Poliser frias efter mc dödskrasch

Status
Ej öppen för fler svar.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Lag? I vilken lagbok hittade du den?

Äh, kanske ingen lag men tillomed propaganda tv program typ Brittiska cops visar filmer när de slutar jaga, bara för att det sitter två Irländska zigenare på en gammal scooter utan hjälm i Typ Redding.

Det hade säkerligen varit bättre om du och GR fick ta dessa beslut då ni båda besitter talanger utöver denna jord. Bara titta på din bild så förstår man att det inte skulle komma en skvätt vett ur ditt inlägg.

Hånad OCH hopbuntad med GR, inte min dag idag, uppenbarligen
 
Last edited:

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
spoke.jpg
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Hur vet du att det bara var en heli i luften? Vittnen har sagt att bilarna var på plats direkt efter smällen..

I början så var det ett flertal bilar efter honom, sedan på väg in mot Sthlm igen så tog de ut avståndet markant, men ändå följde efter för att hålla lite koll på färdväg m.m. Därför var de på plats fort direkt efter det att olyckan skett.

Jag har haft en del insyn i utredningen då en av mina bästa vänner är polis, som även var en av dem som deltog i denna utryckning.

Det Fursten såg var knappast i slutet, innan olyckan, men mycket riktigt så var det ett flertal bilar efter honom i början, tills de fick order från VHB att avbryta och följa efter på behörigt avstånd, just för att inte stressa killen mer än vad han redan var.

Och gällande Helikoptern, den flög på behörigt avstånd, jag har svårt att tro att någon MC förare överhuvudtaget skulle bli stressad eller liknande pga den om det skulle hända igen. Anledningen till att just den här killen var stressad över den var ju just pga av att han redan gjort bort sig och adrenalinet i kroppen flödade och han viste inte vad han skulle ta sig till = mer stress = olycka. Alltså, han vållade detta helt själv på egen hand.

Därav ser jag absolut noll och ingen skuld alls till någon av polisernas inblandning i detta ärende och jag är glad att alla gick fria!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ursäkta mig och min "vältalighet"; men seriöst SH's folk som tycker att polisen gjort rätt; är ni seriöst dumma i huvudet?? :va

SJÄLVKLART!! så hade aldrig detta skett som skedde om rikspucko till förare av motorcykeln stannat på polismans tecken; det är vi alla överens om; men att sen sitta här och acceptera att poliserna på ett fullkomligt hänsynslöst sett formligen stressat föraren till det misstag som slutligen ledde till att han dog pga en trafikförseelse är minst lika idiotiskt!! :huvet

Börjar seriöst tro att man MÅSTE VARA ETT RIKSPUCKO för att gilla mc nu för tiden om man ser till det ökade antalet inlägg på detta eminenta forum som håller kiss & bajs nivå (läs; en 3 årings nivå) vilket är skrämmande!!

det kanske är bättre att stressa poliserna till misstag:confused:

[YOUTUBE-ID]Kvmvb_7sbXo[/YOUTUBE-ID]
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
..."grisarna" ....

När bonden var inne till stan för att göra ärenden blev han uppringd av drängen som var helt hysterisk:
- Jag har kört på en grisjävel med lastbilen och han skriker å skriker, tror han brutit ett ben oxå, lyckades bonden höra från drängen i all panik!
- Låt inte den stackarn plågas i onödan, sa bonden. Det ligger en pistol under förarsätet på lastbilen. Ta den och skjut honom i huvudet.
- PANG!!! hördes det.
- Okej, sa drängen lite lugnare, vad gör jag nu med motorcykeln som snutjäveln åkte på då?
 
  • Gilla
Reaktioner: BJN

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nu är du ute på "farlig" mark; om poliser blir stressade i sin yrkesutövning så skall dom ej heller hålla på med det dom gör utan söka jobb på McDonalds eller liknande :krama; en viss rädsla är dock bra då det håller en skärpt, men stressad?? Big no noooooooo!! :arsele

nu får du nog tänka till lite innan du svarar:näsblod
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Nu är du ute på "farlig" mark; om poliser blir stressade i sin yrkesutövning så skall dom ej heller hålla på med det dom gör utan söka jobb på McDonalds eller liknande :krama; en viss rädsla är dock bra då det håller en skärpt, men stressad?? Big no noooooooo!! :arsele

Om man nu inte vill bli stressad, varför försöka dra från polisen?

Polisen finns för att skydda oss medborgare från människor som begår brott. Dessa brott har vi bestämt, som medborgare, att vi ska ge dela ut straff för. Eftersom vi nu lever i just detta samhälle så får vi helt enkelt antingen nöja oss med att lagen ser ut som den gör, eller förändra den.

Alltså: Antingen flyttar man härifrån eller försöker förändra samhället om man nu inte är nöjd med lagen. Det man inte kan göra är att bryta mot lagen och sedan bli ledsen i ögat när samhället bestraffar en.
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu är du ute på "farlig" mark; om poliser blir stressade i sin yrkesutövning så skall dom ej heller hålla på med det dom gör utan söka jobb på McDonalds eller liknande :krama; en viss rädsla är dock bra då det håller en skärpt, men stressad?? Big no noooooooo!! :arsele

Och om man blir stressad av att rejsa med polisen bör man göra vad?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Berätta ingående varför så är du snäller då jag är för dum för att förstå!! :krama

om inte tråden blir låst till imorgon ska jag förklara för dig men jag måste dra nu om man ska hinna å fukta strupen lite, DIA PSALMA är i stan:tummenupp
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Que?? :va

Jag syftade på polisen; om dom blir stressade i sin tjänsteutövning, byt jobb!! :krama

Om jag mot all förmodan skulle köra ifrån en polis så gör jag det inte för att jag blir stressad, jag gör det för att undkomma en påföljd!! :krama

Jo men grund diskussionen handlar ju om att killen blev stressad av att polisen jagade honom, därför gjorde ett misstag och det är därför polisens fel.

