Polisen; Motverka inte MC-evenemang! Det blir bara värre på gatan då!

Status
Ej öppen för fler svar.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vi talar ju om när något är galet. Det brukar vara skyltar som är placerade i hjulhusen med mera. Då har man en chans att fixa det till nästa gång.
Inga problem för vår del.

Jag är frågvis nu, men vad är det man kommer "överens" med tillsammans med poliserna inne på området?

Tack för att du tycker vårt arbete är bra! :)

Bristerna på hojen. Jag förstår att ni inte vet vad dom andra enheterna har för sig och jag i all välmening att du ska förstå att jag tycker att ni gör ett jätte jobb. Bristerna verkar ligga hos polisen som motarbetar varandra på varsin sida av grindarna till Barkarby. På en sidan för man en dialog poliser och bikers emellan och när man nöjd och belåten efter en rolig och lärorik kväll där man till och med har kommit överens med polisen. Ska behöva åka på böter på andra sidan grindarna för saker som man har diskuterat och kommit överens med "polisen" alldeles nyss?? Ingen skugga faller över er som lägger ner så mycket tid på att dom här träffarna är genomförbara. Tack!

Glassen

Förbjud förbud!
Gick med
22 May 2006
Hoj
En cross
Det är inte bara Polisen som upplåter. Polisen ingår, med ett flertal andra tunga myndigheter i gruppen.

Vi kan som sagt inte styra vad de andra enheterna har för sig ute på gatorna. Det är dags att skilja på det här så att vi slipper få skit för "fällor" som vi inte är ansvariga för. Det är supertrist med tanke på allt kraft vi lägger på dessa kvällar.

Chansen att rätta till vad?

Som jag förstår det hela, så tycker dom allra flesta att ni gör ett riktigt bra jobb, och att det är polisernas "fällor" som håller folk borta.

TheMechanix

Pånyttfödd
Gick med
6 Oct 2007
Hoj
Sålda ögonstenar! KTM 525 exc -04 ..fast för gatan :) KTM 990 Superduke R -08
Inget speciellt, bara att man kommer överens över lag... :)

Jag kan (som sagts tidigare) förstå om man åker på böter på vägen hem. För det kan ju ingen annan en var och en som åker olagligt råda över. Men i direkt anslutning till träffen...

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Du har alltid kloka tankar Maciej. Den här frågan väckte stor nyfikenhet när jag pratade med Anders Wedberg precis. Frågan kommer att lyftas upp till polisen, för det är väldigt intressant att veta ifall lika mycket krut läggs på att vara vid Skogis, Sveavägen, Tyresörakan och fler ställen.
Om så inte är fallet, utan att det är fokuserat på S&S-kvällarna så är det beklagligt.

För de som kommer till Barkarby är oftast folk som vill göra det rätt för sig o busa på rätt ställe, vill helst inte göra olagligheter som att köra från polisen.

Men de som brassar på skogis skiter fullständigt i snuten och skulle mer än gärna vilja ha lite snutjag på dessa roliga vägar som skulle göra det roligare.

Så är lagens långa k*k i sverige är man en vanlig svensson så får man ett helvete ifall man gör minsta fel, men de som lever rövare och skiter i allt blir inte påverkade nämnvärt. Detta har jag fått bevisat för mig flertal ggr.

För ett tag sen var jag o några vänner påväg till mc utställning i norrköping. När vi nästan är framme så har det bildats en lång kö för farbrorgris står o gör en massa kontroller längre fram. När vi skulle passera stoppade de kusinen direkt och han fick köra in till vägkanten där det stod en massa andra som blivit stoppade. Jag åkte fram en bit o ställde hojen vid vägkanten och gick för att se vad de ville honom.

Han fick nerslag på skylten, blinkers ljudämparen det varnliga gamla larvet som de håller på o kollar efter.

