Polisen; Motverka inte MC-evenemang! Det blir bara värre på gatan då!

Status
Ej öppen för fler svar.

TheMechanix

Pånyttfödd
Gick med
6 Oct 2007
Hoj
Sålda ögonstenar! KTM 525 exc -04 ..fast för gatan :) KTM 990 Superduke R -08
Träffarna är till för att minska buset på de allmänna vägarna - ja.
Klart vi vill få folk som busar att komma och köra av sig på Barkarby för att sen ta det lilla lugna ute i trafiken - ja.

Vill folk med olagliga cyklar ha fri lejd till Barkarby för att kunna gasa av sig?

Som jag skrev, allt kan inte förändras över en kväll. Att dom är där är väl ett steg i rätt riktning?

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Buell
Släpp snacket om miniskyltar, avgassystem och blinkers ...

Poängen är att man inte vill tjafsa om skitsaker med polisen bara för att man vill åka till en fin tillställning vilket man oftast slipper vid en vanlig rutinkontroll samt bilprovning.

För min del så skippar jag då hellre Barkarby i fortsättningen och åker ****** dessa kvällar eftersom chansen att råka på de som fått order att punktmarkera "lag & ordning" är näst intill obefintlig i andra områden.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Håller inte riktigt med. Tycker snarare det handlar om polisens agerande utanför S&S och inte huruvida miniskyltar, etc är ringa eller grova föreelser. Mao: OT
Deras agerande vad gäller att bötfälla ringa brott eller inte ja...

Nehe, och poängen är? Om han haft lagliga skylt hade outlaw killen stannat, eller vad? Jag fattar inte.. eller vänta låt bli att svara för jag tycker verkligen det här är OT.. Skapa en ny tråd om miniskyltens vara eller icke vara...
Ok, jag ska försöka förklara: Hade Jonas haft en laglig skylt hade poliserna kunnat kolla upp regnummret och avbrutit efterföljandet :tummenupp

Fattar du nu?

Nej, försöker bara klargöra min egen ståndpunkt... Sorry om du tycker jag är tråkig som inte vill diskutera denna hypotes mer, men som jag säger, ruggigt OT, skapa en tråd vettja.

Slut på argument/sticka huvet i sanden, ser jag...

Ehhh du har inte träffat Hamrén va:va Tror ordet"dålig dag"skulle få en ny innebörd för dig då :D :D

Haha, ja det kan jag tänka mig :)

Last edited:

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
De två poliser som är med i Samverkansgruppen är med på mötena vi har - ja.

Vad bra!

Då föreslår jag att ni kallar till ett möte och tar upp problemet som uppstått.

Förklara att folk inte kommer att komma dit mer om det ska bötfällas hit och dit. Och att folk istället kommer köra satan någon annanstans för de vet att ni (polisen) har många enheter på plats vis S&S träffen...

TheMechanix

Pånyttfödd
Gick med
6 Oct 2007
Hoj
En sån här kväll måste ju vara det ultimata stället att förebygga brott. För det måste ju vara polisens största mål? Varför kan inte den så kallade "samverkan" gälla mellan poliser och bikers? Vad för signaler sänder en böteslapp ut istället för ett samtal om att, den här hojen är inte ok. -Om du vill åka här igen så vill jag se att du rättar till det som är knasigt. Eller? Pratar inte poliser i olika enheter med varandra?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vad bra!
Då föreslår jag att ni kallar till ett möte och tar upp problemet som uppstått.
Förklara att folk inte kommer att komma dit mer om det ska bötfällas hit och dit. Och att folk istället kommer köra satan någon annanstans för de vet att ni (polisen) har många enheter på plats vis S&S träffen...

Som jag skrev tidigare. Vi vill veta om det läggs mer kraft på att bevaka S&S kvällarna än de vanliga onsdagarna med andra ställen det körs på.

Polisen i gruppen vet vad klicken här på forumet tycker. Det vet även de andra i Samverkansgruppen. Vi har dialogen igång hela tiden om de här kvällarna för att vi vill verkligen att det ska fungera. Och ja, möte är redan inplanerat sedan länge.

Tro mig, vi lägger ner så sjukt mycket tid och kraft på detta. Jag bara hoppas att en del förstår det. Jag vet inte om jag någon annanstans i landet har hört om att Vägverket, ihop med Polisen och andra myndigheter upplåter ett ställe att köra på - helt gratis. Vi jobbar stenhårt för att allt ska fungera och nu har det uppstått en stark åsikt som gör att vi såklart måste diskutera detta och se vad vi kommer fram till.