Det paradoxla är ju dock som sagt att :
Varför dra om man nu blir stressad av att bli jagad?
 

PerBonneville

Kör gärna snabbare än Triumphen vill
Gick med
22 Oct 2011
Ort
Karlskoga
Hoj
2001 Triumph Bonneville.1964 Piaggio Gl150
Orkar inte läsa alla inlägg.Men om jag skulle välja att köra ifrån snuten och kör åt helvete då är det mitt ansvar.Ingen skulle behöva anklaga nån annan för mitt beslut,eller tycka synd om mej.Men sen behöver man inte idiot förklara föraren för det.Bara min dumma åsikt:va
 

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Ursäkta mig och min "vältalighet"; men seriöst SH's folk som tycker att polisen gjort rätt; är ni seriöst dumma i huvudet?? :va

SJÄLVKLART!! så hade aldrig detta skett som skedde om rikspucko till förare av motorcykeln stannat på polismans tecken; det är vi alla överens om; men att sen sitta här och acceptera att poliserna på ett fullkomligt hänsynslöst sett formligen stressat föraren till det misstag som slutligen ledde till att han dog pga en trafikförseelse är minst lika idiotiskt!! :huvet

Börjar seriöst tro att man MÅSTE VARA ETT RIKSPUCKO för att gilla mc nu för tiden om man ser till det ökade antalet inlägg på detta eminenta forum som håller kiss & bajs nivå (läs; en 3 årings nivå) vilket är skrämmande!!




Men snälla Herr Patrik Furstenhoff Carlsson.....du kan ju inte mena att Polisen Gjorde fel...Det är väl halva grejen att ha en snabb hoj...Han hade ju säkert Ghost rider som förebild...
Om du inte har missat det Så har faktiskt Poliser betald för att jaga sånt bus som både dig å mej...så dra in taggarna...du har bara haft ruskigt tur igenom åren.
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Utan att vara det minsta insatt i just detta efterföljande så skulle jag vilja fråga Fürstenhof hur han tycker att polisen borde agera? Inte bara i just detta fallet utan mer generellt när MC eller bil kör alldeles för fort utsätter sig själva och andra för livsfara etc.

Som exempel. En rattfull/drogpåverkad förare kör grovt vårdslöst i hör hastighet, vägrar följa polismans uppmaning och utsätter ett flertal trafikanter för akut livsfara. Hur långt tycker du att polisen skall få gå för att få stopp på detta scenario?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ursäkta mig och min "vältalighet"; men seriöst SH's folk som tycker att polisen gjort rätt; är ni seriöst dumma i huvudet?? :va

SJÄLVKLART!! så hade aldrig detta skett som skedde om rikspucko till förare av motorcykeln stannat på polismans tecken; det är vi alla överens om; men att sen sitta här och acceptera att poliserna på ett fullkomligt hänsynslöst sett formligen stressat föraren till det misstag som slutligen ledde till att han dog pga en trafikförseelse är minst lika idiotiskt!! :huvet

Börjar seriöst tro att man MÅSTE VARA ETT RIKSPUCKO för att gilla mc nu för tiden om man ser till det ökade antalet inlägg på detta eminenta forum som håller kiss & bajs nivå (läs; en 3 årings nivå) vilket är skrämmande!!

Jag tycker nog att du är bland de mest infantila på forumet.
Medräknat blivande och nyblivna 125åkare.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ni måste sluta upp att trycka på F5 hela tiden, det kommer att sakta ned resten av forumet i den här takten.
Det är ju snart värre än en fullskalig DDOS-attack.

i4fork.gif
 

bubblan

Guest
Jag tycker nog att du är bland de mest infantila på forumet.
Medräknat blivande och nyblivna 125åkare.

Likväl vinner även denna stolle. likt Juholt och Fritzl, pr-poäng på all publicitet. Endast tystnaden skänker räddning åt dylika fenomen.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Jag tycker nog att du är bland de mest infantila på forumet.
Medräknat blivande och nyblivna 125åkare.

Ibland undrar jag om inte Fürsten är ett troll. Om så är fallet så är det den bästa trollningen någonsin, han borde få något sorts pris i trollkunskap. :D
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Fürstenhoff: Skulle inte du lämna detta forumet?
Att du tycker att polisen gjorde fel kommer ju inte som ngn överraskning. Men sen är du ju en förvuxen fjunis som tycker att det är skitcoolt att moppepojkarna ser upp till dig...eller jag menar Ghostrider.

Att folk vill gasa och riskera sina egna liv stör mig inte en sekund. Men ge fan i att utsätta andra för fara!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Rättvisan har haft sin gång, case cloesed.

Må killen vila ifrid, och poliserna få vara fred i detta fall.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top