kör (fort) utan att riskera att utsätta andra för onödig fara. Shit happens... senast för mig 1982, civilbil, 190 på 90-väg. Men då var man grön och oerfaren - numera har man vett att släppa förbi bilar som verkar vilja "dra ikapp".

Du åker å kör på Streetracet i Falun i helgen du också?

Nu stod ju min hoj på donken sveavägen...
Jag fick sitta o äta big mac hela kvällen :rolleyes:

O tyvärr hade dom inget bättre för sig TYDLIGEN!!!!!



.../Yoshi
 

Mephiboseth

Fartblind?!?
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Götene
Hoj
Yamaha FZR 1000
Jag får det inte riktigt att gå ihop, hur lyckas du egentligen? Någonstans måste du väl ändå ha gjort något för att förtjäna polisernas uppmärksamhet? :confused:
Jag vet att poliser kan vara bra konstiga, men jag tror ju inte för mitt liv att de lägger 4.5h i bevakning på en hoj, vars förare inte gjort något? Det låter väldigt långsökt... :va

Var själv ute en sväng i dag och mötte också farbror blå. Jag höjde handen och hälsade och han hälsade tillbaka. Inte försökte han peka på min reflex eller miniblinkers...

Visst, jag har också blivit stoppad av dem flera gånger, och det har det väl funnits andledning till. Men jag har aldrig blivit stoppad då jag inte gjort något för att förtjäna det.
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Husabrud skrev:
Det verkar ju klyftigt... :fatta! :klappar
:lol :lol :lol
nej inte det minsta klyftig alls
Poacher skrev:
I detta forum är de det skulle jag tro, ju mer skit man ställer till ju mer prestige.


ja jävlar vad folk lär se upp till mig nu, troligen du åxå :död INTE
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top