En sån här kväll måste ju vara det ultimata stället att förebygga brott. För det måste ju vara polisens största mål? Varför kan inte den så kallade "samverkan" gälla mellan poliser och bikers? Vad för signaler sänder en böteslapp ut istället för ett samtal om att, den här hojen är inte ok. -Om du vill åka här igen så vill jag se att du rättar till det som är knasigt. Eller? Pratar inte poliser i olika enheter med varandra?

Här - på den allmänna vägen?
Här- inne på området på Barkarby?

Vi talar om för folk som inte har schysta grejer (hoj + kläder) när de är inne på området vad som gäller och hitills har det nog bara varit en eller två personer som blivit förbannade. Resterande tycker det är helt okej (trots allt måste vi ha regler) och accepterar faktum.

Vad som sägs ute på vägarna där polisen har kontroller vet jag inte.

Last edited:

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Släpp snacket om miniskyltar, avgassystem och blinkers ...

Poängen är att man inte vill tjafsa om skitsaker med polisen bara för att man vill åka till en fin tillställning vilket man oftast slipper vid en vanlig rutinkontroll samt bilprovning.

För min del så skippar jag då hellre Barkarby i fortsättningen och åker ****** dessa kvällar eftersom chansen att råka på de som fått order att punktmarkera "lag & ordning" är näst intill obefintlig i andra områden.

Skönt att se att det är ett fåtal av dem som håller igång tråden har förstått vad det handlar om.

Skippa allt snack om regplåtar och böter. Jag har bett Swedie stänga tråden för att det spårat ur från ämnet. Vill ni snacka böter får ni skapa en egen tråd.

Tack på förhand /Pippi

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Fan när man liks får böter för mini skyltar så skiter man fullständigt i skylt jäveln... O hur fort går en polis mc igentligen är ju bara o gasa ifrån dom..:yoparty

Fort...

Dags att sluta med det nu och bli mer nitisk nu tycks det i tråden. Det är uppfattat. Vi ses![/QUOTE]

Vilken tragisk attityd, jag förstår ni har problem, gott att bo 50 mil bort![/QUOTE]

Kanske uttryckte jag mig obegripligt, eller så valde du att missförstå. Jag har haft en ganska mjuk linje i mina yrkesmässiga kontakter med mcförare. Inte sällan har jag rapporterat någon av de förseelser de gjort sig skyldiga till, inte alla. Om man är lite vrång så kan ju tråden tolkas som att regskylten i alla fall är helig och inte får rapporteras.

Jag vet att jag har gjort rätt och tänker inte ändra mitt sätt att arbeta.

Last edited:

TheMechanix

Pånyttfödd
Gick med
6 Oct 2007
Hoj
Tro mig, vi lägger ner så sjukt mycket tid och kraft på detta. Jag bara hoppas att en del förstår det. Jag vet inte om jag någon annanstans i landet har hört om att Vägverket, ihop med Polisen och andra myndigheter upplåter ett ställe att köra på - helt gratis. Vi jobbar stenhårt för att allt ska fungera och nu har det uppstått en stark åsikt som gör att vi såklart måste diskutera detta och se vad vi kommer fram till.

Ja, men förstå att det låter konstigt när polisen upplåter ett ställe och bjuder in till samverkan och sen ger dom intresserade som kommer böter..

Och såklart så menar jag inne på området. Men att först tala om för oss hur det ska va för att några minuter senare, på annat ställe och av en annan enhet ge oss böter för samma saker? Låter mycket orimligt! Vem hade chansen att få rätta till?? Jag tycker att hela innebörden av ordet samverkan har fått sig en känga.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Om nu tråden stängs så är det ändå trevligt att se att på 252 svar så har det inte varit påhopp och annat skit som det oftast blir i trådarna på forumet.
:tummenupp

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Jag undrar lite över vem det är som egentligen motverkar evenemang som det igår kväll.
Polisen har som jobb att upprätthålla lagen och se till så att vi färdas i och på lagliga fordon under lagliga omständigheter. Då kan man fan i mig inte komma och gnälla över att polisen sedan faktiskt gör det och stoppar och bötfäller folk för att dom är olagliga.
Jag anser att det nog snarare är dom som inte sköter sig eller som kör omkring med olagliga hojar som förstör. Och att sedan komma och gnälla över att polisen är elaka är bara så djävla pubertalt. :tonåring.
:tungan

Polisens jobb är att som du skriver uppehålla lagen. Jag var där, hojen helt laglig (till och med reflex bak) 3 otrevliga poliser granskar min hoj i 5-10 min för att hitta nåt att klaga på. De blir otrevligare för varje minut de letar utan resultat sedan går de därifrån utan att säga nånting. INGET ANNAT ÄN TERRORISERING. Min första och sista stuntkväll tyvärr tills polisen gått charmkurs

Riktigt tråkigt att höra.