Bakom och breve har det stoppats 2 st HA medlemar. Båda har samma olagliga delar till hojen som kusinen. Den ena har till och med en unge som sitter (fram) på hojen.
Dessa två lirare åker därifrån helskinnade utan nå helst problem trotts att de var stoppade och polisen gått igenom allt och sagt att man inte få ha passagerar fram.
Men kusinen fick bita i det sura äpplet för han är en vanlig lirare som jobbar, sköter sig och betalar skatt för att dessa parasiter ska få sin lön sen så får han vara med om sånt här.

Har 2 vittnen från samma gäng som åkte med oss som stod brevid mig och de vart lika förvånade o förbannade över detta.

Hur kommer detta sig? vad fan gjorde de för nytta där? hur fan kan dessa lirare komma undan men kusinen fick straff?

Nä dessa gör bara livet surt för vanliga människor som betalar deras löner men de kan inte ens påverka de som de egentligen ska bekämpa.

Från o med nu brassar jag helvete när jag ser snuten ifall de vill stoppa mig, ska köra utan skylt och skära sönder deras däck på hojarna ifall jag ser dem parkerade nånstans. O aldrig mer besöka S&S kvällarna i barkarby för jag är så förbannad nu efter alla hojstölder o skit man läser om hela tiden och allt detta så min respekt är fan noll för dessa gris h*rungar.

Kanske lika bra att bli medlem i nåt kännt kriminelt mcgäng också, så man får ha hojen i fred och polisen på avstånd + en massa andra fördelar.

Last edited:

Guld_Lock

The one and only...
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
GSX-R 750
Vi talar ju om när något är galet. Det brukar vara skyltar som är placerade i hjulhusen med mera. Då har man en chans att fixa det till nästa gång.
Inga problem för vår del.

Jag är frågvis nu, men vad är det man kommer "överens" med tillsammans med poliserna inne på området?

Tack för att du tycker vårt arbete är bra! :)
Jag tror att det som avses är att man exempelvis kanske har fått ett påpekande om en felaktighet på hojen av en polis på området, där man inte har fått mer än ett påpekande eller en tillsägelse om att fixa det till nästa gång (dvs inga böter), och att man sedan trots det har fått böta för detta iaf av "de andra poliserna" när man väl har passerat grindarna för att åka hem.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag kan (som sagts tidigare) förstå om man åker på böter på vägen hem. För det kan ju ingen annan en var och en som åker olagligt råda över. Men i direkt anslutning till träffen...

I den andra tråden var det någon som träffande beskrev det som att köra in i ett "bakhåll"

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07

Ah, du menar så.
Jag förstår irritationen att man blir påpassad utanför området. Men glöm inte att det också handlar om hur folk har kört till och från flygfältet. Återigen eget ansvar. Det är fasiken ingen lätt fråga. Vi kan ju inte ha någon fri lejd så att det blir en massa olagligheter, samtidigt som man inte vill att Polisen skall vara nitiska utan mest finnas omkring och se till att folk sköter sig. Det vill säga, inte kör som svin i området efter att ha gasat av sig på Barkarby.

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
För de som kommer till Barkarby är oftast folk som vill göra det rätt för sig o busa på rätt ställe, vill helst inte göra olagligheter som att köra från polisen.

Men de som brassar på skogis skiter fullständigt i snuten och skulle mer än gärna vilja ha lite snutjag på dessa roliga vägar som skulle göra det roligare.

Så är lagens långa k*k i sverige är man en vanlig svensson så får man ett helvete ifall man gör minsta fel, men de som lever rövare och skiter i allt ska få en massa skit. Detta har jag fått bevisat för mig flertal ggr.

För ett tag sen var jag o några vänner påväg till mc utställning i norrköping. När vi nästan är framme så har det bildats en lång kö för farbrorgris står o gör en massa kontroller längre fram. När vi skulle passera stoppade de kusinen direkt och han fick köra in till vägkanten där det stod en massa andra som blivit stoppade. Jag åkte fram en bit o ställde hojen vid vägkanten och gick för att se vad de ville honom.

Han fick nerslag på skylten, blinkers ljudämparen det varnliga gamla larvet som de håller på o kollar efter.

