doolycheck
Gudomlig sporthojare
Som en parantes till det hela så är det helt jävla olidligt att titta på en film som är filmad med en hjälmkamera.
Ibland undrar man om folk inte har viktigare saker för sig än att lägga så mycket energi på sina "rättigheter" och sin syn på Polisen.
Det är väl bara svara på frågorna, visa körkortet och gå vidare med sitt liv?
Man skäms ju nästan att vuxna människor är så barnsliga.
Att jobba som Polis är nog otacksamt som det är, att då folk ska ha attityd och hävda sina "rättigheter" gör knappast jobbet lättare.
Filmar när jag kör oavsett tidpunkt för att ha bevis vid en eventuell trafikolycka. Polisen filmar jag också för att ha bevis då deras ord väger över mitt om det skulle bli en rättssak. Att polisen inte alltid är ärliga är nog inte en nyhet för någon.
Ibland undrar man om folk inte har viktigare saker för sig än att lägga så mycket energi på att förklara hur fel andra har när åsikter går isär.
Körkortet visar jag alltid, det är när irrelevanta frågor kommer som jag inte svarar. Om du tror att polisen ställer frågor för att man i första hand bryr sig om dig som person eller vill ditt bästa så tror du fel, man gör det för att använda det som du säger emot dig, att försöka hitta bevis.
Och jag skäms över människor som viker sig för andra, det visar på att man är svag som inte vågar stå up för sig själv.
Så när polisen agerar utöver sina lagstadgade rättigheter så ska man ge efter bara för att göra deras jobb lättare? Grattis, du är en del av problemet om du har den inställningen.
Så när polisen agerar utöver sina lagstadgade rättigheter så ska man ge efter bara för att göra deras jobb lättare? Grattis, du är en del av problemet om du har den inställningen.
Så du menar på fullaste allvar att du filmar varje meter motorcykelkörning IFALL en olycka med efterföljande rättstvist skulle uppstå...? I så fall måste du vara otroligt paranoid och ha otroligt dålig erfarenhet av poliser såväl som andra medmänniskor. Eller verkligen vara bosatt i Ryssland eller något annat korrupt u-land utan fungerande rättssystem.
Dina inlägg antyder dessutom att du blir stoppad av polisen ganska ofta...? Trots att du håller lagstadgad hastighet och allt det andra du skrev...? Samtidigt kan jag själv och många andra motorcyklister som kör betydligt fler mil än genomsnittet inte ens komma ihåg när vi senast blev stoppade av polisen. Du tror inte att det finns någon särskild anledning till att just du blir stoppad betydligt oftare än oss andra...?
Att polisen stoppar dig för kontroll klockan tre på morgonen är inte ett dugg konstigt för det ÄR inte vanligt att hederligt folk kör motorcykel den tiden på dygnet. Däremot visar brottstatistiken att väldigt många brott begås just den tiden på dygnet. Således har polisen all anledning och alla former av rättigheter att undersöka något de tycker är onormalt, helt enligt den lag du själv länkade till. Så jag har absolut inga problem med en polisman som bestämmer sig för att stoppa dig - eller mig - för att kolla att allt står rätt till. Han gör bara sitt jobb och det är ju det jag betalar för via skattsedeln.
Sedan är jag lite fundersam över syftet med denna tråd...? Nyreggad forummedlem som börjar med att spy galla över poliser som inte vill bli filmade och som ställer "irrelevanta frågor". Gör du denna tråd för att skriva av din frustration i någon form av självterapi i vintermörkret...? Eller för att vänligt informera oss icke vetande "icke-filmare"...? Ska vi också upp på barrikaderna för att försvara våra RÄTTIGHETER...?
Om du nu på fullaste allvar tror att Polisen "agerar utöver sina lagstadgade rättigheter" när han stoppar dig kl 3 på natten och undrar vart du ska så kan du väl driva det rättsligt? Filmbevis har du ju och hålla på din rätt är du ju stenhård med så jag vet inte vad du väntar på och varför du inte redan har gjort det?
Tänk om polisen skulle hålla på sina rättigheter på samma fyrkantigasätt som du håller på dina? Polisen ställer en enkel "irrevelant" fråga som du inte vill"kan" svara på då kan dom ju misstänka dig för att vara påverkad av någon drog och låsa in dig på 6 timmar med bara polismans bedömning av ditt handlande som enda anledning
Måste man vara medlem en viss period för att få starta trådar som du inte gillar?
Du har problem med att jag skriver om hur jag ser på saken. Du kallar det att jag spyr galla och det är fel enligt dig, men trots det gör du samma sak tillbaka mot mig. Gillar du inte tråden så behöver du inte skriva i den, eller hur?
"Det är bättre att komma lite sent i detta livet, än att komma för tidigt till nästa."
När tror du flest hojar stjäls? Och tror du att en majoritet av hojägarna skulle märka om deras hoj blev stulen mitt i natten?Polisens jobb är att kolla så hojen inte är stulen, att den är påställd, skattad och försäkrad samt att föraren har körkort och inte kör drog- eller alkoholpåverkad. 60% av det kan man göra utan att stoppa föraren, speciellt när enda skälet att kolla detta är att fordonet framförs kl 03 på natten. Att sedan lägga sig i förarens privatliv hör inte till arbetsuppgifterna så var man är på väg eller varifrån man kommer, varför man kör fordonet vid en viss tidpunkt etc har man alltså inte med att göra.
Skall man vara lite petig med matten också så stämmer det inte med 60%.Polisens jobb är att kolla så hojen inte är stulen, att den är påställd, skattad och försäkrad samt att föraren har körkort och inte kör drog- eller alkoholpåverkad. 60% av det kan man göra utan att stoppa föraren, speciellt när enda skälet att kolla detta är att fordonet framförs kl 03 på natten. Att sedan lägga sig i förarens privatliv hör inte till arbetsuppgifterna så var man är på väg eller varifrån man kommer, varför man kör fordonet vid en viss tidpunkt etc har man alltså inte med att göra.
Hoppas alla inser att detta är en troll-tråd?!
TS öppnar ett konto här, endast för att starta en tråd om att stå upp mot staten och den förtryckande ordningsmakten.
Den har ju fått ganska bra fart, kanske blir en extra vodka i lönekuvertet denna månaden..
Vad trött jag blir! Om det visar sig att detta är ännu en trolltråd blir jag heligt förbannad! Detta förstör hela forumet!
Vad finner man för nöje att regga sig som ny medlem och sen bara posta en massa skit?! Ungefär lika roligt och begåvat som att skriva" Spafspt" eller "niFtz" på femtielva elskåp i området där man bor! Skaffa ett liv!
Till Sweedie!
Mitt förslag: Ta bort möjligheten för nyreggade medlemmar att posta inlägg de första 3 mån. Tråkigt men nödvändigt för att få bort en del av detta skräp. Ett trollinlägg till och jag begär utträde ur forumet!
Hoppas alla inser att detta är en troll-tråd?!
TS öppnar ett konto här, endast för att starta en tråd om att stå upp mot staten och den förtryckande ordningsmakten.
Den har ju fått ganska bra fart, kanske blir en extra vodka i lönekuvertet denna månaden..
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|