Pizzabagarn

Guest
Nu när de flesta har sagt sin mening så vill jag att vi tar varandra i händerna och ber denna bön

Allsmäktig Bagare som är i Trosa
helgat varde ditt Nick
Tillkomme din hästgård
Ske din vilja, såsom i Trosa
så ock på Sveavägen
Vår dagliga wheelie giv oss idag
och förlåt oss för våra stoppies
såsom ock vi förlåta trafikpolisen i Stockholm
och inled oss icke till en burnis
utan fräls oss från LTG
Ty hästgården är din och KTM´n
i evighet
Amen

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det är inte bara Polisen som upplåter. Polisen ingår, med ett flertal andra tunga myndigheter i gruppen.

Vi kan som sagt inte styra vad de andra enheterna har för sig ute på gatorna. Det är dags att skilja på det här så att vi slipper få skit för "fällor" som vi inte är ansvariga för. Det är supertrist med tanke på allt kraft vi lägger på dessa kvällar.

Chansen att rätta till vad?

Ja, men förstå att det låter konstigt när polisen upplåter ett ställe och bjuder in till samverkan och sen ger dom intresserade som kommer böter..
Och såklart så menar jag inne på området. Men att först tala om för oss hur det ska va för att några minuter senare, på annat ställe och av en annan enhet ge oss böter för samma saker? Låter mycket orimligt! Vem hade chansen att få rätta till?? Jag tycker att hela innebörden av ordet samverkan har fått sig en känga.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kanske uttryckte jag mig obegripligt, eller så valde du att missförstå. Jag har haft en ganska mjuk linje i mina yrkesmässiga kontakter med mcförare. Inte sällan har jag rapporterat någon av de förseelser de gjort sig skyldiga till, inte alla. Om man är lite vrång så kan ju tråden tolkas som att regskylten i alla fall är helig och inte får rapporteras.

Jag vet att jag har gjort rätt och tänker inte ändra mitt sätt att arbeta.

Jag har aldrig hört någon klaga på dig Crolo, även om du också tvivelsutan har bötfällt medlemmar på SH.

Jag är fullständigt övertygad om att du är begåvad med sunt förnuft, och är mjuk i din attityd mot motorcyklister, men ändå utövar ditt yrke på ett bra sätt.

Jag har aldrig själv haft en olaglig skylt eller olagliga blinkersar, då lyckligtvis min hoj är av modellen som inte går att göra vackrare med mindre än nedsmältning.
Jag byter mina däck i god tid för att inte i onödan reta polisen, och för min egen säkerhet.
Just därför hoppas jag att jag kan få ett förlåtande bemötande av den polis som stannar mig för eventuella andra, av mig, kreativa tolkningar av lagutrymmet.

Kan du skriva ut "frikort" åt mig ? :D

(EDIT) När jag ändå fjäskar i tråden, Bikerbitch och övriga samverkansgruppen, ni gör ett jättejobb, ett bra jobb, och jag önskar er inget annat än att S&S kvällarna får fortsätta, att folk som har sagt "aldrig mer S&S" bara behöver se positiv raportering om dom fortsatta kvällarna och att dom återkommer, skulle jag få drömma helt utopiskt så önskar jag även att Miljökontoret trollar fram en dispens för att få bullra mera, men det vet jag att det är totalt orealistiskt, även om det skulle få ytterligare fler att komma, hoppas att alla andra önskningar jag har slår in bättre.

Keep up the good work!

Last edited:

TheMechanix

Pånyttfödd
Gick med
6 Oct 2007
Hoj
Det är inte bara Polisen som upplåter. Polisen ingår, med ett flertal andra tunga myndigheter i gruppen.

Vi kan som sagt inte styra vad de andra enheterna har för sig ute på gatorna. Det är dags att skilja på det här så att vi slipper få skit för "fällor" som vi inte är ansvariga för. Det är supertrist med tanke på allt kraft vi lägger på dessa kvällar.

Chansen att rätta till vad?

Bristerna på hojen.

Jag förstår att ni inte vet vad dom andra enheterna har för sig och jag i all välmening att du ska förstå att jag tycker att ni gör ett jätte jobb. Bristerna verkar ligga hos polisen som motarbetar varandra på varsin sida av grindarna till Barkarby. På en sidan för man en dialog poliser och bikers emellan och när man nöjd och belåten efter en rolig och lärorik kväll där man till och med har kommit överens med polisen. Ska behöva åka på böter på andra sidan grindarna för saker som man har diskuterat och kommit överens med "polisen" alldeles nyss??

Ingen skugga faller över er som lägger ner så mycket tid på att dom här träffarna är genomförbara. Tack!

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...