Bakom och breve har det stoppats 2 st HA medlemar. Båda har samma olagliga delar till hojen som kusinen. Den ena har till och med en unge som sitter (fram) på hojen.
Dessa två lirare åker därifrån helskinnade utan nå helst problem trotts att de var stoppade och polisen gått igenom allt och sagt att man inte få ha passagerar fram.
Men kusinen fick bita i det sura äpplet för han är en vanlig lirare som jobbar, sköter sig och betalar skatt för att dessa parasiter ska få sin lön sen så får han vara med om sånt här.

Har 2 vittnen från samma gäng som åkte med oss som stod brevid mig och de vart lika förvånade o förbannade över detta.

Hur kommer detta sig? vad fan gjorde de för nytta där? hur fan kan dessa lirare komma undan men kusinen fick straff?

Nä dessa gör bara livet surt för vanliga människor som betalar deras löner men de kan inte ens påverka de som de egentligen ska bekämpa.

Från o med nu brassar jag helvete när jag ser snuten ifall de vill stoppa mig, ska köra utan skylt och skära sönder deras däck på hojarna ifall jag ser dem parkerade nånstans. O aldrig mer besöka S&S kvällarna i barkarby för jag är så förbannad nu efter alla hojstölder o skit man läser om hela tiden och allt detta så min respekt är fan noll för dessa gris h*rungar.

Kanske lika bra att bli medlem i nåt kännt kriminelt mcgäng också, så man får ha hojen i fred och polisen på avstånd + en massa andra fördelar.

:rolleyes: Då ses vi snart...:rolleyes:

TheMechanix

Pånyttfödd
Gick med
6 Oct 2007
Hoj
Jag tror att det som avses är att man exempelvis kanske har fått ett påpekande om en felaktighet på hojen av en polis på området, där man inte har fått mer än ett påpekande eller en tillsägelse om att fixa det till nästa gång (dvs inga böter), och att man sedan trots det har fått böta för detta iaf av "de andra poliserna" när man väl har passerat grindarna för att åka hem.

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Tack!

Ah, du menar så.
Jag förstår irritationen att man blir påpassad utanför området. Men glöm inte att det också handlar om hur folk har kört till och från flygfältet. Återigen eget ansvar. Det är fasiken ingen lätt fråga. Vi kan ju inte ha någon fri lejd så att det blir en massa olagligheter, samtidigt som man inte vill att Polisen skall vara nitiska utan mest finnas omkring och se till att folk sköter sig. Det vill säga, inte kör som svin i området efter att ha gasat av sig på Barkarby.

Självklart! Men det känns som att vi glömmer en sak, och det är att dom stod i direkt anslutning till barkarby på utfartsvägen.

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
:rolleyes: Då ses vi snart...:rolleyes:

Aha du e gris ;) visst vi ses :p

Edit: är man så outlaw som jag är så påverkar väl inte lagens långa k*K mig vet du väl. Kolla på dina kära arbetskamrater och funderara ifall ni verkligen bör lägga energi på nåt sådant.

Ledsen ifall jag tilltalar dina arbetskamrater med vissa ord, men du verkar i alla fall vara en rekopolis och bör nog inte ta åt dig. Annars hade du väl inte hängt på SH och disskuterat saken här, verkligen inte meningen att rika saken mot dig ifall du kände så.

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Självklart! Men det känns som att vi glömmer en sak, och det är att dom stod i direkt anslutning till barkarby på utfartsvägen.

Inte i onsdags väl? Hörde att de stod länge bort.

Då förstår jag! Fast det är nog mer ofta det är Anders från Vägverket eller jag eller någon annan funkis som påpekar om t ex skyltar. Dessvärre inget löfte att man klarar sig hem utan böter efter att man åkt utanför området.

Last edited:

Guld_Lock

The one and only...
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
GSX-R 750
Kunde inte ha sagt det bättre själv. Tack!
Np :)

Det här är den del av det hela som jag kan relatera till som riktigt tråkig, dvs att poliser på området ger en person en chans att fixa något, oavsett om det är en skylt eller whatever, medans någon annan sedan kör över det genom att skriva på saken.

Tyvärr tror jag inte att man kan ta det som att man har fått fri lejd hem för att en polis hellre friade än fällde, eftersom nästa polis gör sin egen bedömning och kan/har rätt att nitiskt följa gällande regler. Ska man lösa det krävs det nog att någon högre upp på något sätt ger direktiv till de poliser som är utanför eventet att inte rapportera sådant om inte poliserna inne på området har skrivit på det, och kvar blir i princip då bara för dom att se till att hastigheter etc följs och att trafiken flyter smidigt. Tror det blir svårt att uppnå.

Jag tycker dock inte att det är skäl nog att bojkotta ett event som så många har jobbat hårt med att få till stånd. Bättre då att så många som möjligt gör så mycket dom kan för att inte väcka ont blod med skitsaker så träffarna kan få vara kvar, för handen på hjärtat, även om alla vill ha en i sina ögon snygg hoj så handlar väl hojåkning mer om känslan när man kör den, än hur stor skylt man eventuellt har?

TheMechanix

Pånyttfödd
Gick med
6 Oct 2007
Hoj
Last edited:

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
hojlös... :(
Miniskyltar och miniblinkers... Ska man ha det får man väl ge fan i att klaga om man åker på böter. ALLA i hela MC-Sverige vet att det inte är tillåtet och kan ge böter. Sen om det är på ett event eller inte har ju inget med saken att göra.

Miniskylt: nästa gång den killen eller tjejen är ute på ev. dåligheter så kanske det inte går att se regnumret pga för liten skylt eller felaktig placering/vinkel. Skulle ju vara skitbra om man inte kan identifiera folk i trafiken vid smitning och annat. Eller hur? (ironi alltså)

Nu tror jag att du missförstog mig... :näsblod
jag tycker inte att det är smart att ha miniskylt eller miniblinkers om det nu var det du trodde.. det var inte det (eller böterna för såna) jag protesterade mot. Jag tyckte enbart att det var vettigare att dom gick på bakhjulsåkarna istället. Sen handlade det om att dom endast bötfäller wheelare för miniskyltar o liknande.. tyckte att det lät lite konstigt.

nåja...

TheMechanix

Pånyttfödd
Gick med
6 Oct 2007
Hoj
Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
När polisen följde med mig ut för att stanna mig och ge flygande besiktning pga miniskylt så kom iaf jag fram till att det var sista gången jag åker hoj till mc träff på barkarby.

Kontentan kvarstår oavsett hur mycket vi diskuterar ämnet. Det här är itne första gången. Väldigt många anordnade bilträffar under schyssta former har spårat ur pg.a polisen göra s.k "razzia" och haffar allt de ser för flygande besiktning. Det leder till att folk inte vill åka på anordnade träffar.

Och oavsett vad du säger så har hälften av sporthojskollektivet antingen miniblinkers,miniskylt eller nånting annat som inte riktigt är 100% lagligt och skulle göra att dessa håller sig borta från dessa dagar. Trotts allt är det få som vill åka runt på en ful orginalhoj oavsett vad "lagen" säger.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sen så spelar det väl inte så stor roll om dom står direkt utanför grinden eller flera mil bort om det bara finns en väg därifrån heller.

Finns det en trevägskorsning däremellan och den ena vägen leder till tjotahejti och den andra till stockholm och dom bevakar den till stockholm så spelar det inte heller så stor roll, finns det ytterligare tio alternativa vägar tillbaka till stockholm och nio är grusvägar som gör långa omvägar så kan TOM polisen räkna ut vilken av vägarna dom ska bevaka...

Visst, ett ytterst fåtal slapp köra förbi dom i mina exempel, men det är ändå solklart vad dom punktbevakade.
Var det någon som körde förbi poliserna när dom hade stoppat en bil?

Släta inte över att dom var där för att plocka dom som skulle till/hade varit på S&S, det är bara att göra sig själv dum inför oss andra.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...